Το συμπαγές SUV της Jeep περνά στην ολοκαίνουρια γενιά του μέσα στην επόμενη διετία, πλήρως ανανεωμένο και με πλήρη γκάμα θερμικών, υβριδικών και αμιγώς ηλεκτρικών μονάδων ισχύος.
To νέο Renegade θα μεγαλώσει σε μήκος (φτάνοντας τα 4,3 μέτρα) για να διαφοροποιηθεί από το Avenger (των 4,08 μέτρων), ενώ θα παραμένει μακριά από το μεγαλύτερο Compass - και θα βασίζεται στη νέα πλατφόρμα STLA Small του ομίλου Stellantis.
Πρόκειται για μια άκρως ευέλικτη αρχιτεκτονική, που θα επιτρέψει στη Jeep να προσφέρει το Renegade σε ηλεκτρική, ήπια υβριδική και βενζινοκίνητη εκδοχή - με την ηλεκτρική να υπόσχεται αυτονομία έως 480 km. Η τιμή εκκίνησης αναμένεται γύρω στις 30.000 ευρώ.
BUY NOW
Η αύξηση του μήκους θα εξασφαλίσει περισσότερους χώρους και μεγαλύτερη πρακτικότητα, χωρίς να χαθεί η χαρακτηριστική «τετραγωνισμένη» σιλουέτα της Jeep. Η εμβληματική μάσκα με τις επτά γρίλιες και οι μυώδεις επιφάνειες θα παραμείνουν, αλλά με μοντέρνες πινελιές που θα αναδείξουν την πιο ώριμη και εργονομική πλευρά του μοντέλου.
Με τη νέα γκάμα κινητήρων, η Jeep υιοθετεί τη στρατηγική την προσφοράς της ελευθερίας επιλογής στους πελάτες της. Οι ηλεκτρικές εκδόσεις θα απευθύνονται σε όσους αναζητούν καθαρή μετακίνηση, ενώ τα MHEV και τα θερμικά μοτέρ θα διασφαλίσουν προσβασιμότητα σε αγορές που δεν έχουν ακόμη επαρκή υποδομή φόρτισης.
Σύμφωνα με τον Marco Montepeloso, υπεύθυνο προϊοντικού σχεδιασμού της Jeep στην Ευρώπη, το νέο Renegade στοχεύει τόσο σε κοινό που θέλει κάτι πιο οικονομικό, όσο και καταναλωτές που ζητούν περισσότερους χώρους και τεχνολογία από όσα προσφέρει σήμερα η μάρκα.
Μια εκδοχή με κίνηση σε όλους τους τροχούς, επίσης, θεωρείται δεδομένη -ακόμη και στις αμιγώς ηλεκτρικές εκδόσεις- καθώς η τετρακίνηση αποτελεί βασικό στοιχείο της ταυτότητας της Jeep. Η πλατφόρμα STLA Small μπορεί να υποστηρίξει μεγάλες μπαταρίες και αυτονομία άνω των 500 km, κάτι που θα επιτρέψει στο νέο Renegade να σταθεί δυναμικά απέναντι στον ανταγωνισμό.
Αν και δεν υπάρχουν ακόμα δοκιμαστικά πρωτότυπα σε κοινή θέα, οι πρώτες ψηφιακές απεικονίσεις δείχνουν ένα πιο μυώδες, τετραγωνισμένο SUV, με κοντούς προβόλους, ψηλή απόσταση από το έδαφος και έντονο off-road χαρακτήρα. Το μοντέλο δεν θα προορίζεται για ακραίες διαδρομές τύπου Moab, αλλά θα διατηρεί ουσιαστικές εκτός δρόμου δυνατότητες και θέση οδήγησης που παραπέμπει σε «καθαρόαιμο» Jeep.
Στο εσωτερικό, η μάρκα αναμένεται να συνεχίσει την ανοδική πορεία της σε ποιότητα και τεχνολογία. Το ταμπλό πιθανότατα θα μοιάζει με του νέου Compass, με μεγάλες οθόνες, εργονομικούς φυσικούς διακόπτες και υλικά επιλεγμένα για αντοχή. Το Renegade δεν θα κυνηγήσει την πολυτέλεια, αλλά τη στιβαρότητα και την πρακτικότητα.