Oι μεγαλύτεροι μύθοι γύρω από το αυτοκίνητο -Χιλιάδες οδηγοί εξακολουθούν να τους πιστεύουν
Υπάρχουν μύθοι γύρω από τα αυτοκίνητα που συνεχίζουν να διαδίδονται από στόμα σε στόμα εδώ και δεκαετίες, ωστόσο δεν έχουν καμία σχέση με την πραγματικότητα και μερικές φορές μπορούν να αποδειχθούν επικίνδυνοι.
Η παραπληροφόρηση είναι ένα αρκετά σύνηθες φαινόμενο και στον χώρο της αυτοκίνησης. Πίσω από κάθε εσφαλμένη πληροφορία συνήθως βρίσκεται συνήθως είτε η συνέχιση μιας παρωχημένης πληροφόρησης που βασιζόταν σε αυτοκίνητα παλαιότερης τεχνολογίας είτε η παρερμηνεία μιας σύγχρονης τεχνολογίας.
Παρακάτω συγκεντρώσαμε μερικούς από τους πιο δημοφιλείς μύθους γύρω από το αυτοκίνητο που εξακολουθούν να διαδίδονται ακόμη και σήμερα.
BUY NOW
1. Προθέρμανση θερμικού κινητήρα στα σύγχρονα αυτοκίνητα
Σύμφωνα με πολλούς μηχανικούς, κατά τη φάση προθέρμανσης του κινητήρα, ειδικά τις κρύες μέρες του χειμώνα, τα μηχανικά μέρη φτάνουν σταδιακά και ομαλότερα στην ιδανική θερμοκρασία λειτουργίας, ενώ παράλληλα προλαβαίνει να κυκλοφορήσει το λιπαντικό ώστε να λιπανθούν επαρκώς τα κινούμενα μέρη του κινητήρα, αποφεύγοντας έτσι την τριβή μεταξύ τους.
Ωστόσο τα σύγχρονα ηλεκτρονικά συστήματα ψεκασμού του καυσίμου και λίπανσης των μηχανικών μερών εξασφαλίζουν εκ των προτέρων την εύρυθμη λειτουργία του κινητήρα, κάτι που ισχύει σίγουρα για κάθε αυτοκίνητο τουλάχιστον της τελευταίας δεκαετίας - είτε βενζίνης, turbo ή ατμοσφαιρικό, είτε diesel, είτε φυσικά υβριδικό.
2. Τα υγρά διαρκούν για πάντα
Στη συγκεκριμένη περίπτωση δεν έχουμε ακριβώς έναν «μύθο», όσο μια λανθασμένη πρακτική ορισμένων οδηγών που αμελούν να αναπληρώσουν εγκαίρως τα υγρά του αυτοκινήτου τους, παρά το γεγονός ότι πρόκειται για μία επιβεβλημένη και συνήθως εύκολη ενέργεια.
Υγρό φρένων, υαλοκαθαριστήρων, υδραυλικού τιμονιού ή αντιψυκτικό, όλα μπαίνουν σε διαφανή δοχεία με ενδείξεις στάθμης, με την αναπλήρωση να είναι απλή υπόθεση. Αρκεί ο κινητήρας να είναι κρύος και να χρησιμοποιείται ο σωστός τύπος υγρού.
3. Ο «κανόνας» των τριών δευτερολέπτων
Ένας ακόμη διαδεδομένος μύθος είναι ο λεγόμενος «κανόνας» των τριών δευτερολέπτων, δηλαδή ότι ο οδηγός πρέπει να διατηρείαπόσταση ασφαλείας τέτοια ώστε να μπορεί να την διανύσει σε τρίαδευτερόλεπτα.
Οι ειδικοί επισημαίνουν ότι αυτός ο χρόνος συχνά δεν επαρκεί, ιδιαίτερα σε συνθήκες βρεγμένου οδοστρώματος ή σε υψηλές ταχύτητες. Για παράδειγμα, όταν ένα όχημα κινείται με ταχύτητα 120 χλμ./ώρα τα τρία δευτερόλεπτα δεν είναι σε καμία περίπτωση αρκετά.
4. Βάζοντας «νεκρά» μειώνω την κατανάλωση καυσίμου
Ένας από τους πιο διαδεδομένους μύθους σχετικά με το αυτοκίνητο είναι πως με την επιλογή της «νεκράς» στο κιβώτιο ταχυτήτων, τη στιγμή που δεν απαιτείται η συμβολή του κινητήρα για την κίνηση του οχήματος, μειώνεται η κατανάλωση καυσίμου. Κάτι τέτοιο ενδεχομένως ισχύει αν ο δρόμος δεν παρουσιάζει κάποια κλήση και δη αρνητική, όπου η απεμπλοκή του συστήματος μετάδοσης από τον κινητήρα θα επιτρέψει στο όχημα να περιορίσει τις «μηχανικές» απώλειες και να διανύσει μεγαλύτερη απόσταση.
Αντιθέτως, στην πιο συνηθισμένη περίπτωση μιας κατωφέρειας η επιλογή της «νεκράς» τη στιγμή που ρολάρει το αυτοκίνητο είναι λάθος καθώς δεν επιτρέπει στην ηλεκτρονική μονάδα ελέγχου του κινητήρα να διακόψει την παροχή καυσίμου (λειτουργία cut off) και ως εκ τούτου να μηδενίσει την κατανάλωση καυσίμου.