208

Αυτοί είναι οι πιο αξιόπιστοι τετρακύλινδροι κινητήρες –Μπορούν να ξεπεράσουν ακόμα και τα 400.000 χιλιόμετρα

Toyota_Camry

Οι τετρακύλινδροι κινητήρες υπήρξαν η ραχοκοκαλιά της αυτοκινητοβιομηχανίας για πολλά χρόνια, καθώς συνδύαζαν το χαμηλό κόστος συντήρησης με την αξιοπιστία, με ορισμένους μάλιστα να ξεχωρίζουν για την αντοχή τους στον χρόνο και στην σκληρή μεταχείριση.

Παρά το γεγονός ότι όλο και περισσότερες αυτοκινητοβιομηχανίες δίνουν πλέον μεγαλύτερη έμφαση στο εσωτερικό, στα ηλεκτρικά και ηλεκτρονικά συστήματα, καθώς και στις ανάγκες των επιβατών, υπάρχουν ακόμα αγοραστές που ενδιαφέρονται ιδιαίτερα για τον κινητήρα που φοράει το εκάστοτε αυτοκίνητο. Όσοι μάλιστα έχουν λίγες παραπάνω γνώσεις γνωρίζουν καλά τα πλεονεκτήματα και τα μειονεκτήματα κάθε τύπου κινητήρα, με την πλειονότητα να συμφωνεί ότι τα τετρακύλινδρα μοτέρ είναι η πιο ισορροπημένη επιλογή.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
subaru

Ο συγκεκριμένος τύπος κινητήρα παραμένει εδώ και δεκαετίες η πρώτη επιλογή για όσους αναζητούν τον ιδανικό συνδυασμό επιδόσεων, απόδοσης και αξιοπιστίας. Το ίδιο πίστευαν και οι αυτοκινητοβιομηχανίες, που στη συντριπτική τους πλειονότητα εξόπλιζαν τα περισσότερα μοντέλα τους με τετρακύλινδρα μοτέρ.

Η αρχιτεκτονική τους επιτρέπει συμπαγείς διαστάσεις και χαμηλό βάρος, κάτι που σε συνδυασμό με το μικρό κόστος συντήρησης τα καθιστά έξυπνη επιλογή για τον μέσο οδηγό. Ωστόσο, δεν είναι όλοι οι τετρακύλινδροι ίδιοι, καθώς, αν και οι περισσότεροι λειτουργούν ομαλά, κάποιοι έχουν αποδείξει ότι είναι πραγματικοί «αλεξίσφαιροι», αντέχοντας στον χρόνο χωρίς προβλήματα.

Toyota 2AR-FE

Toyota 2AR-FE
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η Toyota είναι συνώνυμη της αξιοπιστίας (συχνά καταλαμβάνει τις πρώτες θέσεις στις σχετικές λίστες) και οι τετρακύλινδροι κινητήρες της δεν αποτελούν εξαίρεση. Ένας από τους πιο γνωστούς είναι ο 2AR-FE, ένας κινητήρας 2,5 λίτρων που τοποθετήθηκε σε μοντέλα όπως το Camry, το RAV4 και το Highlander.

Η βάση ήταν εξαιρετική, καθώς πρόκειται για εξέλιξη του 1AZ-FE, γνωστού για τη χαμηλή κατανάλωση και τη μεγάλη αντοχή. Χρησιμοποιεί αλυσίδα χρονισμού αντί για ιμάντα, κάτι που συμβάλλει στη μακροζωία του, για αυτό δεν είναι σπάνιο αυτοκίνητα με αυτόν τον κινητήρα να έχουν ξεπεράσει τα 300.000 ή και 400.000 χιλιόμετρα απροβλημάτιστα.

Volkswagen EA888

Volkswagen EA888

Ένας από τους πιο συχνά αναφερόμενους και αναγνωρισμένους κινητήρες του Group Volkswagen, που έχει χρησιμοποιηθεί σε πληθώρα μοντέλων, όπως Volkswagen Golf GTI, Audi A4, SEAT León Cupra και Skoda Octavia RS. Παρουσιάστηκε το 2007 και εξελίχθηκε μέσα από πολλές γενιές, σβήνοντας τις “παιδικές αρρώστιες” του αρχικού κινητήρα, προσφέροντας εκδόσεις που εστιάζουν τόσο στην οικονομία καυσίμου όσο και στις σπορ επιδόσεις, φτάνοντας ακόμα και τους 300 ίππους.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Subaru EJ20

Subaru EJ20

Ο EJ20 της Subaru είναι ένας θρυλικός τετρακύλινδρος boxer, διαφορετικός από τους υπόλοιπους της λίστας λόγω της διάταξής του. Παρουσιάστηκε το 1989 και τοποθετήθηκε σε μοντέλα-ορόσημα όπως τα Impreza, Legacy και Forester. Διατέθηκε σε ατμοσφαιρικές και υπερτροφοδοτούμενες εκδόσεις, με τις πιο σπορ παραλλαγές να ξεπερνούν τους 300 ίππους και να συνδυάζονται πάντα με χειροκίνητο κιβώτιο, κάτι που εκτιμούν ιδιαίτερα οι πιο «σκληροπυρηνικοί» οδηγοί.

Honda K Series

Honda K Series
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Οι κινητήρες K20 (2.000 κ. εκ.) και K24 (2.400 κ.εκ.) της Honda θεωρούνται από τους καλύτερους τετρακύλινδρους κινητήρες όλων των εποχών, χάρη στην αξιοπιστία τους και την ευκολία με την οποία δέχονται βελτιώσεις, ενώ τοποθετήθηκαν σε Civic, Accord και CR-V. Στη βασική τους μορφή αποδίδουν έως 200 ίππους, αλλά οι βελτιωτές καταφέρνουν εύκολα να τους ανεβάσουν στους 300 ίππους χωρίς να χάνεται η αξιοπιστία.

Mercedes OM654

Mercedes OM654

Δεν θα μπορούσε να λείπει ένας diesel από τη λίστα. Ο OM654 παρουσιάστηκε το 2016 ως αντικαταστάτης του OM651 και τοποθετήθηκε σε ευρύ φάσμα μοντέλων Mercedes, από την A-Class μέχρι την E-Class, αλλά και σε SUV όπως GLA, GLC, GLE, καθώς και σε επαγγελματικά όπως Vito και Sprinter. Γ ισχύς του ξεκινάει από τους120 ίππους και φτάνει έως και τους 270 ίππους, προσφέροντας εξαιρετική αντοχή και χαμηλή κατανάλωση.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Διαβάστε επίσης

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ