Range Rover

Αυτές είναι οι πιο ακριβές ζημιές που μπορεί να σου βγάλει το αυτοκίνητο - Τι πρέπει να προσέχεις πάντα

ακριβές ζημιές

Αν και τις περισσότερες φορές, η επίσκεψη στο συνεργείο είναι εντός προγράμματος και όχι κάτι το ανησυχητικό, πιθανά προβλήματα στα παρακάτω εξαρτήματα μπορεί να αγχώσουν ακόμα και τον πιο επιμελή ιδιοκτήτη.

Κάθε αυτοκίνητο, ανεξάρτητα από μάρκα ή ηλικία, θα χρειαστεί κάποια στιγμή τη δική του φροντίδα και συντήρηση, τόσο για να είναι λειτουργικό και αποδοτικό, όσο και για να διατηρήσει την αξία του και την διάρκεια ζωής του.

Η «βίβλος» του κάθε ιδιοκτήτη είναι το εγχειρίδιο του κατασκευαστή, όπου αναγράφονται με ακρίβεια οι απαραίτητες εργασίες, όπως τα προγραμματισμένα σέρβις λαδιού ,μια διαδικασία που θεωρείται η βάση για τη σωστή λειτουργία του κινητήρα. Παρ’ όλα αυτά, υπάρχουν κάποιες βλάβες που ξεφεύγουν από τη ρουτίνα και μπορούν να αποδειχθούν πραγματικός εφιάλτης, τόσο για τη λειτουργία του αυτοκινήτου όσο και για την τσέπη του οδηγού.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Από τα πιο ακριβά παραδείγματα είναι το βολάν, γνωστό και ως σφόνδυλος, ένα καίριο κομμάτι του συμπλέκτη που απαιτεί αποσυναρμολόγηση και επανασυναρμολογήση σε διαφόρα στοιχεία του συστήματος διανομής άλλα και όλου του κινητήρα για να αντικατασταθεί, κάτι που ανεβάζει σημαντικά το κόστος. Στα ίδια επίπεδα κινείται και το σύστημα κλιματισμού, που παρότι δεν επηρεάζει την κίνηση του οχήματος, θεωρείται από πολλούς απολύτως απαραίτητο τους ζεστούς καλοκαιρινούς μήνες με τους ατελειώτους και έντονους καύσωνες. Ειδικά ο εξατμιστής μπορεί να ανεβάσει τον λογαριασμό αρκετά σε σχέση με τον πιο «φθηνό» συμπιεστή.

Στα αυτοκίνητα diesel, το φίλτρο DPF είναι ένα από τα εξαρτήματα που συχνά βάζουν σε μπελάδες τους οδηγούς. Ο ρόλος του είναι να συγκρατεί τα αιωρούμενα σωματίδια (π.χ. αιθάλη), όμως η αντικατάστασή του είναι ακριβή, κάτι που καθιστά τη σωστή συντήρηση απαραίτητη. Η οδήγηση σε μεγαλύτερες αποστάσεις με πιο υψηλές στροφές είναι μια συνήθεια που μπορεί να κρατήσει το φίλτρο DPF λειτουργικό. Στο ίδιο μήκος κύματος βρίσκεται και το turbo, μια από τις πλέον δαπανηρές βλάβες, αφού το εξάρτημα έχει υψηλό κόστος από μόνο του και η εργασία μπορεί να φτάσει έως και τις δέκα ώρες (ανάλογα το μοντέλο), κάτι που θα αποτυπώνεται και στην τιμή.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ακόμα πιο κρίσιμα για τον κινητήρα είναι οι μπιέλες και ο στροφαλοφόρος άξονας. Τα δύο αυτά μέρη συνεργάζονται ώστε να μετατρέπουν την κίνηση των εμβόλων σε περιστροφική κίνηση που φτάνει τελικά στους τροχούς. Τυχόν ζημιά εδώ σημαίνει βαρύ κόστος ανταλλακτικών αλλά και πολλές ώρες αποσυναρμολόγησης και επισκευής. Σημαντικό βάρος έχουν και τα μπεκ, που ψεκάζουν το καύσιμο στον θάλαμο καύσης. Αν και η αντικατάστασή τους δεν είναι τεχνικά δύσκολη, η τιμή τους τα κατατάσσουν στις πιο ακριβές επισκευές.

Στα πιο δαπανηρά προβλήματα ανήκει και η κυλινδροκεφαλή. Η σωστή φροντίδα με τακτικές αλλαγές λαδιών και ψυκτικού μπορεί να προλάβει ζημιές, όμως αν χρειαστεί επισκευή ή αντικατάσταση, ο μηχανικός μπορεί να χρειαστεί να αφιερώσει μέχρι και είκοσι ώρες εργασίας.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ