Ποιο είναι το πιο γυμνασμένο σημείο στο σώμα ενός οδηγού της Formula 1 -Η απάντηση θα σας ξαφνιάσει

Αρκετοί οδηγοί της Formula 1 χρησιμοποιούν μία συγκεκριμένη μέθοδο εκγύμνασης του αυχένα τους, ο οποίος κατά τη διάρκεια ενός αγώνα δέχεται τεράστια καταπόνηση.
Ο αυχένας ενός οδηγού της Formula 1 καλείται να εξασφαλίσει την επαρκή όραση του οδηγού απέναντι στις ακραίες δυνάμεις που αυτός δέχεται, και οι οποίες μπορούν να πενταπλασιάσουν το βάρος του κεφαλιού και του κράνους του.
Αυτό σημαίνει ότι κατά τη διάρκεια εφαρμογής τέτοιων δυνάμεων (G), ειδικά στις στροφές, το ανθρώπινο κεφάλι, βάρους -υπό φυσιολογικές συνθήκες- περίπου 5 κιλών, και το κράνος, βάρους 1,5 κιλού, ζυγίζουν περισσότερο από 30 κιλά.
BUY NOW
Σε μία στροφή με ταχύτητα 305 χλμ./ώρα, γίνεται εύκολα αντιληπτό ότι η διατήρηση του βλέμματος του οδηγού στον δρόμο απαιτεί μεγάλη δύναμη από τους μυς του αυχένα. Η φυσική «συνωμοτεί» εναντίον του οδηγού και η ανελέητη σωματική καταπόνηση κατά τη διάρκεια των αγώνων βασανίζει ιδιαιτέρως τον αυχένα.

Ο αυχένας είναι ένα πολύπλοκο σύστημα, αποτελούμενο από πάνω από 20 μύες, οι οποίοι «μπλέκονται» με μεγάλα αιμοφόρα αγγεία, συμπεριλαμβανομένων των αρτηριών που τροφοδοτούν τον εγκέφαλο με το απαραίτητο οξυγόνο.
Ο Don Gatherer, ένας Βρετανός φυσιοθεραπευτής, ειδικεύεται στην προπόνηση του αυχένα επαγγελματιών αθλητών -μεταξύ των οποίων και οδηγοί της Formula 1-, και ομολογεί πως η προχειρότητα στην προπόνηση του αυχένα μπορεί να οδηγήσει σε μυοσκελετικά προβλήματα.
Ο Gatherer έθεσε ως στόχο να σχεδιάσει ένα πρόγραμμα εκγύμνασης βασισμένο σε δεδομένα που μετρώνται κατά τη διάρκεια ενός αγώνα, με σκοπό να προσδώσει στη μέθοδό του αντίστοιχη ακρίβεια με αυτή που έχουν συνηθίσει να εργάζονται οι μηχανικοί των μονοθεσίων της F1.

Όπως ομολογεί ο ίδιος, όλα ξεκίνησαν όταν ταξίδεψε σε έναν αγώνα της F1, στο οποίο κατάφερε να παρακολουθήσει τον Mark Webber να χρησιμοποιεί τον εξομοιωτή της Red Bull. Ως αποτέλεσμα, ο Gatherer δημιούργησε έναν ιμάντα κεφαλής, ο οποίος μπορεί αφενός να αξιολογήσει σε τι κατάσταση βρίσκεται ο αυχένας του οδηγού, και αφετέρου να τον προπονήσει.
Αφού τοποθετηθεί το κεφάλι και ο αυχένας σε ουδέτερη θέση μέσα στον ιμάντα, ο προπονητής εφαρμόζει δύναμη μέχρι να αρχίσει να κινείται ελαφρώς το κεφάλι του οδηγού. Αν οι δυνάμεις που ασκούνται ξεκινήσουν να επιφορτίζουν υπέρ το δέον τον αυχένα του, τότε ο ιμάντας αποσπάται αυτόματα. Έτσι ο αθλητής μπορεί να δυναμώσει τον αυχένα του χωρίς κίνδυνο τραυματισμού.

Πολλοί οδηγοί της F1, όπως ο Max Verstappen και ο Carlos Sainz, έχουν χρησιμοποιήσει τους ιμάντες της εταιρείας, ενώ ο Max Webber ήταν ο πρώτος που τους δοκίμασε.
Ο Gatherer παρομοιάζει τους ιμάντες του με τον ίδιο τον μηχανοκίνητο αθλητισμό, ο οποίος αποτελεί ανέκαθεν εργαστήριο στο οποίο δοκιμάζονται τεχνολογίες που αργότερα εξοπλίζουν τα αυτοκίνητα εμπορίου. Τονίζει μάλιστα πως από τους ιμάντες του μπορεί να επωφεληθεί ο οποιοσδήποτε, αφού κυκλοφορούν στο εμπόριο, και σημειώνει πως ένας δυνατός αυχένας μπορεί να έχει εκπληκτικά οφέλη για τον οποιοδήποτε.
Βίντεο στο YouTube και τα social media δείχνουν την ένταση της συγκεκριμένης προπόνησης. Μάλιστα σε ένα από αυτά, ο Lando Norris φαίνεται να ζορίζεται πολύ καθώς προσπαθεί να κρατήσει το κεφάλι του ακίνητο την ώρα που ο προπονητής του τραβάει τους ιμάντες.
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ