Οι νέοι diesel κινητήρες της Toyota «καίνε» μαγειρικό λάδι

diesel toyota parafinic

Προ των πυλών βρίσκονται τα πρώτα οχήματα της Toyota που θα καταναλώνουν παραφανικό ντίζελ, το οποίο θα μπορούσε να σώσει τους κινητήρες εσωτερικής καύσης.

Να δώσει παράταση ζωής στους κινητήρες εσωτερικής καύσης επιθυμεί η Toyota, παρέχοντας μια δεύτερη ευκαιρία στα μοτέρ που καταναλώνουν diesel.

Όπως ανακοίνωσε η ιαπωνική εταιρεία, τα πιο σκληροτράχηλα μοντέλα της γκάμας της, Land Cruiser και Hilux, θα μπορούν να καταναλώσουν το συνθετικό παραφινικό ντίζελ με την «ετικέτα» HVΟ100. Ουσιαστικά πρόκειται για ένα καύσιμο που παράγεται 100% από ανανεώσιμες πρώτες ύλες, όπως είναι το χρησιμοποιημένο μαγειρικό λάδι.

Τι είναι το HVO100

παραφινικό diesel toyota
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Το HVO100 συμμορφώνεται με το ευρωπαϊκό πρότυπο ποιότητας EN 15940 για το παραφινικό ντίζελ, ενώ έχει ιδιαίτερα μεγάλο αριθμό κετανίου, κάτι που σημαίνει ότι το καύσιμο αναφλέγεται γρηγορότερα απ’ ότι το συμβατικό ντίζελ, όπως και πολύ μικρή περιεκτικότητα σε θείο.

Όσον αφορά την παραγωγή του, για αυτή χρησιμοποιούνται είτε φυτικά έλαια, όπως το κραμβέλαιο (λάδι ελαιοκράμβης) και το φοινικέλαιο, είτε πρώτες ύλες με βάση τα απόβλητα (π.χ χρησιμοποιημένο λάδι).

Σύμμαχος της Toyota σε αυτή την προσπάθειά της, αποτελεί η συνεχής αύξηση του αριθμού πρατηρίων που υποστηρίζουν τον ανεφοδιασμό με παραφινικό diesel. Ήδη στην Ευρώπη υπάρχουν περί τα 1.000 πρατήρια, και κυρίως σε Βέλγιο, Δανία, Φινλανδία, Εσθονία, Λετονία, Λιθουανία και Ολλανδία.

Επιπροσθέτως, όσο αυξάνεται η ζήτηση για παραφινικό ντίζελ, τόσο μεγαλύτερη θα γίνεται και η παραγωγή του, με απώτερο στόχο το 2030 να παράγονται περί τους 15,5 εκ. τόνους HVO100. 

παραφινικό diesel toyota
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Όσον αφορά την οδηγική εμπειρία, οι ιδιοκτήτες οχημάτων που καταναλώνουν HVO100 δεν χρειάζεται να υιοθετήσουν κάποιο διαφορετικό οδηγικό προφίλ.

Απλά απαιτούνται ορισμένες μικρής έκτασης μετατροπές στο σύστημα έγχυσης καυσίμου, ώστε να εισάγεται στον θάλαμο καύσης περισσότερο καύσιμο, μιας και το HVO100 είναι λιγότερο πυκνό από το τυπικό ντίζελ.

Σημειώνεται ότι ένα όχημα που υποστηρίζει το ΗV100 μπορεί επίσης να «κάψει» και συμβατικό ντίζελ.

Όπως ανακοινώνει, τέλος, η Toyota, η παραγωγή των πρώτων Land Cruiser και Hilux που θα είναι συμβατά με το παραφινικό ντίζελ θα ξεκινήσει το πρώτο τετράμηνο του 2023. Θα κατασκευάζονται στο εργοστάσιο της μάρκας στη Νότια Αφρική και θα προορίζονται αποκλειστικά για τη Δυτική Ευρώπη.

Διαβάστε επίσης:

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ