Διόδια στην αριστερή λωρίδα - Η πρόταση που έχει προκαλέσει αντιδράσεις

Κίνηση σε αυτοκινητόδρομο

Η κυκλοφοριακή συμφόρηση που αυξάνεται ολοένα και περισσότερο στα μεγάλα αστικά κέντρα απαιτεί δραστικά μέτρα που δεν είναι το ίδιο καλοδεχούμενα από όλους τους οδηγούς.

Καθημερινό έχει καταντήσει το φαινόμενο της συμφόρησης στους δρόμους της πρωτεύουσας και των γύρω δήμων αλλά και στις μεγάλες οδικές αρτηρίες της Αττικής τις ώρες αιχμής.

Η κυκλοφοριακή συμφόρηση δεν αποτελεί ένα πρόβλημα που αφορά μόνο την Ελλάδα, αλλά είναι κάτι που αντιμετωπίζουν τα μεγάλα αστικά κέντρα σε όλο τον κόσμο με τις πόλεις να μεγαλώνουν διαρκώς σε πληθυσμό (και αυτοκίνητα) χωρίς να υπάρχει αντίστοιχη βελτίωση στις υποδομές.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Κίνηση στους δρόμους σημαίνει πολύτιμος χρόνος που χάνεται, αύξηση στα έξοδα κίνησης και επιβάρυνση του περιβάλλοντος και κατά συνέπεια χειρότερη ποιότητα ζωής για τους οδηγούς των οχημάτων αλλά και για τους υπόλοιπους πολίτες, με αντίκτυπο και στην οικονομία.

Πάνω στην καλυτέρευση της κυκλοφορίας στο αστικό και περιαστικό περιβάλλον η ισπανική εταιρεία σχεδιασμού, κατασκευής και διαχείρισης υποδομών για τις μεταφορές Cintra έχει τη δική της πρόταση που μπορεί να προσφέρει τουλάχιστον μια μικρή ανακούφιση στο κυκλοφοριακό χάος έναντι ωστόσο αντιτίμου.

Η ισπανική εταιρεία που κατασκευάζει και διαχειρίζεται, μεταξύ άλλων, αυτοκινητόδρομους και χώρους στάθμευσης και φόρτισης, προτείνει τη λύση των επιπλέον λωρίδων στους υπάρχοντες αυτοκινητόδρομους, οι οποίες, όμως, θα μπορούν να χρησιμοποιούνται από τους οδηγούς μόνο αφού πληρώσουν διόδια.

Μάλιστα η Cintra αναφέρει ότι το κόστος για τη χρήση των έξτρα λωρίδων δεν είναι σταθερό και μπορεί να προσαρμόζεται σε πραγματικό χρόνο ανάλογα με την κίνηση στους δρόμους -όσο μεγαλύτερη τόσο υψηλότερο, την ημέρα της εβδομάδας αλλά και την ώρα. Ο μόνος τρόπος για να λειτουργήσει αυτή η λύση στην πράξη είναι τα διόδια να πληρώνονται ασύρματα και εν κινήσει ώστε να μην υπάρχει διαρκής διακοπή της κυκλοφορίας.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η ισπανική εταιρεία εφαρμόζει ήδη στην πράξη την χρήση λωρίδων στον αυτοκινητόδρομο επί πληρωμή στις ΗΠΑ και αναφέρει ότι τα αποτελέσματα αναφορικά με τη μείωση της κυκλοφοριακής συμφόρησης είναι θετικά και για τις λωρίδες που είναι προσβάσιμες από όλους.

Παράλληλα, οι χρήστες μπορούν επίσης να επιλέξουν να χρησιμοποιήσουν της λωρίδες όποτε επιθυμούν αυτοί στη διαδρομή τους. Αν δηλαδή αντιληφθούν σε κάποιο σημείο της διαδρομής τους ότι η κίνηση αυξάνεται μπορούν τότε να εισέλθουν στη λωρίδα διαχείρισης της κυκλοφορίας, από τη στιγμή που δεν υπάρχει σταθερό σημείο εισόδου.

Η ισπανική εταιρεία τονίζει ότι αυτή είναι η καλύτερη λύση σε περιοχές όπου υπάρχει υποχρηματοδότηση στις υποδομές με δημόσιο και ιδιωτικό τομέα να συνεργάζονται αναφορικά με το επιχειρηματικό μοντέλο, κάτι που επιφέρει μείωση στον χρόνο ολοκλήρωσης του έργου αλλά και μείωση στις δαπάνες από την πλευρά του δημοσίου.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Βέβαια για να πετύχει η εφαρμογή των έξτρα λωρίδων με διόδια θα πρέπει να πραγματοποιεί σε βάθος μελέτη και να καταγραφεί με λεπτομέρεια η συμφόρηση στους δρόμους που χρήζουν βελτίωσης. Πρέπει επίσης να παρακολουθείται η κίνηση καθημερινά και διαρκώς ώστε να καθορίζεται και η τυχόν μεταβολή στην τιμή των διοδίων.

Η αναγνώριση των οχημάτων που χρησιμοποιούν τις έξτρα λωρίδες γίνεται με κάμερα μέσω της πινακίδας τους και μεταξύ των τρόπων πληρωμής των διοδίων είναι και η αποστολή του λογαριασμού στο σπίτι.

Διαβάστε επίσης

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ