Αυτές είναι οι νέες λωρίδες που μπαίνουν στους δρόμους -Ποιοι οδηγοί μπορούν να τις χρησιμοποιούν

Οι νέες λωρίδες που μπαίνουν στους δρόμους -Ποιο οδηγοί τις χρησιμοποιούν

Λωρίδες με πλεονεκτήματα για μια συγκεκριμένη κατηγορία οδηγών είναι αυτές που έχουν αρχίσει να κάνουν ήδη την εμφάνισή τους και στο ευρωπαϊκό δίκτυο δρόμων.

Η μείωση της μόλυνσης του περιβάλλοντος στο αστικό και περιαστικό περιβάλλον, σε συνδυασμό με τη βελτίωση των συνθηκών κυκλοφορίας, είναι οι δύο παράγοντες που οδηγούν τις εξελίξεις και στους τρόπους που μπορεί να εκμεταλλευτεί κανείς τους ήδη υπάρχοντες δρόμους.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Σε πολλές μεγάλες πόλεις σε όλη την Ευρώπη η κυκλοφοριακή συμφόρηση έχει γίνει αφόρητη και αυτό το γνωρίζουν πολύ καλά και όλοι εκείνοι οι οδηγοί που κινούνται καθημερινά στο λεκανοπέδιο της Αττικής.

Και ενώ ακόμη δεν υπάρχει ανάλογο μέτρο στην ελληνική επικράτεια, στη Γαλλία, την εμφάνισή της έχει κάνει μια νέου τύπου λωρίδα προτεραιότητας, η οποία φέρει στη μέση έναν χαρακτηριστικό ρόμβο ώστε να είναι άμεσα αναγνωρίσιμη από τους οδηγούς, με το συγκεκριμένο σήμα να κάνει την εμφάνισή του και σε νέες πινακίδες κυκλοφορίας.

Οι νέες λωρίδες που έχουν δημιουργηθεί σε δρόμους με κυκλοφοριακή ασφυξία δίνουν προτεραιότητα και μπορούν να χρησιμοποιηθούν αποκλειστικά από οδηγούς IX αυτοκινήτων που έχουν στην καμπίνα του έναν ή περισσότερους επιβάτες -σύνολο από δύο και πάνω.

Με την εφαρμογή των νέων λωρίδων προτεραιότητας για αυτοκίνητα που παρουσιάζουν υψηλή πληρότητα στις καμπίνες του προωθείται στην πράξη η ιδέα του carpooling, η πρακτική δηλαδή του να μοιράζεται έναν οδηγός το αυτοκίνητο του με άλλα άτομα που χρησιμοποιούν την ίδια διαδρομή για να φτάσουν στον προορισμό τους.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Έτσι, με τη μεταφορά περισσότερων ατόμων με ένα αυτοκίνητο, μπορεί εν δυνάμει να μειωθεί δραστικά ο αριθμός των οχημάτων που κυκλοφορούν στους δρόμους μιας πόλης με ευεργετικά αποτελέσματα και για τη μείωση των εκπεμπόμενων ρύπων, αφού ένα αυτοκίνητο ρυπαίνει λιγότερο από δύο ή τρία. Το μέτρο εφαρμόστηκε αρχικά τη 10ετία του '70 στις Ηνωμένες Πολιτείες και εξακολουθεί να εφαρμόζεται σε πολλούς δρόμους.

Επί ευρωπαϊκού εδάφους, η πρώτη χώρα που φέρεται να υιοθέτησε επίσημα το μέτρο είναι η Ισπανία, ενώ το παράδειγμά της φαίνεται να ακολουθεί και η Γαλλία, όπου και σε αυτή την περίπτωση τη λωρίδα μπορούν να χρησιμοποιούν επίσης οχήματα μηδενικών ρύπων και ΜΜΜ.

Τα... ευτράπελα που σχετίζονται με τις συγκεκριμένες λωρίδες προτεραιότητας έχουν ήδη ξεκινήσει στους γαλλικούς δρόμους με κομπιναδόρους οδηγούς που δεν θέλουν να μοιράζονται το αυτοκίνητό τους με άλλους, αλλά θέλουν να επωφελούνται από τη συγκεκριμένη λωρίδα, να τοποθετούν... κούκλες στο κάθισμα του συνοδηγού.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Φυσικά οι γαλλικές αρχές γνωρίζουν ήδη τις προθέσεις των οδηγών στην επικράτειά τους και αυτός είναι ο λόγους που ένα νέου τύπου ραντάρ έχει αρχίσει να κάνει επίσης την εμφάνισή του. Το εν λόγω ραντάρ φωτογραφίζει όσους κινούνται στη λωρίδα προτεραιότητας με στόχο να «ξεσκεπάσει» εκείνους που παρανομούν και να τους χρεώσει με το ανάλογο πρόστιμο.

Προς το παρόν τα συγκεκριμένα ραντάρ λειτουργούν σε πιλοτική φάση και δεν «μοιράζουν» κλήσεις στους οδηγούς που παρανομούν, κάτι που αναμένεται να γίνει πραγματικότητα έπειτα και από την επικαιροποίηση της σχετικής νομοθεσίας με το πρόστιμο να φτάνει τα 135 ευρώ.

Διαβάστε επίσης

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ