citroen aposirsi

Όταν η Alfa Romeo είχε το δικό της Jimny

1988-alfa-romeo-ar-148

Το 1986 η Alfa Romeo ετοίμαζε το αντίπαλο δέος του Suzuki Jimny, προτού η πώληση της μάρκας στη Fiat ανατρέψει τα σχέδια.

Επί σειρά ετών οι κατασκευαστές δημιουργούν πρωτότυπα μοντέλα, ορισμένα από τα οποία δε βλέπουν ποτέ το φως της δημοσιότητας. Ένα ωστόσο από αυτά που ναι μεν παρουσιάστηκε ωστόσο δε παρήχθη ποτέ θα μπορούσε να αποτελέσει τον αντίπαλο του Suzuki Jimny, αν οι συνθήκες δεν ήταν τόσο περίπλοκες.

Την εποχή της κοινοπραξίας Alfa Romeo και Nissan, οι ιθύνοντες αναζητούσαν διακαώς ιδέες προκειμένου να διατηρήσουν το εργοστάσιο σε λειτουργία. Στα τέλη του 1985, οι Ιταλοί πρότειναν τη παραγωγή ενός μοντέλου στο ίδιο εργοστάσιο στην Pratola Serra, με στόχο την ενίσχυση της συνεργασίας τους με τη Nissan.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
alfa romeo ar 148

Πίσω από την εσωτερική ονομασία AR 148 κρυβόταν ένα μικρό SUV που προοριζόταν να ανταγωνιστεί στην Ευρώπη τα Suzuki Jimny/Samurai/Santana και το μεταγενέστερο πρώτο Vitara. Ο αρχικός σχεδιασμός προέβλεπε ότι το μοντέλο θα μπει στη παραγωγή το 1988 με ρυθμό 15.000 μονάδων ετησίως, ενώ ακόμη και η διανομή είχε υπολογιστεί: 5.000 προορίζονταν για την αγορά της Ιταλίας με το σήμα της Alfa Romeo, και οι υπόλοιπες 10.000 κατευθύνονταν προς την υπόλοιπη Ευρώπη με την επωνυμία της Nissan.

Η ιστορία θέλει την Alfa Romeo να εκδίδει δελτίο τύπου στις 7 Μαΐου 1986, αναφέροντας πως το επόμενο προϊόν της κοινοπραξίας της με τη Nissan θα ήταν ένα όχημα εκτός δρόμου, το οποίο επρόκειτο να κατασκευαστεί στην Pratola Serra τόσο σε στρατιωτική όσο και σε πολιτική έκδοση.

Θα ονομαζόταν 148 και θα είχε μήκος μόλις 3,50 μέτρα, με κοντούς προβόλους και πολύ καλές γωνίες προσέγγισης και αναχώρησης. Θα έφερε πλαίσιο τύπου σκάλας, ανάρτηση με γόνατα McPherson μπροστά και άκαμπτο πίσω άξονα. Η τετρακίνηση και ο boxer κινητήρας των 1,5 λίτρων με 84 ίππους θα προέρχονταν από την Alfa 33 4x4, ενώ αναφέρθηκε επίσης μια έκδοση με τρικύλινδρο κινητήρα turbodiesel από την VM.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
alfa romeo arna

Στα κεντρικά της Nissan, οι υπεύθυνοι εντυπωσιάστηκαν τόσο πολύ που ζήτησαν την επίσπευση των εργασιών για την έναρξη της παραγωγής το συντομότερο δυνατό. Ωστόσο, όπως συνέβη και με τη δεύτερης γενιάς Alfa Romeo Arna, η απόκτηση του μεριδίου της Nissan από τη Fiat, σήμανε το πρόωρο τέλος του έργου.

Η Nissan είχε ήδη ξεκινήσει τη λειτουργία του εργοστασίου της στο Sunderland του Ηνωμένου Βασιλείου στα μέσα του 1986, από όπου μπορούσε να προμηθεύει την τότε Ευρωπαϊκή Κοινότητα. Στο άλλο εργοστάσιό της στην Ισπανία, ένα είδος έμμεσου διαδόχου της Alfa 148 βγήκε από τη γραμμή συναρμολόγησης από το 1993. Το Nissan Terrano II, όπως ονομάστηκε, ένα τρίθυρο μοντέλο μήκους 4,18 μέτρων, αποτέλεσμα συνεργασίας με τη Ford, η οποία κατά κάποιον ειρωνικό τρόπο, είχε επίσης κάνει προσφορά για την εξαγορά της Alfa Romeo το 1986.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ