Οι κινητήρες εσωτερικής καύσης θα είναι εδώ και σε 70 χρόνια

Μποτιλιάρισμα στους δρόμους

Ο Jean-Dominique Senard, ανώτατος διοικητικός της Renault, εκφράζει τη βεβαιότητα ότι οι θερμικοί κινητήρες θα πωλούνται ακόμη στο τέλος του αιώνα - και δεν θα εξαφανιστούν ούτε από την Ευρώπη.

Είτε μας αρέσει είτε όχι, υποστηρίζει ο Senard, οι κινητήρες εσωτερικής καύσης θα πωλούνται ακόμη σε 70 χρόνια από σήμερα - παρά το γεγονός ότι η Ευρωπαϊκή Ένωση έχει ήδη υπερψηφίσει την απαγόρευση πώλησης αυτοκινήτων με θερμικούς κινητήρες από το 2035 (και η Βρετανία από το 2030). Παρόλα αυτά, όλο και περισσότεροι διοικητικοί ευρωπαϊκών αυτοκινητοβιομηχανιών προβάλλουν μια διαφορετική, δυστοπική εικόνα.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Μιλώντας στη γαλλική εφημερίδα La Tribune, ο γενικός διευθυντής της Renault -η οποία θα μετασχηματίσει σε αμιγώς ηλεκτρική όλη τη γκάμα της στην Ευρώπη το 2030- δήλωσε πως «πιστεύω ότι ο κινητήρας εσωτερικής καύσης θα πωλείται στον πλανήτη για τουλάχιστον 70 χρόνια ακόμη».

Δεδομένου ότι σε πολλές άλλες χώρες του κόσμου δεν έχει ακόμη θεσπιστεί κάποιο πλαίσιο για την απαγόρευση των θερμικών κινητήρων και τη μετάβαση της αυτοκίνησης αποκλειστικά στον ηλεκτρισμό, θα υπέθετε κανείς ότι τα λόγια του Senard αφορούν στις χώρες αυτές. Όμως ο Γάλλος συμπεριλαμβάνει και την Ευρώπη στις περιοχές που θα συνεχίσει να υπάρχει ο ΚΕΚ.

Ήδη εταιρείες κατασκευής σπορ αυτοκινήτων και supercars -όπως οι Porsche και Ferrari- πιέζουν για τη διατήρηση των θερμικών κινητήρων στην αγορά, με την προϋπόθεση της χρήσης βιώσιμων καυσίμων που δεν εκπέμπουν διοξείδιο του άνθρακα.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ο Senard, όμως, εκφράζει την άποψη ότι τα βιώσιμα e-fuels δεν θα απευθύνονται αποκλειστικά στους εύπορους και πλούσιους αγοραστές αυτοκινήτων του πλανήτη: συγκεκριμένα, λέει ότι η τιμή των καυσίμων αυτών θα κατέβει ακόμα και στο 1,50 ή 1,00 ευρώ ανά λίτρο, που θα τα κάνει προσιτά στα χαμηλότερα οικονομικά στρώματα με πιο οικονομικά αυτοκίνητα.

Εξάλλου, συνεχίζει ο Γάλλος, η στροφή προς τα e-fuels καθίσταται αναγκαία λόγω και των αμέτρητων δυσεπίλυτων προβλημάτων που προβάλλει η ηλεκτροκίνηση. Ένα από αυτά, υποστηρίζει, είναι η περιορισμένη ποσότητα των ορυκτών και μετάλλων που χρειάζονται για την κατασκευή των μπαταριών - καθώς και οι γεωπολιτικές εντάσεις που θα επιφέρει αναπόφευκτα η αναζήτησή τους.

«Δεν είμαι σίγουρος ότι έχουμε λάβει υπόψιν μας πιθανές γεωπολιτικές κρίσεις. Για την ακρίβεια, είμαι σίγουρος ότι δεν τις έχουμε λάβει καν υπόψιν μας», λέει ο Jean-Dominique Senard. «Οι πόλεμοι του μέλλοντος θα είναι πόλεμοι για πόρους».

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ