Ποια θρυλική αυτοκινητοβιομηχανία αλλάζει το σήμα της -Η άγνωστη ιστορία πίσω από το άλογο των Γερμανών

Porsche logo

Με την συμπλήρωση 75 ετών από την δημιουργία του πρώτου σπορ αυτοκινήτου του ο παγκοσμίου φήμης Ευρωπαίος κατασκευαστής ανασχεδιάζει το διάσημο σήμα του.

Πρόκειται για την Porsche, η οποία κλείνει φέτος 75 χρόνια από την αποκάλυψη της θρυλικής 356 που έγινε το μακρινό 1948. Αυτή την επέτειο διάλεξαν οι Γερμανοί για να προχωρήσουν σε ένα ακόμη διακριτικό ρετουσάρισμα του διάσημου σήματός τους.

Σε μια διαδικασία που κράτησε τρία ολόκληρα χρόνια οι σχεδιαστές του τμήματος Style Porsche προχώρησαν σε ήπιες αλλά διακριτές αλλαγές σχεδόν σε κάθε σημείο του σήματος. Οι αλλαγές αφορούν το φόντο των κεράτων του ελαφιού που είναι πλέον λείο από σαγρέ, το σχήμα των κεράτων που έχει αποκτήσει πιο τρισδιάστατη μορφή, τη μορφή του αλόγου αλλά και το μοτίβο που διακρίνεται στις κόκκινες γραμμές που είναι τώρα κυψελοειδές.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Το νέο σήμα της Porsche
Το νέο σήμα της Porsche

«Το έμβλημα της Porsche είναι ένα αλάνθαστο σύμβολο και ταυτόχρονα ένα κύριο στοιχείο της ταυτότητάς μας», δήλωσε σχετικά ο Robert Ader, επικεφαλής της Porsche AG. Ο Ader πρόσθεσε ότι με αυτή την ευκαιρία οι Γερμανοί θα επανεξετάσουν και την γενικότερη επικοινωνιακή στρατηγική τους και το σήμα έχει σχεδιαστεί ώστε να φαίνεται σχεδόν το ίδιο τόσο στη 3D μορφή του όσο και σε δύο διαστάσεις.

Τι πρέπει να ξέρεις για το σήμα της Porsche -Τα άγνωστα μυστικά

Το πρώτο έμβλημα της Porsche σχεδιάστηκε από τον Αυστριακό μηχανικό Franz Xaver Reimspiess στις αρχές του 1952. Ο Reimspiess είχε σχεδιάσει και το σήμα της Volkswagen το 1936 και είναι και ο άνθρωπος που σχεδίασε για την VW τον θρυλικό πλέον αερόψυκτο επίπεδο 4κύλινδρο των Γερμανών στα μέσα της 10ετίας του 1930.

Η πρώτη απόπειρα της Porsche για τη σχεδίαση του εμπορικού της σήματός… έπεσε στο κενό. Τον Μάρτιο του 1951 ο δρ. Ottomar Domnick, συλλέκτης έργων τέχνης και «οπαδός» της Porsche, πραγματοποίησε σχετικό διαγωνισμό με έπαθλο 1.000 γερμανικά μάρκα απευθυνόμενος σε γερμανικές σχολές τέχνης. Τελικά κανένα σχέδιο από αυτά που προσκόμισαν οι σχολές δεν κατάφερε να ικανοποιήσει την διοίκηση της Porsche.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Το άλογο που στέκεται στα πίσω πόδια στο κέντρο του σήματος της γερμανικής εταιρείας προέρχεται από τον θυρεό της πόλης της Στουτγκάρδης που αποτελεί και την έδρα της γερμανικής εταιρείας.

Ακριβώς από πάνω από το άλογο βρίσκεται το όνομα της γερμανικής πόλης, το οποίο αντικατοπτρίζει την ιστορία της. Η πόλη ιδρύθηκε 10ο αιώνα από τον Δούκα της Σουαβίας, ο οποίος εγκατέστησε εκεί στάβλους εκτροφής αλόγων που έδωσαν και το όνομά τους στην πόλη. Τι πιο ταιριαστό για έναν κατασκευαστή όπως η Porsche;

Τα χρώματα μαύρο και κόκκινο (πάνω δεξιά και κάτω αριστερά) αλλά και τα κέρατα ελαφιού (σε τριάδες πάνω αριστερά και κάτω δεξιά) προέρχονται από το έμβλημα και τη σημαία του κρατιδίου Βυρτεμβέργης-Χοεντσόλερν, το οποίο αποτελεί σήμερα μέρος του ομοσπονδιακού κρατιδίου της Βάδης-Βυρτεμβέργης που σχηματίστηκε το 1952.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Το σήμα της Porsche κατοχυρώθηκε το 1952 και από τότε προστατεύεται από τον νόμο και μπορεί να χρησιμοποιηθεί για εμπορικό σκοπό από τρίτους μόνο κατόπιν συγκατάθεσης της γερμανικής εταιρείας.

Για πρώτη φορά το σήμα εμφανίστηκε στο τιμόνι της Porsche 356 στο τέλος του 1952 και τον Νοέμβριο του 1954 στο χερούλι του καπό της 356 Speedster. Από το 1959 κοσμεί και τους τροχούς των μοντέλων των Γερμανών. Τα προηγούμενα τέσσερα χρόνια η Porsche χρησιμοποιούσε μόνο το όνομά της.

Από το 1952 που παρουσιάστηκε για πρώτη φορά, το σήμα της Porsche ανασχεδιάστηκε άλλες πέντε φορές: 1954, 1963, 1973, 1994 και 2008. Όλα τα διαφορετικά σήματα είναι σήμερα διαθέσιμα μέσω του τμήματος Porsche Classic για τους κατόχους παλαιότερων μοντέλων και βασίζονται στα αρχικά τους σχέδια.

Η χρήση του νέου σήματος της Porsche στα αυτοκίνητα των Γερμανών θα ξεκινήσει από τα τέλη του 2023.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Διαβάστε επίσης:

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ