Οι πόλεις λένε "όχι" στα SUV -Το νέο χαράτσι για χιλιάδες οδηγούς

παρκάρισμα SUV

Έπειτα και από την εφαρμογή του μέτρου από μεγάλη ευρωπαϊκή πρωτεύουσα και άλλες πόλεις στη Γηραιά Ήπειρο δείχνουν πρόθυμες να ακολουθήσουν το παράδειγμά της.

Μια απόφαση που θα μπορούσε να χαρακτηριστεί ακόμη και ιστορική για τα ευρωπαϊκά δεδομένα πήρε πρόσφατα το Παρίσι έπειτα και από σχετικό δημοψήφισμα των κατοίκων του αναφορικά με την αντιμετώπιση των μεγαλύτερων σε διαστάσεις αυτοκινήτων που κινούνται στους δρόμους του, τα οποία στην πλειοψηφία τους είναι SUV.

Η δήμαρχος της γαλλικής πρωτεύουσας, Anne Hidalgo έχει ταχθεί κατά της best seller κατηγορίας αυτοκινήτων παγκοσμίως αλλά και όλων των μεγάλων σε μέγεθος και βάρος μοντέλων και επιθυμεί να περιορίσει την κίνησή τους στους παριζιάνικους δρόμους με το νέο δημοψήφισμα που βρίσκεται πλέον σε ισχύ.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Οι ολοένα μεγαλύτερες διαστάσεις, βάρος και εκμπεμπόμενοι ρύποι αλλά και η μεγαλύτερη απειλή που παρουσιάζουν για τους ευάλωτους χρήστες των δρόμων (ποδηλάτες και πεζοί), έναντι για παράδειγμα των ίδιας κατηγορίας sedan και hatchback αυτοκινήτων, είναι οι κύριοι λόγοι πίσω από αυτήν την ενέργεια.

Οι οδηγοί αυτών των μοντέλων που θέλουν να επισκεφτούν το Παρίσι είναι πλέον υποχρεωμένοι να καταβάλλουν ένα ποσό έως και τρεις φορές υψηλότερο για να χρησιμοποιήσουν μια θέση στάθμευσης στη γαλλική προτεύουσα ανάλογα και με το πόσο κοντά βρίσκονται στο κέντρο της.

Οι τιμές για τη στάθμευση συμβατικών και υβριδικών επιβατικών αυτοκινήτων που έχουν βάρος μεγαλύτερο από 1,6 τόνο στο κέντρο του Παρισιού αυξήθηκαν στα 18 ευρώ/ώρα, σε ζώνες ελεγχόμενης στάθμευσης, ενώ για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα το βάρος τους θα πρέπει να ξεπερνά τους δύο τόνους για να πληρώνουν οι οδηγοί τους την τσουχτερή τιμή στάθμευσης. Το κόστος πέφτει στα 12 ευρώ την ώρα για τις περιοχές γύρω από κέντρο του Παρισιού και προς τα έξω.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Το Παρίσι ήταν η πρώτη ευρωπαϊκή πρωτεύουσα που εφαρμόζει το χαράτσι για τα μεγαλύτερα σε μέγεθος αυτοκίνητα με δημοψήφισμα, ενώ σε ανάλογο μονοπάτι κινούνται η Λυών και η Γκρενόμπλ. Τώρα ανάλογα μέτρα για τον περιορισμό της κίνησης των μεγάλων αυτοκινήτων στους δρόμους της παίρνει και η Κολωνία πηγαίνοντας το concept ένα βήμα παραπέρα.

Συγκεκριμένα οι αρμόδιες αρχές της πόλης αποφάσισαν να χρεώνουν τη θέση στάθμευσης -ίσως πιο λογικά- βασιζόμενοι στο μήκος του αυτοκινήτου, με το μέτρο να ισχύει και για τους μόνιμους κάτοικους της πόλης -όχι στην περίπτωση του Παρισιού.

Έτσι όσοι έχουν στην κατοχή τους αυτοκίνητο με μήκος έως 4,1 μέτρα και επιθυμούν την έκδοση της ετήσιας κάρτας στάθμευσης θα πρέπει να καταβάλλουν το ποσό των 100 ευρώ. Από την άλλη για χρήστες αυτοκινήτων με μήκος από 4,11 ώς και 4,7 μέτρα το κόστος αυξάνεται στα 120 ευρώ.

Διαβάστε επίσης

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ