Ποια μάρκα αυτοκινήτου επέλεξε την Ελλάδα για την απόβασή της στην Ευρώπη;

Suzuki S-Cross

Από τη χώρα μας ξεκίνησε το ευρωπαϊκό ταξίδι γνωστής ιαπωνικής αυτοκινητοβιομηχανίας που αυτή τη στιγμή απαριθμεί πολλούς φίλους σε όλο τον κόσμο.

Σε μία από τις πιο αναγνωρίσιμες μάρκες αυτοκινήτου παγκοσμίως έχει εξελιχθεί η Suzuki, διατηρώντας παρουσία σε εκατοντάδες μέρη του πλανήτη. Ιδιαίτερα δημοφιλής είναι και στη χώρα μας, όπου σήμερα προσφέρει μια ευρεία γκάμα μοντέλων η οποία περιλαμβάνει μικρά αυτοκίνητα (Swift), οικογενειακές προτάσεις (π.χ. Swace) και περιπετειώδη SUV (π.χ. Across).

Για τη Suzuki, ωστόσο, η Ελλάδα δεν είναι απλά μια χώρα σαν τις όλες τις άλλες στις οποίες δραστηριοποιείται, μιας και υπάρχει μια ξεχωριστή ιστορία: Η Ελλάδα ήταν η χώρα από όπου ξεκίνησε το ευρωπαϊκό «ταξίδι» του Ιάπωνα κατασκευαστή.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η εταιρεία εισήλθε στη χώρα μας το 1967, όταν ο όμιλος Σφακιανάκη ανέλαβε την αποκλειστική εισαγωγή των αυτοκινήτων Suzuki. Έτσι, η Ελλάδα έγινε η πρώτη χώρα στην Ευρώπη που αναλαμβάνει την αποκλειστική διανομή των προϊόντων Suzuki, με πρώτο μοντέλο το μικροσκοπικό Fronte 360 (δείτε το στην παρακάτω εικόνα).

Αυτό πάτησε για πρώτη φορά ελληνική – και κατ’ επέκταση ευρωπαϊκή – άσφαλτο μέσω της "Στρατής Σφακιανάκης Α.Ε". Τα κεντρικά γραφεία ήταν στη Σπύρου Πάτση 58-60 με υποκατάστημα επί της Λ. Συγγρού. 

Το Fronte 360 ενσωμάτωνε έναν δίχρονο κινητήρα 356 κ.εκ. που έπαιρνε θέση στο πίσω μέρος του οχήματος και απέδιδε 20 ίππους στις 5.000 σ.α.λ. και 38 Νm στις 4.000 σ.α.λ., με μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων 4 σχέσεων.

Ποια μάρκα αυτοκινήτου επέλεξε την Ελλάδα για την απόβασή της στην Ευρώπη;
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Το βάρος του ιαπωνικού αυτοκινήτου ήταν μόλις 440 κιλά, το μήκος του περιοριζόταν σε 3.000 χλστ., το πλάτος σε 1.300 χλστ., το ύψος 1.340 χλστ. και το μεταξόνιο έφτανε τα 1.960 χλστ.

Εντός της δεκαετίας του 1975 ακολούθησαν και τα τζιπάκια της ιαπωνικής εταιρείας όπως το LJ50 με δίχρονο 3κύλινδρο κινητήρα 539 κ.εκ., μεγάλα διαφορικά και εντυπωσιακές εκδρομικές δυνατότητες για τα δεδομένα της εποχής.

Με το πέρασμα των χρόνων, η πορεία της Suzuki στην Ελλάδα αποδείχθηκε ιδιαίτερα επιτυχημένη, καταγράφοντας μερίδια αγοράς που ήταν πολύ υψηλότερα από αυτό που κατείχε η μάρκα συγκριτικά με τις υπόλοιπες ευρωπαϊκές αγορές.

Ποια μάρκα αυτοκινήτου επέλεξε την Ελλάδα για την απόβασή της στην Ευρώπη;

Καθοριστικό ρόλο διαδραματίζουν οι παρεχόμενες υπηρεσίες του ομίλου Σφακιανάκη και αυτό αποδείχτηκε το 1996, όταν η Suzuki Motor Corporation βράβευσε την Ελλάδα, σαν την κορυφαία αντιπροσωπεία Suzuki στην Ευρώπη και την ανακήρυξε πρότυπο οργάνωσης και λειτουργίας για όλες τις Ευρωπαϊκές αντιπροσωπείες Suzuki.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Διαβάστε επίσης:

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ