
Μπορεί η ιαπωνική εταιρεία να έχει να κατασκευάσει σπορ μοντέλο αυτοκίνητο με περιστροφικό κινητήρα πάνω από μια δεκαετία, η ώρα του όμως, πλησιάζει!
Όπως αποκάλυψε στο Σαλόνι Αυτοκινήτου του Tokyo ο CEO της Mazda, Masahiro Moro, το 2026 είναι η χρονιά που η μάρκα θα εστιάσει στην εξέλιξη περιστροφικών κινητήρων. Ταυτόχρονα, εδώ και μήνες, φημολογείται πως θα έρθει ένα σπορ μοντέλο, ο φυσικός διάδοχος του RX-8.
Όλα δείχνουν πως αυτός θα βαφτιστεί RX-9 και παρότι ακόμα δεν υπάρχει τίποτα επίσημο από την πλευρά της Mazda, υπάρχει πληθώρα από διαρροές. Πάμε να δούμε τι προκύπτει από τη Χώρα του Ανατέλλοντος Ηλίου.
BUY NOW
Τα πρωτότυπα RX-Vision Concept του 2016 και Iconic SP Concept του 2023, που αμφότερα είχαν τραβήξει το ενδιαφέρον του κοινού και των media, αναμένεται να αποτελέσουν βάσεις έμπνευσης σε ό,τι αφορά στο σχεδιασμό.
Κάτω από το καπό, ενώ οι… παραδοσιακοί θέλουν περιστροφικό κινητήρα, η Mazda φημολογείται πως είναι διχασμένη σχετικά με το συγκεκριμένο μοντέλο, εξετάζοντας την τοποθέτηση ενός υπέρ-τροφοδοτούμενου 6κύλινδρου Skyactiv κινητήρα που θα αποδίδει μεταξύ 350 και 400 ίππων. Τιμές που θα έβαζαν το RX-9 σε άμεση αντιπαράθεση με το Toyota GR Supra.

Κάπου εδώ πρέπει να σημειωθεί πως πρόσφατα, η Mazda κατέθεσε πατέντα για έναν ηλεκτροποιημένο περιστροφικό κινητήρα. Ένα σύστημα κίνησης με δύο ηλεκτροκινητήρες 23 ίππων στους εμπρόσθιους τροχούς, καθώς και έναν ηλεκτροκινητήρα 36 ίππων με μόνιμο μαγνήτη που να υποστηρίζει τον κινητήρα εσωτερικής καύσης. Αυτοί θα μπορούσαν να αποτελέσουν την καρδιά του υβριδικού συστήματος στο RX-9.
Όμως το 2026 δεν είναι μακριά, ούτε οι πρώτες επίσημες απαντήσεις για το πολυαναμενόμενο μοντέλο από το στρατόπεδο της Mazda.