Οι γερμανικές μάρκες που κατασκευάζουν premium μοντέλα, δεν είναι πλέον τόσο ελκυστικές στους αγοραστές της Κίνας. Απόδειξη τούτου, το γεγονός πως οι πωλήσεις αυτών των οχημάτων… κατρακυλούν.
Είναι γνωστό πως η κινεζική αγορά έχει αναπτυχθεί ραγδαία τα τελευταία χρόνια και με 30 εκατομμύρια επιβατικά αυτοκίνητα, έχει γίνει η μεγαλύτερη στον κόσμο. Όμως οι Ασιάτες διαλέγουν με διαφορετικά κριτήρια, σε σχέση με τους Ευρωπαίους και τους Αμερικάνους. Διότι εμείς για παράδειγμα, εκτός από μεταφορικό μέσο, βλέπουμε το αυτοκίνητό μας και ως status symbol. Θεωρούμε τους τέσσερις τροχούς σύμβολο κύρους, θέσης και φυσικά ευμάρειας.
Τα εγχώρια μοντέλα και ειδικά τα ηλεκτρικά, έχουν αποκτήσει τεράστια δημοτικότητα, σε αντίθεση με τα εισαγόμενα. Και αυτό ισχύει για όλα, συμπεριλαμβανομένων των premium. Η Porsche πούλησε πέρσι 56.887 αυτοκίνητα, νούμερο που σηματοδότησε πτώση κατά 28%, σε σύγκριση με την προηγούμενη χρονιά. Εν τω μεταξύ, η κατάσταση το πρώτο 3μηνο του 2025, δεν δείχνει να βελτιώνεται.
BUY NOW
Η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία αποδίδει την εξέλιξη αυτή, στην οικονομική κατάσταση της χώρας. Οι πολίτες προτιμούν φθηνότερες επιλογές, που συνήθως προέρχονται από τις ντόπιες μάρκες. Επίσης η σημερινή πολιτική κατάσταση, μάλλον δεν ευνοεί την επίδειξη πλούτου. Οι ευκατάστατοι άνθρωποι περιορίζουν τις αγορές τους, σε είδη πολυτελείας, γενικότερα.
Το ίδιο συμβαίνει τόσο στην Mercedes-Benz, όσο και για την BMW-Mini, αν και σε μικρότερο βαθμό. Οι παραδόσεις της πρώτης έχουν πέσει κατά 7% (683.600 πωλήσεις), ενώ της δεύτερης κατά 13,4% (715.200 πωλήσεις). Για τη δε Audi, η μείωση είναι της τάξης του 10,9% (649.000 πωλήσεις). Από τα μέχρι στιγμής δεδομένα, η τάση δεν φαίνεται να αλλάζει φέτος.
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ