Όμιλος Επιχειρήσεων Σαρακάκη: Με το βλέμμα στραμμένο στην Κίνα

saracakis1

Πως θέλει να αξιοποιήσει την εισαγωγή φθηνών αυτοκινήτων από την Ασία ο ελληνικός όμιλος.

Με 100 χρόνια παρουσίας στην ελληνική αγορά αυτοκινήτου ο όμιλος Επιχειρήσεων Σαρακάκη επιδιώκει την μετάλλαξή του, προσδοκώντας να περάσει και πάλι στην κερδοφορία και την ανάπτυξη.

Να υπενθυμίσουμε πως το 2021 ο τζίρος του ομίλου ξεπέρασε τα 144 εκατ. ευρώ από 112 εκατ. ευρώ το 2020, σημειώνοντας άνοδο 29%, καταγράφοντας ωστόσο ζημίες πάνω από 14,5 εκατ. ευρώ έναντι ζημιών 17,1 εκατ. ευρώ το 2020. Ο όμιλος δηλαδή κατάφερε να μειώσει τις ζημίες κατά 15%.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Έκτοτε ο ελληνικός εισαγωγικός όμιλος έχει ξεκινήσει τη μετάλλαξή του. Tην Άνοιξη του 2021 η Kinsen Hellas, στην οποία συμμετέχουν μέλη της οικογενείας Σαρακάκη μαζί με μια ομάδα ευρωπαίων ιδιωτών επενδυτών, ανακοίνωσε την νέα εποχή της Europcar στην ελληνική αγορά, αφετηρία της οποίας είναι η νέα συμφωνία Franchise με το Europcar Mobility Group. O όμιλος Επιχειρήσεων Σαρακάκη έχει στρατηγική συνεργασία με την Kinsen για την υποστήριξή σε συγκεκριμένες λειτουργίες καθώς και για την προώθηση μισθώσεων και χρηματοδοτικών λύσεων για προϊόντα εισαγωγής του ομίλου.

Η Kinsen Hellas, τα επόμενα δύο χρόνια, θα αναπτύξει 38 σταθμούς εξυπηρέτησης Europcar καθώς και 18 σταθμούς εξυπηρέτησης Goldcar, ενώ το αναπτυξιακό σχέδιο προβλέπει στόλο άνω των 10.000 οχημάτων τόσο για βραχυχρόνια, όσο και μακροχρόνια μίσθωση, τα οποία θα είναι διαθέσιμα μέσω ηλεκτρονικών διαδικασιών.

Δεν θα πρέπει επίσης να ξεχνάμε και τα δεκάδες λεωφορεία που έχει παραχωρήσει ο όμιλος Επιχειρήσεων Σαρακάκη για 3 χρόνια έναντι πολλών εκατομμυρίων ευρώ αλλά και την απόρριψη της πρόταση που είχε καταθέσει ο ελληνικός όμιλος στον διαγωνισμό του Δημοσίου για την αγορά 700 καινούριων λεωφορείων.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Οι πωλήσεις Honda – Mitsubishi

Η πτώση των πωλήσεων καινούριων αυτοκινήτων στην Ελλάδα έχει φυσικά επηρεάσει και τις πωλήσεις των καινούριων αυτοκινήτων του ομίλου
Επιχειρήσεων Σαρακάκη. Ειδικότερα, το 2022 η Honda στην Ελλάδα πούλησε 311 επιβατικά αυτοκίνητα (από 332 ΙΧ το 2021) και η Mitsubishi 598 αυτοκίνητα (από 227 το 2021).

Το 2020 η Honda πούλησε 401 αυτοκίνητα (από 651 ΙΧ το 2019) και η Mitsubishi διέθεσε 443 αυτοκίνητα (από 505 ΙΧ το 2019).

Φέτος στο πρώτο τρίμηνο οι πωλήσεις καινούριων αυτοκινήτων του ομίλου
Επιχειρήσεων Σαρακάκη καταγράφουν πτωτική πορεία. Ειδικότερα η Honda στο πρώτο τρίμηνο έχει πουλήσει στην Ελλάδα 49 αυτοκίνητα έναντι 59 οχημάτων το αντίστοιχο διάστημα του 2022, ενώ η Mitsubishi έχει διαθέσει μόλις 3 αυτοκίνητα έναντι 191 οχημάτων το αντίστοιχο διάστημα του 2022…

Οι χαμηλές επιδόσεις της ελληνικής αγοράς αυτοκινήτου είναι ξεκάθαρο ότι οδήγησαν τα στελέχη του ομίλου να στρέψουν το ενδιαφέρον τους σε άλλους κλάδους όπως η χρονομίσθωση και ενοικίαση αυτοκινήτων, τα λεωφορεία και ειδικά οχήματα και ενίσχυση στον κλάδο των δικύκλων με νέες συνεργασίες.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Με το βλέμμα στραμμένο στην Κίνα

Ο όμιλος Σαρακάκη πέραν του κλάδου χρoνομίσθωσης και ενοικίασης έχει στρέψει εδώ και καιρό το επενδυτικό του ενδιαφέρον στη μακρινή Κίνα, όπου αναζητά νέες μάρκες αυτοκινήτων και δίκυκλων.

Ο στόχος του ελληνικού ομίλου είναι διπλός, καθώς από τη μία μεριά θέλει να εισάγει φθηνότερα αυτοκίνητα και δίκυκλα ώστε να τονώσει τις πωλήσεις λιανικής και από την άλλη μεριά τα παραπάνω φθηνότερα μοντέλα να αποτελέσουν κατάλληλη επιλογή για στόλους οχημάτων για τις εταιρείες χρονομίσθωσης και ενοικίασης.

Άλλωστε όταν ένας μεγάλος επιχειρηματικός όμιλος αναζητά οχήματα για εταιρικούς στόλους, το μόνο που τον ενδιαφέρει είναι το κόστος μίσθωσης αλλά και το κόστος χρήσης. Οπότε, κάποιο κινέζικο μοντέλο σίγουρα θα μειώσει κατά πολύ το μέσο μηνιαίο μίσθωμα και θα αποτελέσει ισχυρό κίνητρο για την μακροενοικίασή του. Από την άλλη μεριά οι εκατομμύρια τουρίστες που έρχονται στην Ελλάδα αναζητούν φθηνά οχήματα προς ενοικίαση για να κινηθούν με αυτά κατά την περίοδο των διακοπών τους.

Τα μοντέλα από την Κίνα σίγουρα θα έχουν χαμηλότερες τιμές ενοικίασης από τα αντίστοιχα «γνωστά» μοντέλα της αγοράς, οπότε και θα καταγράψουν μια ταχεία ανάπτυξη στον συγκεκριμένο κλάδο.

Ιωάννης Σαρακάκης
Ο Πρόεδρος του Ομίλου Επιχειρήσεων Σαρακάκη, Ιωάννης Σαρακάκης
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Τώρα όσον αφορά στη χαμηλή μεταπωλητική αξία των κινεζικών αυτοκινήτων, σίγουρα δεν προβληματίζει τη δεδομένη χρονική στιγμή κανένα στέλεχος ελληνικού εισαγωγικού ομίλου, καθώς οι τιμές στα «γνωστά» μεταχειρισμένα μοντέλα είναι πολύ υψηλές και η συντριπτική τους πλειοψηφία αποτελεί εισαγωγές από άλλα κράτη-μέλη με ότι και αν σημαίνει αυτό για τους καταναλωτές (δεν μπορούν να διαπιστώσουν τα πραγματικά χιλιόμετρα, το book service, αν είναι τρακαρισμένα, κ.ά.), ενώ στα εγχώρια μεταχειρισμένα υπάρχει ένα ιστορικό για τα πάντα.

Αν βέβαια γυρίσουμε πίσω στο χρόνο θα διαπιστώσουμε ότι σε παρόμοιες περιόδους οικονομικής κρίσης οι Έλληνες καταναλωτές «αγκάλιασαν» φθηνές μάρκες αυτοκινήτων όπως ήταν η Zastava με το διάσημο στην Ελλάδα Yugo, τη Lada, τα παλαιά μοντέλα της Skoda πριν εξαγοραστεί από τον όμιλο VW μέχρι και τα… δίχρονα Wartburg.

Διαβάστε επίσης

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ