Οι γίγαντες της γερμανικής βιομηχανίας ξεσπούν –Λάθος το τέλος των θερμικών κινητήρων το 2035

Η μάχη για το μέλλον της αυτοκίνησης στην Ευρώπη φουντώνει και αυτή τη φορά οι πιο ισχυρές φωνές έρχονται από τη Γερμανία.
Τέσσερις κολοσσοί στον τομέα των εξαρτημάτων και των ανταλλακτικών, οι Bosch, Mahle, Schaeffler και ZF, σηκώνουν «κόκκινη κάρτα» στο ευρωπαϊκό ban των θερμικών κινητήρων από το 2035, προειδοποιώντας ότι η μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση δεν προχωρά όπως παρουσιάζεται.

Με επιστολή που έφτασε τόσο στο γερμανικό κοινοβούλιο όσο και στις Βρυξέλλες, ζητούν άμεση αλλαγή πλεύσης, τονίζοντας πως η βιομηχανία και οι εργαζόμενοι βρίσκονται με την πλάτη στον τοίχο.
BUY NOW
Σύμφωνα με το ρεπορτάζ της Table.Briefings, οι τέσσερις CEO απευθύνθηκαν με κοινή επιστολή στον γενικό γραμματέα του CDU Carsten Linnemann, στους χριστιανοδημοκρατικούς βουλευτές του Bundestag αλλά και σε εκπροσώπους της Γερμανίας στο Ευρωκοινοβούλιο.

Ο τόνος της επιστολής ήταν ιδιαίτερα αιχμηρός: «Η κατάσταση στον κλάδο των προμηθευτών αυτοκινήτων βρίσκεται σε ελεύθερη πτώση και αυτό δεν έχει καμία σχέση με μια επιτυχημένη βιομηχανική και κοινωνική μετάβαση», σημειώνεται χαρακτηριστικά.
Η ανησυχία αφορά τόσο τις ήδη πραγματοποιημένες περικοπές θέσεων εργασίας όσο και όσες αναμένονται στο μέλλον, με το πλήγμα να είναι ιδιαίτερα βαρύ για τις μονάδες παραγωγής εξαρτημάτων που εξαρτώνται από τις τεχνολογίες εσωτερικής καύσης. «Θέλουμε η ηλεκτροκίνηση να πετύχει, αλλά αυτό δεν θα γίνει απαγορεύοντας τις υπόλοιπες τεχνολογίες», υπογραμμίζουν.

Η παρέμβαση έρχεται ενόψει της συνάντησης του Στρατηγικού Διαλόγου για το Αυτοκίνητο και της προβλεπόμενης αναθεώρησης του μέτρου το 2026. Οι τέσσερις βιομηχανικοί κολοσσοί ζητούν έναν «ριζικό επαναπροσδιορισμό», καθώς, όπως λένε, μέχρι στιγμής η Κομισιόν «δεν έχει δείξει σημάδια αναθεώρησης». Καλούν μάλιστα τον Linnemann να πιέσει την Ε.Ε. ώστε να εφαρμοστεί άμεσα η δέσμευση για τεχνολογική ουδετερότητα που προβλέπεται από τη γερμανική συμφωνία συνασπισμού.
Δεν λείπουν, όμως, και οι βολές προς τα συνδικάτα. Οι CEO κατηγορούν το IG Metall, ένα από τα μεγαλύτερα συνδικάτα στην Γερμανία που εκπροσωπεί εργαζόμενους σε ένα ευρύ φάσμα βιομηχανιών, ότι σε πολλά εργοστάσια «υπερασπίζεται την ευρωπαϊκή πολιτική για το κλίμα και όχι τις θέσεις εργασίας».

Οι τέσσερις εταιρείες προειδοποιούν ότι χωρίς πραγματική τεχνολογική ευελιξία, η μετάβαση μπορεί να γυρίσει μπούμερανγκ για χιλιάδες εργαζόμενους και για ολόκληρη την ευρωπαϊκή βιομηχανία, με το μπαλάκι πλέον να βρίσκεται στις Βρυξέλλες.