Το πιο περιζήτητο επάγγελμα στην Ευρώπη -Γιατί δεν το επιλέγει κανείς

Οι πιο επικίνδυνοι αυτοκινητόδρομοι στην Ευρώπη - Η θέση της Ελλάδας 2023

Μέτρα για την αντιμετώπιση των τεράστιων ελλείψεων οδηγών φορτηγών αναζητούν εναγωνίως οι εταιρείες οδικών μεταφορών.

Κραυγή αγωνίας υψώνει για ακόμα μια φορά η Διεθνής Ένωση Οδικών Μεταφορών (IRU), σχετικά με τη μεγάλη έλλειψη οδηγών φορτηγών που αντιμετωπίζουν οι εταιρείες οδικών μεταφορών σε παγκόσμιο επίπεδο.

Σε νέα έκθεση της IRU, κατόπιν μελέτης που επικεντρώθηκε σε πάνω από 1.000 εταιρείες οδικών εμπορευματικών μεταφορών στην Ευρώπη, διαπιστώνεται ότι πάνω από τις μισές δεν μπορούν να επεκτείνουν τις δραστηριότητές τους, διότι αδυνατούν να εντάξουν στο δυναμικό τους νέους οδηγούς.

οδηγός φορτηγού
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Αυτή η έλλειψη εξειδικευμένων επαγγελματιών, επίσης, έχει μειώσει την παραγωγικότητα περίπου στο 50% των εταιρειών, και έχει συρρικνώσει τα έσοδα στο 40% των εταιρειών.

Όπως αναφέρεται, συνδυαστικά η ΕΕ, η Νορβηγία και το Ηνωμένο Βασίλειο αντιμετωπίζουν έλλειψη τουλάχιστον 233.000 οδηγών και εκτιμάται ότι μέχρι το 2028, λόγω της συνταξιοδότησης πολλών εργαζομένων η έλλειψη θα αντιστοιχεί σε περισσότερους από 745.000 -εφόσον δεν ληφθούν τα απαραίτητα μέτρα.

Σημειώνεται ότι το επάγγελμα του οδηγού φορτηγού έχει γηράσκοντα πληθυσμό με μέση ηλικία τα 47 έτη. Το ένα τρίτο των οδηγών είναι άνω των 55 ετών και αναμένεται να συνταξιοδοτηθεί τα επόμενα δέκα χρόνια, την ίδια ώρα που το ποσοστό όσων οδηγών είναι κάτω από 25 ετών περιορίζεται σε επίπεδα κάτω του 5%.

Αναζητούν λύσεις οι εταιρείες

Η μελέτη της IRU δείχνει ότι πάνω από το 70% των ευρωπαϊκών εταιρειών αναζητά εναγωνίως τρόπους προκειμένου να προσελκύσει νέους οδηγούς. Ειδικότερα, πάνω από τις μισές εταιρείες προσφέρουν μπόνους επίτευξης στόχων και αυξημένους μισθούς.

Στην Ευρώπη, κατά μέσο όρο, ο μεικτός μισθός ενός οδηγού φορτηγού είναι 55% υψηλότερος από τον κατώτατο μισθό, φθάνοντας μέχρι και το 133% στην Ολλανδία.

οδηγός φορτηγού
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Άλλες δράσεις των εταιρειών προκειμένου να προσελκύσουν νέο «αίμα», αφορούν στην επένδυση σε καλύτερα οχήματα (44% των εταιρειών), στην κάλυψη του κόστους εισόδου στο επάγγελματα (35%) και στην παροχή ευκαιριών αναβάθμισης δεξιοτήτων (25%).

Όσον αφορά τους αποτρεπτικούς παράγοντες εισόδου των νέων στο επάγγελμα, ένας από τους μεγαλύτερους σχετίζεται με το υψηλό κόστος απόκτησης άδειας οδήγησης φορτηγού, το οποίο είναι κατά μέσο όρο 3,7 φορές μεγαλύτερο από τον μέσο μηνιαίο κατώτατο μισθό.

Τέλος, σύμφωνα με την IRU, στην Ευρώπη μόνο το 4% των οδηγών φορτηγών είναι γυναίκες, με τη Γερμανία (7,2%), τη Ρουμανία (6,1%) και τη Γαλλία (4,5%) να έχουν τα υψηλότερα ποσοστά.

Απαραίτητες προϋπόθεσες για την είσοδο περισσότερων γυναικών στο επάγγελμα είναι ότι θα διασφαλιστούν ασφαλέστερες συνθήκες εργασίας και θα υφίστανται φυλασσόμενες ζώνες για την ανάπαυασή τους.

Διαβάστε επίσης:

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ