Ποιοι πετούν έξω από την πόλη τα SUV -Το νέο μέτρο που τα αλλάζει όλα

car parking

Ανεπιθύμητα φαίνεται πως έχουν αρχίσει να γίνονται κάποια αυτοκίνητα στα κέντρα των ευρωπαϊκών πόλεων λόγω του μεγάλου ανθρακικού αποτυπώματός τους.

Τεράστια είναι η δημοφιλία που γνωρίζουν τα τελευταία χρόνια τα SUV, τα οποία αποτελούν την κατηγορία των οχημάτων με τις περισσότερες πωλήσεις σε παγκόσμιο επίπεδο.

Μόνο το 2022, το μερίδιο αγοράς των SUV πλησίασε το 50%, κάτι που σημαίνει ότι περίπου ένα στα δύο καινούργια αυτοκίνητα που ταξινομήθηκαν το περασμένο έτος άνηκε στη συγκεκριμένα κατηγορία οχημάτων.

Η «τρέλα» που επικρατεί για τα SUV δεν προκαλεί έκπληξη, δεδομένου ότι η μεγάλη απόστασή τους από το έδαφος τους επιτρέπει να εγκαταλείψουν την άσφαλτο και η υψηλή θέση οδήγησης τονώνει την αυτοπεποίθηση των οδηγών. Αυτή, ωστόσο, είναι η μία όψη του νομίσματος.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
suv parking

Στον αντίποδα, οι μεγάλες διαστάσεις τους, το βάρος τους, και τα πιο ισχυρά κινητήρια σύνολα που κατά κανόνα ενσωματώνουν αποτελούν χαρακτηριστικά που επιβαρύνουν το περιβάλλον. Σύμφωνα με τον Διεθνή Οργανισμό Ενέργειας (Δ.Ο.Ε.), το 2022, οι εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα από τα SUV ανήλθαν στους 1 δισ. τόνους καθιστώντας τα «απειλή» για το περιβάλλον.

Η μεγάλη ρυπαντική δράση των SUV δεν έχει περάσει απαρατήρητη από πολλές ευρωπαϊκές πόλεις οι οποίες ήδη εξετάζουν την επιβολή μέτρων τα οποία θα καθιστούν τα SUV ουσιαστικά… ανεπιθύμητα.

Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί ο δήμος του Παρισιού, ο οποίος εξετάζει ιδιαίτερα σοβαρά την επιβολή ενός συστήματος προοδευτικής τιμολόγησης της στάθμευσης.

Για την τιμολόγηση της στάθμευσης, πέρα από το σύστημα κίνησης και το μέγεθος των ΙΧ, θα λαμβάνεται υπόψη και το βάρος των αυτοκινήτων.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Με δεδομένο, λοιπόν, ότι τα SUV ζυγίζουν περισσότερο απ’ ό,τι τα υπόλοιπα οχήματα, είναι σαφές ότι το εξεταζόμενο μέτρο του Παρισιού βάζει στο στόχαστρο τα συγκεκριμένα οχήματα.

suv parking

«Θέλουμε η πόλη του Παρισιού να τροποποιήσει το σύστημα τιμολόγησης του επί πληρωμή πάρκινγκ ώστε να γίνει προοδευτική ανάλογα με το βάρος και το μέγεθος των οχημάτων», ανέφερε μεταξύ άλλων ο δημοτικός σύμβουλος Frédéric Badina-Serpette.

Εφόσον το υπό εξέταση μέτρο λάβει το πράσινο φως, θα τεθεί σε ισχύ από την 1η Ιανουαρίου του 2024. Ένα παρόμοιο σύστημα τιμολόγησης, με βάση το βάρος, έχει εγκριθεί από το συμβούλιο της πόλης Λυών και τεθεί σε εφαρμογή την πρώτη μέρα του νέου έτους.

Σήμερα, οι κάτοικοι της Λυών πληρώνουν 20 ευρώ το μήνα για άδεια στάθμευσης στο δρόμο. Από το επόμενο, όμως, έτος οι τιμές θα κυμαίνονται από 15 έως 45 ευρώ, με βασικά κριτήρια το βάρος και το σύστημα κίνησης των οχημάτων.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Υπό το νέο καθεστώς, ο ιδιοκτήτης οχήματος με κινητήρα εσωτερικής καύσης κάτω των 1.000 κιλών και αυτός που κατέχει ηλεκτρικό κάτω των 2.200 κιλών θα πληρώνουν 15 ευρώ. Για τα οχήματα με θερμικό κινητήρα άνω των 1.725 κιλών, τα plug-in υβριδικά άνω των 1.900 κιλών και τα ηλεκτρικά άνω των 2.200 κιλών, το κόστος θα ανέρχεται σε 45 ευρώ.

Τέλος οι κάτοικοι της Λυών με χαμηλό εισόδημα αλλά και οι πολύτεκνοι θα χρεώνονται με το σταθερό ποσό των 15 ευρώ τον μήνα άσχετα από το αυτοκίνητο που έχουν στην κατοχή τους.

Σημειώνεται ότι η γαλλική κυβέρνηση έχει θεσπίσει έναν «φόρο αγοράς» που επιβαρύνει όσους αποκτούν αυτοκίνητα άνω των 1.800 κιλών.

Διαβάστε επίσης:

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ