audi q3

Οι Ολλανδοί «αντιγράφουν» την Ελλάδα –Τι φτιάχνουν στο Ρότερνταμ

a16-rotterdam

Μπορεί το Flyover της Θεσσαλονίκης να αποτελεί το μεγαλύτερο οδικό έργο σε αστικό περιβάλλον που κατασκευάζεται αυτή την περίοδο στην Ελλάδα, όμως η ιδέα των υπέργειων διαβάσεων έχει κερδίσει και τους Ολλανδούς.

Στο Ρότερνταμ, στο κομμάτι των υποδομών ξεχωρίζει η κατασκευή του νέου αυτοκινητόδρομου A16 Rotterdam, μιας υπερσύγχρονης οδικής αρτηρίας με γέφυρες και σήραγγες, με το πιο εντυπωσιακό τμήμα της να είναι η υπέργεια ταχεία λεωφόρος (flyover) που φιλοδοξεί να αλλάξει τον χάρτη της πόλης. Θα μπορούσε κανείς να πει ότι οι Ολλανδοί «ζήλεψαν» την ιδέα του flyover της Θεσσαλονίκης, με τη μόνη διαφορά ότι οι εργασίες έχουν ξεκινήσει ήδη από το 2019.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
A16 Rotterdam

O A16 Rotterdam είναι ένας νέος αυτοκινητόδρομος μήκους 11 χιλιομέτρων, που αποτελεί ουσιαστικά προέκταση του ήδη υπάρχων Α16, συνδέοντας τον από τον κόμβο του Terbregseplein, απευθείας με τον Α13, κοντά στο αεροδρόμιο της Χάγης. Στόχος είναι να αποσυμφορηθούν τα σημεία όπου εμφανίζεται το φαινόμενο «λαιμοί μπουκαλιού» του A13 και του A20, να μειωθεί η κίνηση στους τοπικούς δρόμους και να βελτιωθεί συνολικά η ποιότητα ζωής στις γειτονιές γύρω από αυτές τις λεωφόρους.

Το έργο, που εμφανίστηκε στα χαρτιά το 2017 και ξεκίνησε το 2019, μπαίνει πλέον στην τελική του ευθεία, με στόχο να δοθεί πλήρως στην κυκλοφορία στα τέλη Οκτωβρίου 2025. Το κατασκευαστικό πλάνο περιλαμβάνει θεαματικές παρεμβάσεις, όπως η αντικατάσταση του μεγάλου ανισόπεδου κόμβου στο Terbregseplein και η ανέγερση μιας νέας οδογέφυρας που θα ενώνει στρατηγικά σημεία της πόλης πάνω από τον νέο αυτοκινητόδρομο, σε λογική που θυμίζει έντονα το έργο της Θεσσαλονίκης.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
A16 Rotterdam

Στη Θεσσαλονίκη, το Flyover, γνωστό και ως T9, προχωρά εξίσου δυναμικά. Με μήκος 4 χλμ. και πλάτος 22 μέτρων, θα είναι η μεγαλύτερη γέφυρα της χώρας, ξεπερνώντας τη γέφυρα Ρίου–Αντιρρίου. Η νέα υπερυψωμένη λεωφόρος, που υλοποιείται σύμφωνα με το προβλεπόμενο χρονοδιάγραμμα και έχει ήδη καλύψει περίπου το 30% των εργασιών, θα διπλασιάσει τη χωρητικότητα από τα 5.000 στα 10.000 οχήματα την ώρα.

Η σύμβαση υπεγράφη τον Δεκέμβριο του 2022, με προϋπολογισμό 478 εκατ. ευρώ, ενώ η ολοκλήρωση του τοποθετείται χρονικά στο 2027. Το έργο φιλοδοξεί να αποσυμφορήσει τον περιφερειακό της πόλης, δημιουργώντας έναν νέο, ασφαλή και ταχύτατο δακτύλιο.

A16 Rotterdam
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Το κοινό σημείο των δύο έργων είναι ο τρόπος με τον οποίο θα αντιμετωπίσουν την ασφυκτική κίνηση μέσα στις μεγάλες μητροπόλεις. Η κατασκευή της υπέργειας διάβασης στο Ρότερνταμ, όπως και στη Θεσσαλονίκη, δεν είναι απλώς μια εντυπωσιακή αρχιτεκτονική παρέμβαση, αλλά μέρος ενός ολοκληρωμένου σχεδίου βιώσιμης ανάπτυξης που υπόσχεται πιο γρήγορες μετακινήσεις και λιγότερη ρύπανση.

Διαβάστε επίσης

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ