Πέντε αξιόπιστα μεταχειρισμένα ευρωπαϊκά χάτσμπακ που αξίζει να αγοράσετε

Mercedes-Benz A-Class 1

Τα συγκεκριμένα ευρωπαϊκά μοντέλα ταιριάζουν γάντι στις ανάγκες των οδηγών της γηραιάς ηπείρου και μπορούν να τους υπηρετήσουν χωρίς σοβαρές βλάβες, για πολλές δεκάδες χιλιάδες χιλιόμετρα.

Τα 5θυρα χάτσμπακ εξακολουθούν να έχουν μεγάλη ζήτηση στην αγορά μεταχειρισμένων για πολλούς λόγους. Οι Ευρωπαίοι κατασκευαστές βέβαια προσφέρουν μεγάλη γκάμα μοντέλων, αλλά δεν διακρίνονται όλα για την ανθεκτικότητά τους. Επομένως, δεν είναι εύκολο να επιλέξετε ένα, ειδικά 5θυρο χάτσμπακ, που θα σας εξυπηρετεί για πολλά χρόνια χωρίς σοβαρές ζημιές.

Volvo V40 CC 3
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Αρκετές εταιρείες που δραστηριοποιούνται στην αγορά μεταχειρισμένων πραγματοποιούν έρευνες και αναλύουν τα δεδομένα, με τα αποτελέσματα σε αρκετές από αυτές να μη διαφοροποιούνται έντονα.

Τα πέντε μοντέλα της παρακάτω λίστας έχουν χαρακτηριστεί ως «αξιόπιστα χάτσμπακ» που έχουν αποδείξει την αντοχή τους σε πραγματικές συνθήκες. Θα πραγματοποιήσουν εκατοντάδες χιλιάδες χιλιόμετρα χωρίς να παρουσιάσουν σοβαρές ζημιές, ενώ δεν απουσιάζουν τόσο οι premium επιλογές όσο και οι πιο οικονομικές.

Mercedes-Benz A-Class (2018-σήμερα): Με περίπου 250.000 χλμ. στο κοντέρ
Η τέταρτη γενιά της A-Class λανσαρίστηκε 2018 και η ανανεωμένη εκδοχή της φιγουράρει στις εκθέσεις της γερμανικής εταιρείας. Έχει κομψή σχεδίαση, μοντέρνο εσωτερικό και ένα από τα καλύτερα συστήματα πολυμέσων της αγοράς. Ταυτόχρονα, η κατανάλωση καυσίμου σε όλες σχεδόν τις εκδόσεις είναι λογική, ο εξοπλισμός ασφάλειας πλούσιος και τα οδικά χαρακτηριστικά της χαρίζουν αέρινο και σίγουρο πάτημα.

Mercedes-Benz A-Class 3
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Παρά το γεγονός ότι τα πρώτα μοντέλα είναι ήδη επτά ετών, είναι σίγουρο ότι δεν θα απογοητεύσουν τους ιδιοκτήτες τους. Το χρώμα είναι ανθεκτικό και η ανάρτηση δεν εμφανίζει προβλήματα για έως και 120.000 χλμ. Επιπλέον, όλες οι ηλεκτρικές ευκολίες δεν παρουσιάζουν βλάβες.

Ο βασικός κινητήρας των 1,3 λίτρων, προϊόν συνεργασίας με την Συμμαχία Renault-Nissan, έχει κάποιες ιδιοτροπίες που όμως θεωρούνται πταίσματα. Τα μπουζί φθείρονται με γοργό ρυθμό και λόγω του άμεσου ψεκασμού, σχηματίζονται επικαθίσεις άνθρακα στις βαλβίδες εισαγωγής. Το ίδιο ισχύει και για τον 2λιτρο κινητήρα.

Mercedes-Benz A-Class 4

Σε γενικές γραμμές δεν παρουσιάζουν άλλα προβλήματα, επομένως τα 250.000 χλμ. δεν αποτελούν πρόβλημα. Επιπλέον, η κατανάλωση λαδιού είναι σπάνιο φαινόμενο, ενώ σε περίπτωση επιλογής πετρελαιοκίνητης έκδοσης, τα 300.000 χλμ. θα πραγματοποιηθούν χωρίς πρόβλημα. Τέλος, το αυτόματο κιβώτιο 7G-DCT είναι αξιόπιστο, αρκεί να πραγματοποιείται ευλαβικά η περιοδική συντήρηση.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Volvo V40 Cross Country (2014-2019) – Με περίπου 250.000 χλμ. στο κοντέρ
Το 5θυρο crossover της Volvo είναι αδελφό μοντέλο με το Ford Focus και ένα από τα πιο ξεχωριστά μοντέλα στην γκάμα της σουηδικής εταιρείας. Πρόκειται για ένα κομψό χάτσμπακ με περιπετειώδη περιβολή, διαθέτοντας ταυτόχρονα και ένα ακριβό στο μάτι εσωτερικό. Η ανάρτηση συνδυάζει σε μεγάλο βαθμό την άνεση με το κράτημα, ενώ προσφέρεται και σε εκδόσεις με κίνηση στους τέσσερις τροχούς.

Volvo V40 CC 1

Η αξιοπιστία του είναι εφάμιλλη των μεγαλύτερων μοντέλων της εταιρείας, με το αμάξωμά του να αντιστέκεται στη διάβρωση και τα υλικά της καμπίνας στη φθορά. Η ανάρτησή του δεν παρουσιάζει αδυναμίες, ενώ η συγγένεια με το μοντέλο της Ford μεταφράζεται σε λογικό κόστος συντήρησης.

Ο βασικός τούρμπο κινητήρας των 1,5 λίτρων μπορεί να αντέξει για έως και 350.000 χλμ., αρκεί βέβαια να συντηρείται ευλαβικά. Ο πετρελαιοκινητήρας των 2,0 λίτρων είναι επίσης αξιόπιστος και θα αντέξει για περισσότερα χιλιόμετρα. Το αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων έξι σχέσεων της Aisin αντέχει για περισσότερα από 250.000 χλμ.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Volvo V40 CC 4

Παρόλα αυτά, μπορεί να εμφανιστούν μερικά προβλήματα. Ο πετρελαιοκινητήρας μερικές φορές υποφέρει από φθαρμένα κολάρα και διαρροές λιπαντικού, ενώ όπως συμβαίνει και με τους βενζινοκινητήρες, είναι ευαίσθητος στην ποιότητα καυσίμου.

Ford Fiesta (2008-2019) – Με περίπου 250.000 χλμ. στο κοντέρ
Η έκτη γενιά του Ford Fiesta, όπως και όλα τα Fiesta, είναι ιδιαίτερα αγαπητά στο ευρωπαϊκό αγοραστικό κοινό. Το Fiesta έκτης γενιάς δεν προσφέρει τους μεγαλύτερους χώρους, αλλά είναι καλοεξοπλισμένο και διαθέτει μια κορυφαία ανάρτηση με λειτουργία που παραπέμπει σε πολύ ακριβότερο αυτοκίνητο.

Ford Fiesta
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ο 1.600άρης ατμοσφαιρικός κινητήρας με τις 16 βαλβίδες μπορεί να βγάλει περισσότερα από 250.000 χλμ., αρκεί βέβαια να πραγματοποιείται στην ώρα της η προβλεπόμενη περιοδική συντήρηση. Το ίδιο βέβαια πάνω κάτω ισχύει και για τις υπόλοιπες εκδόσεις κινητήρα.

Το πιο αξιόπιστο κιβώτιο στη γκάμα είναι το 5άρι μηχανικό, το οποίο μπορεί να αντέξει για περισσότερα από 300.000 χλμ. Εάν πρέπει να αποφύγετε κάποιο σασμάν, αυτό είναι το PowerShift που φθείρει γρήγορα τον συμπλέκτη και παρουσιάζει βλάβες.

Skoda Octavia (2012-2019) – Με περίπου 300.000 χλμ. στο κοντέρ
Η προηγούμενη γενιά του Skoda Octavia είναι ένα από τα καλύτερα οικογενειακά της αγοράς, μιας και συνδυάζει τους χώρους με την πρακτικότητα σε τρομερά μεγάλο βαθμό. Ταυτόχρονα, τα υλικά που έχουν χρησιμοποιηθεί είναι πολύ καλής ποιότητας και η εργονομία κυμαίνεται σε αντίστοιχα υψηλό επίπεδο. Το 5θυρο liftback αμάξωμά του αντιστέκεται καλά στη διάβρωση.

Skoda Octavia 1
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ο 1.600άρης ατμοσφαιρικός κινητήρας αντέχει για περισσότερα από 250.000 χλμ., με τους 1.4 TSI και 1.8 TSI να είναι επίσης αξιόπιστοι, αρκεί να συντηρούνται σωστά. Μεταξύ των πιο αξιόπιστων επιλογών είναι ο πετρελαιοκινητήρας 2.0 TDI.

Τα κιβώτια ταχυτήτων είναι επίσης αξιόπιστα, με τα μηχανικά να λειτουργούν απροβλημάτιστα και τα αυτόματα εξίσου καλά, αρκεί να συντηρούνται και να χρησιμοποιούνται σωστά.

Skoda Octavia 3

Τα αδύνατα σημεία του είναι το χρώμα με το βερνίκι που ξεφλουδίζει εύκολα, καθώς και ορισμένοι κινητήρες που καταναλώνουν λιπαντικό.

Dacia Sandero (2012-2020) – Με περίπου 300.000 χλμ. στο κοντέρ
Το Sandero είναι ένα οικονομικό αλλά και ανθεκτικό 5θυρο σουπερμίνι. Το αμάξωμά του προστατεύεται καλά από την διάβρωση και οι κινητήρες που απαρτίζουν την γκάμα του είναι απλοί μηχανολογικά και προσιτοί στη συντήρηση.

Dacia Sandero 1
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Οι παλαιότεροι 8βάλβιδοι και 16βάλβιδοι κινητήρες βενζίνης μπορούν να αντέξουν για έως μισό εκατομμύριο χλμ., με τους νεότερους να παρουσιάζουν σχεδόν το ίδιο αξιόπιστο πρόσωπο.

Τα κιβώτια ταχυτήτων δεν παρουσιάζουν βλάβες, τόσο τα χειροκίνητα όσο και το αυτόματο, και μπορούν να αντέξουν με σωστή συντήρηση για περισσότερα από 200.000 χλμ.

Dacia Sandero 3

Οι αδυναμίες του δεύτερης γενιάς αφορούν το χρώμα, τους τριγμούς από σκληρά πλαστικά στο εσωτερικό και η φθορά σε τιμόνι και ταπετσαρίες μετά από 100.000 χλμ. Σε κάθε περίπτωση, πρόκειται για μία από τις πιο οικονομικές προτάσεις της αγοράς.

Διαβάστε επίσης

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ