Πάτρα – Πύργος: Σε 40 μήνες η παράδοση του νέου αυτοκινητόδρομου

πάτρα πύργος

Στις 31 Μαρτίου και παρουσία του πρωθυπουργού, Κυριάκου Μητσοτάκη, ξεκινούν με κάθε επισημότητα τα έργα στο τμήμα Πάτρα – Πύργος, που μέχρι σήμερα αποτελεί έναν από τους πιο επικίνδυνους δρόμους στην Ελλάδα.

Στα έργα που πλέον πραγματοποιούνται και τα ανοιχτά εργοτάξια που υπάρχουν από το κέντρο της Αθήνας έως τη Θεσσαλονίκη και την Κρήτη, αναφέρθηκε ο Υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, αρμόδιος για τις υποδομές, κ. Γιώργος Καραγιάννης, προσθέτοντας, με αφορμή τις ανατιμήσεις σε πρώτες ύλες, ότι θα δοθεί λύση το αμέσως επόμενο διάστημα με βάση τα δημοσιονομικά της χώρας.

πάτρα πύργος
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Μεταξύ άλλων, ο υφυπουργός αναφέρθηκε στον αυτοκινητόδρομο «Πάτρα-Πύργος», ένα έργο που όπως είπε «το οφείλαμε στη Δυτική Πελοπόννησο και τη Δυτική Ελλάδα». Έκανε γνωστό ότι «ήδη τα πρώτα εργοτάξια σε Πύργο και Αχαΐα έχουν αρχίσει να δουλεύουν, ενώ ο Πρωθυπουργός και ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών θα επισκεφθούν τα εργοτάξια να δουν από κοντά τι γίνεται».

Τόνισε ότι, εντός του 2024 θα παραδοθούν τα πρώτα 56 χλμ. από τον Πύργο, ενώ το σύνολο του έργου θα ολοκληρωθεί σε 40 μήνες. Υπενθύμισε ότι, για πρώτη φορά στα ελληνικά χρονικά θα υπάρξει παρέμβαση και στο υπάρχον δίκτυο προκειμένου να αναβαθμιστεί η οδική ασφάλεια. Ο νέος αυτοκινητόδρομος θα έχει μήκος 74,8 χιλιομέτρων, εκ των οποίων, τα 13 χιλιόμετρα θα αφορούν διαπλάτυνση του υφιστάμενου δικτύου και τα 61,8 χιλιόμετρα θα είναι αποτέλεσμα νέας χάραξης.

Το νέο έργο σε αριθμούς

Ο νέος αυτοκινητόδρομος προβλέπεται με τετράϊχνη διατομή πλάτους 21,30 μέτρων (χωρίς τις πλευρικές διαμορφώσεις) αποτελούμενη από 2 λωρίδες κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση συνολικού πλάτους 14 μέτρων (4×3,50 μ), Λωρίδες Έκτακτης Ανάγκης (ΛΕΑ) με τις αντίστοιχες λωρίδες καθοδήγησης συνολικού πλάτους 4,60 μέτρων (2×2,30 μ), λωρίδες ασφαλείας στην κεντρική νησίδα συνολικού πλάτους 2,10 μέτρων (2×1,05 μ), κεντρική νησίδα με αμφίπλευρο στηθαίο τύπου New Jersey πλάτους 0,60 μέτρων και ύψους 0,80 μέτρων.

Αναλυτικά οι τεχνικές λεπτομέρειες έχουν ως εξής:

  • Η κατασκευή του Αυτοκινητοδρόμου Πάτρα–Πύργος μήκους 74,8 χλμ.
  • Ανισόπεδοι Κόμβοι/Ημικόμβοι: Μιντιλογλίου, ΒΙ.ΠΕ., Κ. Αχαΐας, Βάρδας, Κυλλήνης, Γαστούνης, Αμαλιάδας και Πύργου.
  • Εργασίες σε Παράπλευρο και Κάθετο Δίκτυο.
  • Λοιπά συνοδά έργα, αποχέτευσης ομβρίων-αποστράγγισης, σήμανσης-ασφάλειας-περίφραξης, μεγάλα και μικρά τεχνικά έργα(γέφυρες, Άνω και Κάτω Διαβάσεις, οχετοί, τοίχοι, κλπ.), έργα περιβάλλοντος, Η/Μ εργασίες κ.λπ.
  • Η κατασκευή μετωπικών σταθμών διοδίων σε δύο θέσεις, περί τη Χ.Θ. 8+450, μεταξύ των Α/Κ ΒΙ.ΠΕ και Α/Κ Κάτω Αχαΐας καθώς και περί την Χ.Θ. 67+900 μεταξύ των Α/Κ Αμαλιάδας και Α/Κ Πύργος.
  • Η τοποθέτηση πλευρικών σταθμών διοδίων στους Ανισόπεδους Κόμβους Κάτω Αχαΐας & Αμαλιάδας.
  • Η κατασκευή αμφίπλευρων ΣΕΑ και ΚΕΣ περί τις Χ.Θ. 21+000 και 72+000.

Διαβάστε επίσης

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ