Ενεργειακή κρίση: Οι Γερμανοί πρέπει να μάθουν πώς να οδηγούν πιο οικονομικά

Ενεργειακή κρίση οι Γερμανοί μαθαίνουν οικονομική οδήγηση 2022

Με την Ευρώπη να ετοιμάζεται για έναν δύσκολο χειμώνα σε επίπεδο καυσίμων και ενέργειας, η ADAC συμβουλεύει τους Γερμανούς πώς να οδηγούν πιο οικονομικά.

Η ενεργειακή κρίση στην Ευρώπη λόγω της εισβολής της Ρωσίας στην Ουκρανία, απαιτεί προσαρμογή σχεδόν σε όλες τις συνήθειες των πολιτών που βλέπουν τις τιμές των καυσίμων και του ρεύματος να βρίσκονται στα ύψη.

Από την υιοθέτηση πιο οικονομικών συνηθειών στην καθημερινότητά τους δεν εξαιρούνται ούτε οι πολίτες της ισχυρότερης οικονομίας της Ευρώπης, με τους Γερμανούς να πρέπει να αλλάξουν μεταξύ άλλων και τον τρόπο που οδηγούν για να αντισταθμίσουν έως ένα βαθμό τις αυξήσεις στις τιμές των καυσίμων.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Με περισσότερα από 20 εκατ. μέλη η ADAC, που αποτελεί και την μεγαλύτερη λέσχη αυτοκινήτου στη Γερμανία, δίνει στα μέλη της χρήσιμες συμβουλές για το πώς θα μειώσουν την κατανάλωση καυσίμων όταν οδηγούν. Συμβουλές που έρχονται την κατάλληλη στιγμή, αφού με την έναρξη του φθινοπώρου θα καταργηθεί στην Γερμανία η επιδότηση στην τιμή της βενζίνης και του diesel, η οποία ισχύει εδώ και τρεις μήνες.

Ενεργειακή κρίση οι Γερμανοί μαθαίνουν οικονομική οδήγηση 2022

Οι συγκεκριμένες συμβουλές θα μπορούσαν να κάνουν καλό στην τσέπη και του Έλληνα οδηγού εφόσον τις ακολουθήσει γι' αυτό και εμείς σας παραθέτουμε συνοπτικά τις πιο σημαντικές.

Με στόχο να εξοικονομήσουν έως και 20% καύσιμο, η ADAC συμβουλεύει τα μέλη της να βελτιώσουν το οδηγικό τους στιλ επιλέγοντας μια μεγαλύτερη σχέση χωρίς να ανεβάσουν πολλές στροφές (περίπου στις 2.000 σ.α.λ.) και να μην κατεβάζουν ταχύτητα εφόσον το μοτέρ μπορεί να προσφέρει επιτάχυνση. Τους συμβουλεύει επίσης να επιλέξουν, εφόσον υπάρχει, το πρόγραμμα λειτουργίας «Eco».

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η πρόβλεψη στην οδήγηση παίζει πολύ μεγάλο ρόλο στην εξοικονόμηση καυσίμου και η τήρηση ικανής απόστασης από το προπορευόμενο όχημα βοηθάει στον περιορισμό της κατανάλωσης. Αφήνοντας απόσταση από το προπορευόμενο όχημα φρενάρουμε λιγότερο όταν χρειαστεί και έπειτα επιταχύνουμε ηπιότερα γλιτώνοντας έτσι καύσιμο.

Για αποστάσεις περίπου έως και πέντε χιλιόμετρα η ADAC συμβουλεύει τα μέλη της να αφήνουν το αυτοκίνητο στο σπίτι και να προτιμούν άλλους τρόπους μετακίνησης μεταξύ των οποίων το ποδήλατο ή τα ΜΜΜ.

Το σβήσιμο του κινητήρα όταν το αυτοκίνητο μένει στατικό για παρατεταμένη περίοδο (πάνω από 20 δευτερόλεπτα) είναι επίσης μια συνήθεια που μπορεί να υιοθετήσει ένας οδηγός για να μειώσει την κατανάλωση καυσίμου, όπως επίσης και την απενεργοποίηση ενεργοβόρων συστημάτων με κυριότερο από όλα το air condition.

Το επιπλέον -και τις περισσότερες φορές αχρείαστο- βάρος αυξάνει την κατανάλωση. Υπολογίζεται ότι 100 κιλά επιπλέον φορτίου οδηγούν σε αύξηση της κατανάλωσης κατά περίπου 0,3 λιτ./100 χλμ. Οπότε η αφαίρεση του έξτρα βάρους συμβάλλει στη μείωση της κατανάλωσης, όπως και η αφαίρεση αξεσουάρ που έχουν αρνητικές συνέπειες στην αεροδυναμική απόδοση -για παράδειγμα η σχάρα οροφής.

Χρήσιμη είναι και συμβουλή για επιλογή ελαστικών με χαμηλή αντίσταση κύλισης που μπορούν να μειώσουν την κατανάλωση έως και 0,5 λίτρο στα 100 χιλιόμετρα. Δεν πρέπει να ξεχνάμε επίσης της σωστές πιέσεις στα ελαστικά, σύμφωνες με εκείνες που προτείνει ο κατασκευαστής, αλλά και να τηρούμε στην ώρα της την περιοδική συντήρηση του αυτοκινήτου μας.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Δείτε επίσης

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ