Ποια είναι τα δύο «αγκάθια» στους ομίλους με μεγάλους εταιρικούς στόλους;

Leasing

Οι μεγάλες επιχειρήσεις δεν μπορούν να αποκτήσουν καλύτερα και λιγότερο ρυπογόνα ΙΧ εξαιτίας της υπερφορολόγησης των πωλητών τους με αποτέλεσμα να μην βελτιώνουν τους δείκτες βιωσιμότητάς τους.

Ιδιαίτερα προβληματισμένοι είναι μεγάλοι επιχειρηματικοί όμιλοι στην Ελλάδα που διαθέτουν εκατοντάδες ή χιλιάδες εταιρικά αυτοκίνητα τα οποία πρέπει να ανανεωθούν καθώς τα φορολογικά «αγκάθια» και η νέα νομοθεσία δεν τους επιτρέπουν για πολλές εναλλακτικές λύσεις.

Σύμφωνα με αποκλειστικές πληροφορίες του Carandmotor.gr οι υπάλληλοι των μεγάλων ομίλων που διαθέτουν εταιρικό όχημα (κυρίως πωλητές) αντιδρούν έντονα στην αλλαγή του οχήματός τους καθώς το νέο όχημα που θέλει να τους δώσει η εταιρεία είναι πολύ πιθανό να τους «επιβαρύνει» φορολογικά και να χρειαστεί να πληρώσουν από την τσέπη του επιπλέον φορολογία εισοδήματος εξαιτίας του νέου αυτοκινήτου.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ο λόγος εστιάζεται στο γεγονός ότι η νομοθεσία προβλέπει ότι εξαιρούνται από την επιπλέον φορολόγηση μόνο τα εταιρικά αυτοκίνητα που παραχωρούνται αποκλειστικά για επαγγελματικούς σκοπούς και έχουν Λιανική Τιμή προ Φόρων έως 17.000 ευρώ. Ωστόσο με τις αλλεπάλληλες αυξήσεις των τιμών που έχουν πραγματοποιήσει τα εργοστάσια παραγωγής πλέον είναι ελάχιστα τα αυτοκίνητα από όλες τις μάρκες που έχουν Λιανική Τιμή προ Φόρων κάτω από τις 17.000 ευρώ.

Οπότε οι περισσότεροι όμιλοι παραμένουν «εγκλωβισμένοι» σε αυτές τις επιλογές που συνήθως αφορούν μικρά αλλά όχι και τόσο «καθαρά» μικρά αυτοκίνητα.

Σύμφωνα με πληροφορίες του Carandmotor.gr οι όμιλοι με μεγάλους εταιρικούς στόλους θέλουν να αποκτήσουν κάποια πιο «καθαρά» αυτοκίνητα για τους πωλητές τους καθώς θα μειώσουν το κόστος χρήσης του και από την άλλη μεριά θα βελτιώσουν και τον δείκτη βιωσιμότητας, κάτι το οποίο κοιτούν πολύ σοβαρά πλέον οι μεγάλοι όμιλοι.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ωστόσο οι 17.000 ευρώ ως ανώτατη Λιανική Τιμή πώλησης προ φόρων σε εταιρικά οχήματα πωλητών δυστυχώς δεν τους επιτρέπουν να αποκτήσουν μέσω χρονομίσθωσης καλύτερα αυτοκίνητα, που εκπέμπουν λιγότερους ρύπους και βέβαια έχουν πολύ χαμηλότερο κόστος χρήσης καθώς οι υπάλληλοί τους δεν επιθυμούν σε καμία περίπτωση να πληρώνουν 1.000 ή 2.000 ευρώ ή ακόμη και περισσότερα χρήματα από την τσέπη τους καθώς τους αυξάνεται υπερβολικά το ετήσιο φορολογητέο εισόδημά τους.

Αποτέλεσμα των παραπάνω είναι προς στιγμήν οι μεγάλοι όμιλοι να τηρούν στάση αναμονής μήπως και το οικονομικό επιτελείο αλλάξει επιτέλους την φορολογία στα εταιρικά αυτοκίνητα αυξάνοντας το αφορολόγητο όριο των εταιρικών αυτοκινήτων κυρίως για πωλητές ώστε να μπορέσουν να αποκτήσουν καλύτερα και πιο καθαρά αυτοκίνητα.

Όσον αφορά στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα η συντριπτική πλειοψηφία των πωλητών μεγάλων ομίλων σε καμία περίπτωση δεν επιλέγει κάποιο αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο καθώς οι διαδρομές που διανύουν καθημερινά δεν περιορίζονται μόνο εντός της πόλης αλλά πολλές φορές κινούνται και στην επαρχία οπότε η αυτονομία και ο χρόνος φόρτισης των ηλεκτρικών μοντέλων αυτή τη στιγμή κάνουν απαγορευτική την ηλεκτροκίνηση τουλάχιστον για τους πωλητές των ομίλων.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Από την άλλη μεριά βέβαια από την 1η Ιανουαρίου έχει τεθεί σε εφαρμογή η νέα νομοθεσία σύμφωνα με την οποία το 1 στα 4 καινούρια εταιρικά αυτοκίνητα πρέπει να είναι ηλεκτρικό ή plug-in υβριδικό. Ωστόσο η υψηλή Λιανική Τιμή προ Φόρων αλλά και το υψηλό μηνιαίο μίσθωμα κάνει απαγορευτική την απόκτησή τους ιδίως για μεγάλο αριθμό οχημάτων που παραδίδονται στους πωλητές των ομίλων.

Τι ορίζει η νομοθεσία για την φορολογία των εταιρικών ΙΧ

Η νομοθεσία για τις παροχές σε είδος ορίζει ότι η αξία της παραχώρησης ενός οχήματος σε εργαζόμενο ή εταίρο ή μέτοχο από ένα φυσικό ή νομικό πρόσωπο ή νομική οντότητα, για οποιοδήποτε χρονικό διάστημα εντός του φορολογικού έτους, υπολογίζεται με βάση την ακόλουθη κλίμακα ως ποσοστό της Λιανικής Τιμής Προ Φόρων (ΛΤΠΦ) του οχήματος ως εξής:

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

α) για ΛΤΠΦ από 0 έως 14.000 ευρώ ως ποσοστό 4% της ΛΤΠΦ ως επιπλέον ετήσιο εισόδημα,

β) για ΛΤΠΦ από 14.001 έως 17.000 ευρώ ως ποσοστό 20% της ΛΤΠΦ ως επιπλέον ετήσιο εισόδημα,

γ) για ΛΤΠΦ από 17.001 έως 20.000 ευρώ ως ποσοστό 33% της ΛΤΠΦ ως επιπλέον ετήσιο εισόδημα,

δ) για ΛΤΠΦ από 20.001 έως 25.000 ευρώ ως ποσοστό 35% της ΛΤΠΦ ως επιπλέον ετήσιο εισόδημα,

ε) για ΛΤΠΦ από 25.001έως 30.000 ευρώ ως ποσοστό 37% της ΛΤΠΦ ως επιπλέον ετήσιο εισόδημα,

στ) για ΛΤΠΦ πλέον των 30.001 ευρώ, ως ποσοστό 20% της ΛΤΠΦ ως επιπλέον ετήσιο εισόδημα, ανεξάρτητα αν το όχημα ανήκει στην επιχείρηση ή είναι μισθωμένο με οποιονδήποτε τρόπο στα ανωτέρω πρόσωπα.

Το ανωτέρω ποσοστό καθενός οχήματος δεν επιμερίζεται σε περισσότερα του ενός πρόσωπα.

Η αξία της παραχώρησης του οχήματος μειώνεται βάσει παλαιότητας ως εξής:

ί) 0-2 έτη καμία μείωση

  1. ii) 3-5 έτη μείωση 10%

iii) 6-9 έτη μείωση 25%

ίν) Από 10 έτη και μετά μείωση 50%.

Από τις διατάξεις του παρόντος εξαιρούνται τα οχήματα που παραχωρούνται αποκλειστικά για επαγγελματικούς σκοπούς και έχουν Λιανική Τιμή Πώλησης προ Φόρων έως 17.000 ευρώ.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ