Οι Γερμανοί έκαναν και πάλι το θαύμα τους -Μετακινούν ολόκληρη γέφυρα 40.000 τόνων

gefura metakinisi.

Σε μία επίδειξη τεχνολογικής υπεροχής και με στόχο τη μικρότερη δυνατή ταλαιπωρία για τους οδηγούς, οι γερμανικές τεχνικές υπηρεσίες θα μετακινήσουν μέσα σε 1 ημέρα μια γέφυρα κατά 20,59 μέτρα.

Η μηχανική έχει κάνει τεράστια άλματα τις τελευταίες δεκαετίες, με κατασκευές και τεχνικές που κάποτε φάνταζαν σενάρια επιστημονικής φαντασίας να γίνονται σήμερα πράξη. Κάτι αντίστοιχο θα συμβεί στις 3 και 4 Ιουνίου στο Wilnsdorf της Γερμανίας και συγκεκριμένα στον αυτοκινητόδρομο Α45.

Οι γερμανικές αρχές θα μετακινήσουν το βόρειο τμήμα της νέας γέφυρας της κοιλάδας Rinsdorf, μαζί με τους πυλώνες της ,που φτάνουν σε ύψος έως και 70 μέτρα, κατά 20,59 μέτρα προς τα νοτιοδυτικά. Η κατασκευή, συνολικού βάρους 40.000 τόνων, θα γλιστρήσει κυριολεκτικά πάνω σε ειδικά τοποθετημένες πλάκες τεφλόν, αλειμμένες με ειδικό λιπαντικό, με όλη τη διαδικασία να διαρκεί περίπου 20 έως 30 ώρες.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ



Η αρχική γέφυρα κατασκευάστηκε το 1967 και είχε υποστεί φθορές, που την καθιστούσαν μη επισκευάσιμη. Για αυτόν τον λόγο, από το 2017, οι αρμόδιες υπηρεσίες έχουν θέσει σε εφαρμογή την αντικατάστασή της, ξεκινώντας με την κατασκευή του νότιου τμήματος με πιο “παραδοσιακούς” τρόπους. Το νέο βόρειο κομμάτι, ωστόσο, χτίστηκε παράλληλα με το παλιό, ώστε να διατηρηθεί ομαλή η κυκλοφορία των οχημάτων, και τώρα ετοιμάζεται να «κουμπώσει» στη τελική του θέση.

Για να καταστεί δυνατή αυτή η μετακίνηση-μαμούθ, οι έξι βασικοί πυλώνες της γέφυρας έχουν ήδη ανυψωθεί κατά περίπου δύο εκατοστά, προκειμένου να δημιουργηθεί το απαραίτητο κενό για την εγκατάσταση των τεφλόν πλακών. Το πιο εντυπωσιακό είναι πως κατά τη διάρκεια της μετατόπισης η κυκλοφορία δεν θα διακοπεί, καθώς όλα τα οχήματα θα μπορούν να περνάνε από το νότιο τμήμα της γέφυρας.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Για λόγους ασφαλείας, η περιοχή γύρω από το εργοτάξιο θα αποκλειστεί πλήρως για το κοινό, ενώ και ο παρακείμενος ποδηλατόδρομος θα παραμείνει κλειστός κατά τις ώρες της μετακίνησης. Παράλληλα, στην επαρχιακή οδό που περνά κάτω από τη γέφυρα, θα ισχύει πλήρης απαγόρευση στάθμευσης.

Όπως δήλωσε η Elfriede Sauerwein-Braksiek, διευθύντρια της Autobahn Westfalen:
«Η πλευρική μετακίνηση μαζί με τους πυλώνες αποτελεί πρωτοποριακή μέθοδο, μοναδική σε αυτή την κλίμακα στη Γερμανία. Η ασφάλεια ήταν και παραμένει απόλυτη προτεραιότητα σε κάθε φάση του έργου.»

Η τεχνική της πλευρικής μετακίνησης εφαρμόζεται εδώ και χρόνια σε μικρότερες κατασκευές. Ωστόσο, η χρήση της σε έργο τέτοιας έκτασης και βάρους δεν είναι συνηθισμένη, αλλά προσφέρει αρκετά πλεονεκτήματα. Δεν απαιτούνται προσωρινοί πυλώνες ή σκαλωσιές, μειώνοντας τον χρόνο κατασκευής και τους κινδύνους για τους εργαζομένους.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Παράλληλα, περιορίζονται ο θόρυβος, η περιβαλλοντική επιβάρυνση και η ανάγκη χρήσης πρώτων υλών, όπου στο συγκεκριμένο έργο εξοικονομήθηκαν περίπου 13.000 κυβικά μέτρα σκυροδέματος και 730 τόνοι χάλυβα.

Η ακριβής ημερομηνία πλήρους παράδοσης της γέφυρας δεν έχει ακόμη ανακοινωθεί. Είναι σαφές, όμως, ότι η επιχείρηση της πλευρικής μετακίνησης σηματοδοτεί το πιο κρίσιμο στάδιο του έργου και ταυτόχρονα αποτελεί ένα εντυπωσιακό παράδειγμα του τι μπορεί να επιτύχει η σύγχρονη μηχανική.

Διαβάστε επίσης

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ