Αποκάλυψη: Αυτές είναι οι νέες αλλαγές στα εισαγόμενα μεταχειρισμένα ΙΧ

Μεταχειρισμένα αυτοκίνητα

Ποια πρόστιμα αναμένεται να καταργηθούν και ποια αναμένεται να αυξηθούν και τι άλλο εξετάζει να αλλάξει το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών.

Νέες αλλαγές στο Μητρώο Εισαγόμενων Μεταχειρισμένων Οχημάτων (ΜΕΜΟ) προγραμματίζει το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών ώστε να λειτουργήσει σωστά η πλατφόρμα και επιτέλους να μπορούν να γίνουν οι διασταυρώσεις και να επιβληθούν τα πρόστιμα στους επιτήδειους επαγγελματίες ή ιδιώτες εισαγωγείς μεταχειρισμένων οχημάτων.

Παράλληλα τα στελέχη του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών έχουν εντοπίσει και όλα τα λάθη που πρέπει να διορθωθούν στην online πλατφόρμα αλλά και στο ύψος των προστίμων ώστε το ΜΕΜΟ να είναι και δίκαιο αλλά και αποτελεσματικό.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Σύμφωνα με αποκλειστικές πληροφορίες του Carandmotor.gr τα πρόστιμα για ορθογραφικά λάθη, αναγραμματισμούς και άλλα χωρίς ουσία πταίσματα τα οποία διαπιστώνονται από τα έγγραφα που έχουν κατατεθεί θα καταργηθούν ώστε να μην δημιουργείται χάος και βέβαια να «μπλοκάρεται» και ολόκληρο το σύστημα. Δηλαδή αν ο εισαγωγέα κάποιου μεταχειρισμένου αυτοκινήτου καταγράψει στο σύστημα λάθος τον αριθμό πλαισίου ο οποίος φαίνεται ξεκάθαρα στο Πιστοποιητικό Συμμόρφωσης ή και στην ξένη Άδεια κυκλοφορίας το σύστημα δεν θα επιβάλλει πρόστιμο απλά θα ειδοποιεί τον χρήση να διορθώσει το λάθος. Το ίδιο θα συμβαίνει σε λάθος αναγραφή της αντιρρυπαντικής οδηγίας, εκκρεμείς ανακλήσεις, κ.ά.

Αντίθετα σε περίπτωση διαπίστωσης πλαστών εγγράφων τότε τα πρόστιμα θα είναι υπέρογκα και μπορεί να ξεπερνούν ακόμη και τις 30.000 ευρώ ενώ επίσης θα υπάρχει και ποινή δίωξη των επιτήδειων που θα τα έχουν προσκομήσει.

Επίσης ένα μεγάλο θέμα που έχει προκύψει και έχουν εντοπίσει τα στελέχη του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών αφορά στο χρονικό περιθώριο της καταχώρησης ενός αυτοκινήτου αλλά και στα πρόστιμα που προβλέπονται. Ειδικότερα ως εμπρόθεσμη ορίζεται η καταχώρηση του οχήματος που πραγματοποιείται εντός 20 ημερών από την ημερομηνία κατάθεσης της αίτησης έκδοσης της πρώτης άδειας κυκλοφορίας στην Ελλάδα. Από την 21η ημέρα και για 30 ημέρες επιπλέον ημέρες θεωρείται εκπρόθεσμη καταχώρηση και τιμωρείται με 100 ευρώ ανά ημέρα καθυστέρησης. Από την 31η ημέρα καθυστερημένης καταχώρησης και μέχρι την 180η το πρόστιμο είναι 200 ευρώ ανά ημέρα. Μετά την παρέλευση 180 ημερών το όχημα πλέον θεωρείται οριστικά μη καταχωρημένο και επισύρει πρόστιμο 1.000 ευρώ ανά όχημα. Δηλαδή για παράδειγμα αν ο εισαγωγέας καταχωρήσει το όχημα με καθυστέρηση 100 ημερών θα του επιβληθεί πρόστιμο 20.000 ευρώ! Αν δεν το καταχωρήσει καθόλου το πρόστιμο είναι 1.000 ευρώ!

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Επίσης ένα ακόμη πρόβλημα που έχει εντοπιστεί έχει να κάνει με την γεωμετρική αύξηση των προστίμων ανεξαρτήτως αξίας αυτοκινήτου. Για παράδειγμα, για 2 περιπτώσεις μη καταχωρημένων οχημάτων το πρόστιμο είναι 2.000 ευρώ. Για 20 περιπτώσεις είναι 32.000 ευρώ! Δηλαδή προβλέπονται διπλασιασμοί, τριπλασιασμοί και πενταπλασιασμοί των προστίμων σε περίπτωση επανάληψης της όποιας παράβασης. Σύμφωνα με τα στελέχη του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών δεν είναι δυνατόν να επιβάλλονται πρόστιμα 2.000- ευρώ ή 15.000 ευρώ σε αυτοκίνητο αξίας 7.000 ευρώ. Είναι εύλογο ότι τα πρόστιμα πρέπει να είναι ανάλογα της αξίας του εμπορεύματος...

Επίσης έχει εντοπιστεί ένα ακόμη θέμα που προκύπτει με την εγκυρότητα των εγγράφων και ειδικότερα με τα Δελτία Ελέγχου των ΚΤΕΟ από άλλα κράτη-μέλη καθώς είναι πολύ πιθανό ούτε οι αγοραστές να μην γνωρίζουν αν το Δελτίο ΚΤΕΟ που τους έχει δώσει ο πωλητής είναι γνήσιο!

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ωστόσο υπάρχουν χώρες που η γνησιότητα ή όχι του Δελτίου Τεχνικού Ελέγχου ελέγχεται από online πλατφόρμες που είναι προσβάσιμες τόσο στον εισαγωγέα όσο και κατά τον έλεγχο στις αρμόδιες διευθύνσεις μεταφορών κατά την ταξινόμησή του, όπου και επαληθεύεται η εγκυρότητά του, ειδάλλως το όχημα δεν ταξινομείται. Υπάρχουν όμως και χώρες με χαρακτηριστικό παράδειγμα τη Γερμανία που τέτοια πλατφόρμα δεν υφίσταται συνεπώς ο εισαγωγέας κρίνει τη γνησιότητα του εγγράφου με βάση την εμπειρία του. Με παρόμοιο τρόπο γίνεται ο έλεγχος από τις αρμόδιες διευθύνσεις κατά την ταξινόμησή του οπότε και το όχημα ταξινομείται ή όχι με βάση την εγκυρότητα του εγγράφου. Η εύλογη ερώτηση κάθε εισαγωγέα είναι πως είναι δυνατόν ένα έγγραφο να θεωρηθεί πλαστό κατόπιν της ταξινόμησης του, δηλαδή κατόπιν του ελέγχου που γίνεται στις Διευθύνσεις Μεταφορών. Τα στελέχη του ΥΠΥΜΕ προσπαθούν να ξεκαθαρίζουν ποια έγγραφα θα θεωρούνται πλαστά και με ποιο τρόπο αυτά θα ελέγχονται, ώστε να μην επικρατήσει ένα πραγματικό χάος με ανυπολόγιστες συνέπειες στην αγορά!

Ο πρόεδρος του Συνδέσμου Εμπόρων Εισαγωγέων Αυτοκινήτων Ελλάδος (ΣΕΕΑΕ) κ. Κωνσταντίνος Κυράτσος επισημαίνει στο Carandmotor.gr ότι: «Ο Σύνδεσμος των Εμπόρων Εισαγωγέων Αυτοκινήτων Ελλάδος από την πρώτη στιγμή θέλει να εφαρμοστεί η νομιμότητα και κάποιοι επιτήδειοι οι οποίοι δεν ανήκουν στο χώρο μας αλλά είτε ασκούν παρεμπίπτοντος και παράλληλα την εμπορία αυτοκίνητων είτε είναι παρανόμως ιδιώτες-έμποροι και προκαλούν τεράστια προβλήματα στον κλάδο και στην αγορά του αυτ/του να εκδιωχθούν και να τιμωρηθούν δίχως έλεος.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Το ΜΕΜΟ ήρθε, το επέβαλαν κάποιοι για να δυσκολέψουν την εισαγωγή των μεταχειρισμένων αυτοκινήτων και εφ’ όσον δεν μπορούμε να το καταργήσουμε προσπαθούμε να βρούμε και να προσθέσουμε κάποια θετικά ώστε να λειτουργήσει όσον το δυνατόν καλύτερα, χρειάζεται βέβαια πολλές διορθώσεις και παρεμβάσεις, τις οποίες με υπομνήματα μας έχουμε αναφέρει στο ΥΠΥΜΕ, ώστε το ΜΕΜΟ να λειτουργήσει σωστά και να μετατραπεί, ίσως, σ’ ένα χρήσιμο εργαλείο για το κράτος, τον έμπορο και τον καταναλωτή.

Το πιο σοβαρό είναι ότι τα πρόστιμα που προβλέπει η σχετική νομοθεσία πρέπει να αναθεωρηθούν. Δεν μπορεί για κάποιον αναγραμματισμό να επιβάλλονται πρόστιμα χιλιάδων ευρώ τη στιγμή που έχουν κατατεθεί τα επίσημα έγγραφα του οχήματος που περιλαμβάνουν όλα αυτά τα δεδομένα. Δεν μπορεί να επιβάλλονται πρόστιμα χιλιάδων ευρώ σε οχήματα με αξίες πολύ χαμηλότερες! Επίσης δεν είναι δυνατόν να μη δίνεται μία περίοδος προσαρμογής όχι μόνο στους εμπόρους αλλά και στους ιδιώτες καταναλωτές ώστε να μπορούν να προσαρμοστούν με την ηλεκτρονική πλατφόρμα. Τα στελέχη του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών διαπίστωσαν τα προβλήματα που έχει η πλατφόρμα του ΜΕΜΟ και αντιλήφθηκαν ότι πρέπει να καταργηθούν τα υπέρογκα πρόστιμα που προβλέπει ο νόμος για πταίσματα ή ανθρώπινα λάθη ενώ αντίθετα ο νόμος να είναι αμείλικτος με όσους αποδεδειγμένα καταθέτουν πλαστά και παραποιημένα στοιχεία και εν γνώση τους να δημιουργούν προς όφελός τους, έναν αθέμιτο ανταγωνισμό.

Ελπίζουμε να ισχύσουν και στην πράξη οι προφορικές διαβεβαιώσεις που είχαμε από τον Υφυπουργό μεταφορών κ. Μιχάλη Παπαδόπουλο, τον Γενικό Γραμματέα κ. Γιάννη Ξιφαρά και τον Δ/ντη του αρμόδιου τμήματος κ. Αργύρη Κουζή, ότι δεν θα επιβληθούν κυρώσεις και πρόστιμα μέχρι να ολοκληρωθούν οι αλλαγές και οι διορθώσεις που στα υπομνήματα μας έχουμε επισημάνει και ότι σίγουρα μετά θα μας δοθεί και ένας επιπλέον χρόνος προσαρμογής!».

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Διαβάστε επίσης:

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ