Peugeot 3008: Η πλήρης γκάμα κινητήρων του γαλλικού SUV

Peugeot 3008 1

Καθοριστική συμβολή στην επιτυχία του best-seller οικογενειακού SUV έχει η πλήρης γκάμα κινητήρων του που ικανοποιεί κάθε ανάγκη.

Σε ένα από τα πιο ολοκληρωμένα αυτοκίνητα της ελληνικής αγοράς έχει εξελιχθεί το Peugeot 3008, το οποίο με 2.224 ταξινομήσεις το διάστημα Ιανουάριος-Οκτώβριος 2023, αποτελεί το δημοφιλέστερο οικογενειακό SUV της χώρας μας.

Αρχικά το μοντέλο ξεχωρίζει με τη δυναμική του σχεδίαση, έχοντας ως πολιορκητικό κριό τα φώτα ημέρας που έχουν το χαρακτηριστικό σχήμα κυνόδοντα που είναι πλέον σήμα κατατεθέν των μοντέλων της μάρκας.

Peugeot 3008
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Στο εσωτερικό, το Peugeot i-Cockpit στη νεότερή του έκφανση, συνδυάζει τη hi-tech σχεδίαση, με τις προηγμένες τεχνολογίες που εφαρμόζει, την ίδια ώρα που οι χώροι υπεραρκετοί για 5 ενήλικες με τις αποσκευές τους, και η ποιότητα κατασκευής βρίσκεται στα υψηλότρερα επίπεδα.

Τα εύσημα, ωστόσο, επιτυχίας του 3008 δεν γίνεται να μην αποδοθούν και στην γκάμα κινητήρων του που είναι πλήρης, μιας και απαρτίζεται από μοτέρ βενζίνη, πετρελαίου και plug-in hybrid, ενώ πρόσφατα εμπλουτίστηκε και με μια νέα hybrid έκδοση που προσφέρει σημαντική ευκολία στις καθημερινές μετακινήσεις του οδηγού.

Peugeot 3008

Στη βενζινοκίνητη γκάμα βρίσκουμε τον πολυβραβευμένο 3κύλινδρο 1.2 PureTech των 130 ίππων και των 230 Nm, και στην πετρελαιοκίνητη τον αναβαθμισμένο 4κύλινδρο 1.5 BlueHDi των 130 ίππων και των 300 Nm με την τουρμπίνα μεταβλητής γεωμετρίας.

Η έκδοση βενζίνης συνδυάζεται είτε με χειροκίνητο κιβώτιο έξι σχέσεων είτε με αυτόματο οκτώ ταχυτήτων και ξεχωρίζει για την προσιτή της τιμή, ενώ αυτή του πετρελαίου εφοδιάζεται αποκλειστικά με το αυτόματο EAT8 και προσφέρει υψηλή αποδοτικότητα σε όλες τις συνθήκες.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Παράλληλα, οι συγκεκριμένες εκδόσεις προσφέρονται και με σύστημα ελέγχου της πρόσφυσης Grip Control, που επεμβαίνει στα ηλεκτρονικά βοηθήματα, το κιβώτιο και το γκάζι για να εξασφαλίσει πρόσφυση σε ολισθηρά τερέν.

Peugeot 3008

Ενισχύοντας το τεχνολογικό υπόβαθρο του 3008, η Peugeot δίνει τη δυνατότητα επιλογής και ενός plug-in hybrid συστήματος με ισχύ έως 300 άλογα και δυνατότητα τετρακίνησης. Σα βάση χρησιμοποιείται ο 1.6 τούρμπο βενζινοκινητήρας του Ομίλου Stellantis και ένα ή δύο ηλεκτρομοτέρ.

Στην περίπτωση της τετρακίνητης έκδοσης HYBRID4 300 e-EAT8, το μοτέρ εσωτερικής καύσης αποδίδει 200 άλογα, συνεργάζεται με δύο ηλεκτροκινητήρες και η συνδυαστική ισχύς ανέρχεται στους 300 ίππους. Η λειτουργία 4WD της έκδοσης, επίσης διαθέσιμη και με το πρόγραμμα Electric, επιτρέπει αυξημένη πρόσφυση στην άσφαλτο ή σε δύσβατα εδάφη, μιας και η δύναμη κατανέμεται ηλεκτρονικά και στους 4 τροχούς του αυτοκινήτου.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

H συγκεκριμένη ισχυρότερη έκδοση του 3008 επιταχύνει στα 100 χλμ./ώρα από στάση σε 5,9 δευτερόλεπτα, έχει τελική ταχύτητα στα 235 χλμ./ώρα, εκπέμπει 29 γρ./χλμ. CO2 με μέση κατανάλωση στα 1,3 λτ./100 χλμ. και μπορεί να κινηθεί αμιγώς ηλεκτρικά για 59 χιλιόμετρα.

Peugeot 3008

Όσον αφορά τη νέα έκδοση hybrid αυτή φέρει νέο 3κύλινδρο βενζινοκινητήρα 1,2 λίτρων PureTech που λειτουργεί στον κύκλο Miller, διαθέτει τουρμπίνα μεταβλητής γεωμετρίας και συνδυάζεται με νέο αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη έξι σχέσεων (e-DCS6).

Στα σωθικά του ειδικά εξελιγμένου κιβωτίου ταχυτήτων βρίσκουμε ένα ηλεκτρομοτέρ απόδοσης 28 ίππων και 55 Nm που μπορεί να κινήσει αμιγώς ηλεκτρικά το 3008 (μπαταρία 0,9 kWh), σε ήπιες συνθήκες κίνησης, μειώνοντας παράλληλα την κατανάλωση καυσίμου και τις εκπομπές ρύπων.

Peugeot 3008
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η μέγιστη απόδοση του νέου υβριδικού συστήματος κίνησης του Peugeot 3008 είναι 136 ίπποι στις 5.500 σ.α.λ. και 230 Nm στις 1.750 σ.α.λ., και οι επιδόσεις που ανακοινώνει το εργοστάσιο αναφέρουν επιτάχυνση από στάση στα 100 χλμ./ώρα σε 10 δλ. και τελική ταχύτητα 200 χλμ./ώρα. Η μέση κατανάλωση και οι εκπομπές ρύπων, σύμφωνα πάντα με το πρωτόκολλο WLTP, έχουν οριστεί στα 5,6 λτ./100 χλμ. και 126 γρ./χλμ. CO2 αντίστοιχα.

Tέλος, η νέα υβριδική έκδοση διαθέτει και ένα ιδιαίτερα προσεγμένο οικονομοτεχνικό προφίλ, μιας και η σύγχρονη τεχνολογία που φέρει εξασφαλίζει πολύ προσιτά ετήσια τέλη κυκλοφορίας (80 ευρώ), ενώ μπορεί να εισέρχεται σε καθημερινή βάση στον Δακτύλιο.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ