Ποια εταιρεία ετοιμάζεται να σώσει η Toyota -Το νέο μεγάλο deal στην αυτοκινητοβιομηχανία

Toyota neta

Η ιαπωνική εταιρεία φέρεται να εξετάζει την εξαγορά μιας κινεζικής μάρκας αμιγώς ηλεκτρικών οχημάτων, με στόχο να ενισχύσει άμεσα το ηλεκτρικό της portfolio και να γίνει πιο ανταγωνιστική στη συγκεκριμένη κατηγορία.

Η Toyota έχει δεχτεί επανειλημμένα κριτική για τον αργό ρυθμό με τον οποίο προσάρμοσε τη στρατηγική της στην εποχή της ηλεκτροκίνησης. Όμως φαίνεται πως η ιαπωνική αυτοκινητοβιομηχανία ετοιμάζεται για μια πιο επιθετική κίνηση, στρέφοντας το βλέμμα της στην πιο ώριμη και ανταγωνιστική αγορά ηλεκτρικών οχημάτων, αυτή της Κίνας.

Πληροφορίες από τον κινεζικό τύπο κάνουν λόγο για ενδιαφέρον της Toyota να εξαγοράσει τη Neta, μια start-up εταιρεία που αν και μέχρι πρότινος έδειχνε πολλά υποσχόμενη, πλέον παλεύει για επιβίωση.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Neta

Η Neta, που ιδρύθηκε το 2014 από την Hozon New Energy Auto, είχε καταφέρει να ξεχωρίσει με αρκετά ενδιαφέροντα μοντέλα όπως το σπορ GT coupe, το σεντάν Neta S και την ιδιαίτερη έκδοση S Hunting Edition, ένα shooting brake μοντέλο που στόχευε στο lifestyle κοινό της Κίνας.

Όμως, στα μέσα του 2024, παρουσιάστηκαν οικονομικές δυσκολίες, οι οποίες αποδείχτηκαν ανυπέρβλητες, με την παραγωγή να διακόπτεται, το προσωπικό να απολύεται και την ρευστότητα των ταμείων να εξανεμίζεται.  Το μέγεθος του προβλήματος για τη Neta αποτυπώνεται και στους αριθμούς, αφού το 2024 πούλησε 64.500 αυτοκίνητα, τον Ιανουάριο του 2025 οι πωλήσεις της περιορίστηκαν σε μόλις 110 οχήματα.

Neta
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Αν και φάνηκε φως στο τούνελ, αφού το Φεβρουάριο του 2025, η Neta βρέθηκε μια ανάσα από μια σημαντική χρηματοδότηση ύψους 552 έως 621 εκατομμυρίων δολαρίων, που θα την έβαζε πάλι σε τροχιά ανόδου, δεν ολοκληρώθηκε πότε. Μέσα σ΄αυτό το “χάος", εμφανίστηκε, η Toyota, η οποία φαίνεται να εξετάζει σοβαρά το ενδεχόμενο εξαγοράς των περιουσιακών στοιχείων της Neta.

Αν και δεν υπάρχουν ακόμη επίσημες δηλώσεις ή εκτιμήσεις για την αξία της συμφωνίας, η Neta αποτιμήθηκε νωρίτερα φέτος σε περίπου 6 δισεκατομμύρια γουάν, δηλαδή γύρω στα 750 εκατομμύρια ευρώ. Ένα πόσο που μοιάζει αμελητέο για την Toyota, η οποία στο τέλος του 2024 διέθετε πάνω από 115 δισ. ευρώ σε ρευστό και ισοδύναμα.

Neta

Από την πλευρά της, η Toyota μέσω του Xu Yiming, υπευθύνου επικοινωνίας στην Κίνα, αρνείται επί του παρόντος οποιαδήποτε επίσημη εμπλοκή ή ενδιαφέρον για την αγορά της Neta. Ωστόσο, μια τέτοια εξαγορά θα εξυπηρετούσε πολλαπλούς σκοπούς, όπως την πρόσβαση σε τεχνογνωσία, ενίσχυση του portfolio ηλεκτρικών μοντέλων, αλλά και βαθύτερη κατανόηση της σκληρής κινεζικής αγοράς που αποτελεί πεδίο μάχης για τις μεγαλύτερες EV φίρμες παγκοσμίως.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Διαβάστε επίσης

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ