Αποκάλυψη: Άνω κάτω η ελληνική αγορά -«Παραεισαγωγές» καινούριων αυτοκινήτων

Cars in port

Εταιρείες χρονομίσθωσης και ενοικιάσεων στην Ελλάδα αγοράζουν καινούργια αυτοκίνητα σε χαμηλότερες τιμές από άλλα κράτη-μέλη και τα προσφέρουν στην εγχώρια αγορά.

Ευκαιρίες σε όλη την Ευρωπαϊκή Ένωση αναζητούν πλέον όλες οι μεγάλες εταιρείες χρονομίσθωσης και ενοικίασης οχημάτων στην Ελλάδα, ώστε να μπορέσουν να μειώσουν το κόστος αγοράς και βέβαια να μπορούν να αυξήσουν τα περιθώρια κέρδους τους.

Σύμφωνα με αποκλειστικές πληροφορίες του Carandmotor.gr, ήδη δύο μεγάλες εταιρείες χρονομίσθωσης και ενοικίασης αυτοκινήτων έχουν αγοράσει από γειτονικά κράτη-μέλη καινούρια αυτοκίνητα, τα οποία και έχουν αποκτήσει σε τιμές χαμηλότερες από εκείνες που τους έδωσαν οι εγχώριες εισαγωγικές εταιρείες, ενώ παράλληλα έχουν ταξινομήσει και έχουν τοποθετήσει ελληνικές πινακίδες κυκλοφορίας ακόμη και σε μοντέλα που δεν έχουν ακόμη εισαχθεί από τις επίσημες εισαγωγικές εταιρείες!

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Αυτός είναι και ο λόγος που το τελευταίο διάστημα βλέπουμε να κυκλοφορούν στους ελληνικούς δρόμους και μεμονωμένα μοντέλα ή μάρκες αυτοκινήτων, που δεν έχουν ακόμη εισαχθεί στην Ελλάδα από τις επίσημες εισαγωγικές εταιρείες, δημιουργώντας έτσι μεγάλο «πονοκέφαλο» στα στελέχη τους.

Η αρχή έγινε πριν λίγο καιρό με τα επιβατικά μοντέλα συγκεκριμένης εταιρείας, που τελικά διατέθηκαν στην Ελλάδα από μεγάλη ελληνική εταιρεία χρονομίσθωσης χωρίς να υπάρχει εγχώρια αντιπροσωπεία.

Επίσης, πρόσφατα εθεάθη στη χώρα μας με ελληνικές πινακίδες κυκλοφορίας και το πρώτο νέο ηλεκτρικό μοντέλο γνωστής Ευρωπαϊκής μάρκας που εισάγει τα αυτοκίνητά της στην Ελλάδα, όμως το συγκεκριμένο μοντέλο δεν έχει εισαχθεί αλλά ούτε και παρουσιαστεί ακόμη από την ελληνική εισαγωγική εταιρεία.

Το γεγονός ότι πλέον οι μεγάλες εταιρείες leasing και ενοικιάσεων στρέφονται στην ευρωπαϊκή αγορά καινούριων αυτοκινήτων είναι κάτι το οποίο συμβαίνει για πρώτη φορά στην Ελλάδα, καθώς μέχρι πρότινος μόνο οι επίσημες εισαγωγικές εταιρείες της κάθε μάρκας είχαν το δικαίωμα να διαθέτουν στην αγορά καινούρια αυτοκίνητα. Κάτι που εξακολουθεί να ισχύει και σήμερα.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ωστόσο τα αυτοκίνητα που εισάγουν οι εταιρείες χρονομίσθωσης και leasing έχουν πινακίδες κυκλοφορίας από το άλλο κράτος-μέλος, αλλά επίσης έχουν και μηδενικά χιλιόμετρα, οπότε στην Ελλάδα εισάγονται ναι μεν ως εισαγόμενα μεταχειρισμένα αλλά εξαιτίας των μηδενικών χιλιομέτρων και από το γεγονός ότι έχουν ταξινομηθεί σε κάποιο άλλο κράτος-μέλος για διάστημα μικρότερο των 6 μηνών ή έχουν διανύσει λιγότερα από 6.000 χλμ., αυτομάτως κατατάσσονται στην κατηγορία των «Καινούριων» αυτοκινήτων και εκτελωνίζονται με τον αντίστοιχο τρόπο υπολογισμού του Τέλους Ταξινόμησης.

Η λεγόμενη «παραεισαγωγή» καινούριων αυτοκινήτων έχει προβληματίσει έντονα πολλά στελέχη ελληνικών εισαγωγικών εταιρειών, καθώς κάτι τέτοιο είναι πολύ πιθανό να επηρεάσει αρνητικά τις πωλήσεις τους. Από την άλλη μεριά βέβαια υπάρχουν και τα πιο ψύχραιμα στελέχη του χώρου που συνιστούν ηρεμία επισημαίνοντας ότι τα λεγόμενα «πινακίδωμενα» καινούρια αυτοκίνητα διατίθενται σε περιορισμένο αριθμό και δεν πρόκειται να επηρεάσουν την ελληνική αγορά.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Επίσης στην Ελλάδα υπάρχουν και εισαγωγικές εταιρείες που λειτουργούν και δικές τους εταιρείες χρονομίσθωσης και ενοικίασης, οπότε μπορούν να διαχειρίζονται και να προσαρμόζουν πολύ πιο εύκολα το κόστος αγοράς των καινούριων αυτοκινήτων (τα οποία εισάγουν εκείνοι) από την μία εταιρεία τους στην άλλη. Τώρα, τις άλλες μάρκες που δεν εισάγουν οι ίδιοι, μπορούν κάλλιστα να αναζητήσουν «πινακιδωμένα» καινούρια αυτοκίνητα σε άλλα κράτη-μέλη και να τα αποκτήσουν σε τιμές χαμηλότερες από εκείνες που διατίθενται στην Ελλάδα, δημιουργώντας έτσι «προβλήματα» στους ανταγωνιστές τους...

Πάντως ο ανταγωνισμός μεταξύ των εταιρειών leasing και ενοικιάσεων έχει ήδη ενταθεί και θα κορυφωθεί μόλις ξεκινήσουν να λειτουργούν οι ηλεκτρονικές πλατφόρμες που έχουν δημιουργήσει τα εργοστάσια παραγωγής αυτοκινήτων σε συνεργασία με τις ανά χωρά εθνικές εισαγωγικές εταιρείες των μαρκών τους, καθώς το επόμενο μεγάλο στοίχημα στην παγκόσμια αγορά αυτοκινήτου θα «παιχτεί» στη χρήση του αυτοκινήτου και όχι στην κτήση…

Διαβάστε επίσης

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ