Έρευνα: Γιατί οι γυναίκες έχουν μεγαλύτερο ποσοστό θανάτων σε τροχαία δυστυχήματα

Woman Driver

Ποσοστό 17% μεγαλύτερης θνησιμότητας σε τροχαία συμβάντα έχουν οι γυναίκες σε σχέση με τους άνδρες, σύμφωνα με έρευνα του ιδρύματος Linea Directa Foundation, παρότι ποσοτικά εμπλέκονται σε λιγότερα ατυχήματα.

Η έρευνα, που διεξήχθη σε συνεργασία με το Πανεπιστήμιο του Comillas της Μαδρίτης, αποκάλυψε ότι οι γυναίκες έχουν 17% μεγαλύτερη πιθανότητα θανάτου στα τροχαία στα οποία εμπλέκονται και διπλάσια πιθανότητα να υποστούν κρανιοεγκεφαλικές κακώσεις σε σχέση με τους άντρες.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Οι ερευνητές διεξήγαγαν με ψηφιακά μέσα μια σειρά από προσομοιώσεις μετωπικών συγκρούσεων με πανομοιότυπα δεδομένα και για τα δύο φύλα. Τα ψηφιακά ανδρείκελα που χρησιμοποιήθηκαν είχαν κομβικό ρόλο στον προσομοίωση της διαφορετικής αντίδρασης των γυναικών και των ανδρών στο ενδεχόμενο ενός ατυχήματος.

Λαμβάνοντας υπ’ όψιν την ανατομία του σώματος των γυναικών και των ανδρών, φάνηκε ότι το ενδεχόμενο κρανιοεγκεφαλικών κακώσεων για τις γυναίκες είναι διπλάσιο σε ένα πανομοιότυπο μετωπικό ατύχημα, σε σχέση με τους άντρες. Και το ρίσκο θανάτου είναι 17% υψηλότερο.

Η κύρια αιτία δεν είναι καθόλου περίπλοκη: δεδομένου ότι κατά μέσο όρο οι γυναίκες έχουν μικρότερο ύψος από τους άνδρες, αναγκάζονται για να φτάσουν τα πετάλια να φέρουν το κάθισμά και συνεπώς το σώμα τους πιο κοντά στο τιμόνι. Αυτό αυξάνει τη πιθανότητα σοβαρών τραυματισμών στο πρόσωπο, στον αυχένα και στο θώρακα, δεδομένου ότι το σώμα βρίσκεται πιο κοντά στον αερόσακο που εκτινάσσεται από το τιμόνι τη στιγμή της πρόσκρουσης.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Επιπλέον, ο σχεδιασμός των ζωνών ασφαλείας είναι τέτοιος που κάνει πιο συχνό το φαινόμενο την βύθισης του σώματος των γυναικών κάτω από τη ζωνή. Έτσι, το κάτω μέρος της ζώνης προκαλεί σοβαρότατους τραυματισμούς στα εσωτερικά όργανα της κοιλιακής χώρας. Για την ακρίβεια, αυτή είναι η κύρια αιτία θανάτου από τραυματισμούς σε τροχαία δυστυχήματα.

Ακόμη, ο σχεδιασμός της ζώνης ασφαλείας δεν λαμβάνει υπ’ όψιν την ανατομία του γυναικείου σώματος, και συγκεκριμένα του στήθους, και δεν προστατεύει αρκετά την περιοχή των ώμων. Και για να εντοπίσουμε την αιτία που ισχύει αυτό, θα πρέπει να ανατρέξουμε στην ιστορία της αυτοκίνησης.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Τα αυτοκίνητα, στα βάθη των δεκαετιών, σχεδιάστηκαν με βάση τον ανδρικό σωματότυπο διότι ήταν πολύ μεγαλύτερο το ποσοστό των ανδρών οδηγών τις περασμένες δεκαετίες - και παραμένει μεγαλύτερο, αν και σε μικρότερη αναλογία (56/44 τοις εκατό). Επιπλέον, οι άνδρες περνούν περισσότερο χρόνο στην οδήγηση, και έχουν σε ποσοστό 70% τον πρώτο λόγο στην επιλογή του οικογενειακού αυτοκινήτου. Όλα αυτά σημαίνουν ότι έχουν και μεγαλύτερο ποσοστό εμπλοκής σε ατυχήματα.

Το 90% των ανθρώπων που έχασαν τη ζωή τους και το 85% όσων τραυματίστηκαν σοβαρά σε τροχαία την τελευταία δεκαετία ήταν άντρες. Κι αν προσθέσουμε σε αυτούς και όσους έχασαν τη ζωή τους στο δρόμο λόγω του αλκοόλ ή της χρήσης ναρκωτικών ουσιών, το ποσοστό ανεβαίνει στο 92%.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ