Οι στενότεροι δρόμοι είναι ασφαλέστεροι

narrow streets

Σύμφωνα με μια έρευνα που πραγματοποιήθηκε στις Ηνωμένες Πολιτείες της Αμερικής, οι στενότεροι δρόμοι είναι και ασφαλέστεροι, αφού συμβαίνουν λιγότερα ατυχήματα.

Η οδήγηση σε μεγάλες και πλατιές λωρίδες κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση είναι σίγουρα πιο ευχάριστη και συνάμα πιο άνετη για όλους μας. Ωστόσο, το «παράδοξο» της υπόθεσης είναι πως οι μικρότερες εμπεριέχουν μειωμένο ρίσκο για συγκρούσεις. Τουλάχιστον σε αυτό το συμπέρασμα κατέληξε η μελέτη, η οποία διενεργήθηκε από το πανεπιστήμιο Johns Hopkins.

narrow streets b
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Διαπιστώθηκε πως σε δρόμους όπου το όριο ταχύτητας είναι 32-40 χλμ./ώρα, το σύνολο των ατυχημάτων δεν αλλάζει και τόσο, εάν η λωρίδα έχει πλάτος 2,7, 3, 3,4 ή 3,7 μέτρα. Εκεί που επιτρέπεται τα αυτοκίνητα να κινούνται με 48-56 χλμ./ώρα και ο δρόμος έχει πλάτος 3,7 μέτρα, η διαφορά γίνεται εμφανής. Το ποσοστό να προκληθεί ατύχημα είναι 1,5 φορές υψηλότερο, σε σχέση με το αν ήταν 2,7 μέτρα!

Που οφείλεται το φαινόμενο αυτό; Οι ειδικοί απαντούν στο ότι οι οδηγοί είναι πιο προσεκτικοί. Έτσι το ιδανικό μέγεθος που προτείνεται από ερευνητές και πολεοδόμους στην περίπτωση των πόλεων, είναι τα 3 μέτρα. Εάν υπάρχει περισσότερος χώρος σε μια τοποθεσία, είναι προτιμότερο να δοθεί σε πεζούς και ποδηλάτες.

narrow streets c

Επίσης, θα μπορούσαν να τον εκμεταλλευτούν τα σταθμευμένα αυτοκίνητα παρκάροντας αντί το ένα πίσω από το άλλο σε διαμήκη παράταξη δηλαδή, λοξά ή κάθετα. Με αυτό τον τρόπο θα αυξάνονταν σημαντικά οι διαθέσιμες θέσεις, ειδικά στα κέντρα πολυσύχναστων πόλεων που υπάρχει μεγάλη ανάγκη.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ