
Παρά τους νέους παίκτες, τις αμέτρητες επιλογές και τις δελεαστικές προσφορές, κάποιοι συνεχίζουν να παραμένουν πιστοί στις μάρκες που εμπιστεύονται.
Η αφοσίωση σε μία μάρκα αυτοκινήτου δεν είναι αυτονόητη. Κάποιοι ιδιοκτήτες λατρεύουν την επιλογή τους και την επαναλαμβάνουν χωρίς δεύτερη σκέψη, ενώ άλλοι προτιμούν να δοκιμάσουν κάτι διαφορετικό στην επόμενη αγορά.
Το όνειρο κάθε εταιρείας είναι να καταφέρει να χτίσει ένα αρκετά φανατικό κοινό που θα «επιστρέφει» κάθε φορά που θέλει να αποκτήσει νέο αυτοκίνητο, αλλά δυστυχώς όπως δείχνουν τα πράγματα σε αυτό το κομμάτι ισχύει το «κάθε πέρυσι και καλύτερα».
BUY NOW
Φέτος, η ετήσια μεγάλη έρευνα για την πιστότητα της JD Power στις ΗΠΑ έδειξε ότι οι επαναλαμβανόμενοι πελάτες έχουν μειωθεί συνολικά στο 49%, όταν πέρυσι ήταν στο 51% Παρ’ όλα αυτά, υπάρχουν μάρκες που εξακολουθούν να διατηρούν ισχυρούς δεσμούς με το κοινό τους.

Η μελέτη εξέτασε πέντε κατηγορίες, δύο premium και τρεις mainstream. Στα premium επιβατικά, η Porsche στέκεται στην κορυφή με 58,2% των πελατών της να επιστρέφουν για έναν ακόμα «γύρο, ενώ δεύτερη ήταν η Mercedes-Benz, που διατηρεί τη μισή σχεδόν πελατεία της, με ποσοστό 49,7%. Στα premium SUV, το πολυτελές παρακλάδι της Toyota, η Lexus έχει το πιο φανατικό κοινό με 57,4%, αφήνοντας τη BMW στη δεύτερη θέση με 54%.

Στην κατηγορία των πιο «γήινων» επιβατικών, η Toyota κρατάει γερά τα σκήπτρα κι είναι μακράν η πιο σταθερή επιλογή για όσους ψάχνουν οικογενειακό ή μικρό αυτοκίνητο, αφού πάνω από 6 στους 10 την ξαναπροτιμούν, τη στιγμή που η Honda ακολουθεί με 55,5%. Παράλληλα, η Toyota σκαρφάλωσε στην κορυφή kai των mainstream SUV με ποσοστό 62%, λίγο πάνω από τη Subaru που κατέγραψε 60,6% και παραμένει ιδιαίτερα αγαπητή στην άλλη πλευρά του Ατλαντικού.
Στα pick-up, την πιο απαιτητική κατηγορία στις ΗΠΑ, η Ford διατηρεί αδιαμφισβήτητα την πρωτοκαθεδρία με 66,6%, που είναι και το υψηλότερο ποσοστό σε όλη τη βιομηχανία. Εντυπωσιακό είναι ότι δεύτερη δεν είναι κάποια από τις Chevrolet, Ram ή GMC, αλλά η Toyota με 61,2%, δείχνοντας την αυξανόμενη επιρροή της ακόμη και σε αυτό το σκληροπυρηνικό κομμάτι της αγοράς.

Παρά τις εξαιρέσεις αυτές, η εικόνα δείχνει πως οι οδηγοί πλέον αλλάζουν πιο εύκολα μάρκα. Όπως εξηγεί ο Tyson Jominy, senior VP data & analytics της JD Power, οι αλλαγές στις συνθήκες της αγοράς, όπως η μεγαλύτερη διαθεσιμότητα μοντέλων, οι διαφορές στην ηλικία των προϊόντων κι οι επιθετικές προσφορές κάνουν το κοινό να χάνει σταδιακά την αφοσίωσή του σε μία μάρκα.
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ