Παρκάρεις πάνω στο πεζοδρόμιο; Έτσι μπορείς να χάσεις 1.000 ευρώ

στάθμευση στο πεζοδρόμιο

Εκτός από μια κακή συνήθεια και μια αντικοινωνική παράβαση, η στάθμευση σε πεζοδρόμιο μπορεί να προκαλέσει σοβαρές ζημιές στο αυτοκίνητό μας και να μας επιβαρύνει με ένα τσουχτερό πρόστιμο.

Η εύρεση στάθμευση στα μεγαλύτερα αστικά κέντρα της χώρας δεν είναι μια εύκολη υπόθεση. Αυτό βέβαια δεν μας δίνει το δικαίωμα να… δημιουργούμε χώρους parking εκεί που δεν υπάρχουν και να καταλαμβάνουμε είτε τμήματα του οδοστρώματος είτε του πεζοδρομίου στα οποία δεν επιτρέπεται η στάθμευση.

Μολονότι, λοιπόν, η στάθμευση πάνω σε πεζοδρόμια, σε πεζόδρομους, πλατείες ή ακόμα και σε ποδηλατόδρομους απαγορεύεται από το ΚΟΚ και τιμωρείται με το χρηματικό πρόστιμο των 80 ευρώ, η μεγαλύτερη τιμωρία του παραβάτη έρχεται από το ίδιο το αυτοκίνητο και ειδικότερα τις βλάβες που μπορεί να προκαλέσει αυτή η… κακή συνήθεια.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Σταθμεύοντας συχνά σε πεζοδρόμια το πρώτο πράγμα που τραυματίζουμε είναι τα ελαστικά μας, η συχνή επαφή των οποίων με το κράσπεδο επιταχύνει τη φθορά των πλευρικών τοιχωμάτων τους.

στάθμευση σε πεζοδρόμιο

Σταδιακά αυτά «αδυνατίζουν» και γίνονται ακόμα πιο ευάλωτα σε επαφές, ενώ σε ακραίες περιπτώσεις είναι πιθανόν να προκαλέσουμε ακόμα και μια σχισμή η οποία θα είναι πολύ δύσκολο, έως αδύνατο, να επισκευαστεί.

Δεν είναι όμως μόνον τα ελαστικά τα οποία ταλαιπωρούνται από τη στάθμευση πάνω σε πεζοδρόμια. Η πρόσκρουση σε τσιμεντένια κράσπεδα μπορεί να προκαλέσει είτε την παραμόρφωση της ζάντας είτε την κόπωση του μετάλλου.

Στα θύματα αυτής της συνήθειας συμπεριλαμβάνονται τμήματα της ανάρτησης και του συστήματος διεύθυνσης, τα οποία καταπονούνται, φθείρονται και απορρυθμίζονται.

Αν λοιπόν παρατηρήσετε ότι το όχημά σας «τραβάει» δεξιά ή αριστερά όταν έχετε το τιμόνι σε ευθεία θέση, τότε πιθανότατα να απαιτείται ευθυγράμμιση εξαιτίας είτε κάποιας λακούβας είτε κάποιου πεζοδρομίου.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
στάθμευση σε πεζοδρόμιο

Είναι σχεδόν βέβαιο ότι ένας οπτικός έλεγχος μπορεί να αποκαλύψει και άλλες φθορές, όπως για παράδειγμα στους αποσβεστήρες ή στους ελαστικούς συνδέσμους.

Αξίζει να αναφέρουμε ότι μια βλάβη στο αμορτισέρ ενός εκ των τεσσάρων τροχών επιβάλλει την αντικατάσταση τουλάχιστον δύο, αν και ιδανικά θα πρέπει να προχωρήσουμε στην αντικατάσταση και των τεσσάρων αμορτισέρ.

Το κόστος, λοιπόν, που μπορεί να προκύψει από τη στάθμευση πάνω σε πεζοδρόμια μόνο από τις βλάβες μπορεί να ξεπεράσει ακόμα και τα 1.000 ευρώ, καθιστώντας το πρόστιμο των 80 ευρώ σταγόνα στον παραβατικό… ωκεανό των Ελλήνων οδηγών.

Διαβάστε επίσης:

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ