208

Οι Γερμανοί αυξάνουν τα όρια ταχύτητας στην πόλη -Τι προβλέπει η νέα απόφαση

όρια ταχύτητας

Μια μεγάλη ευρωπαϊκή πρωτεύουσα αλλάζει για ακόμη μία φορά τα δεδομένα στους δρόμους της, αυξάνοντας τα όρια ταχύτητας, καθώς οι αρχές θεωρούν ότι πέτυχαν τους στόχους που είχαν θέσει.

Σύμφωνα με τον νέο Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας, το γενικό όριο ταχύτητας στις κατοικημένες περιοχές θα μειωθεί από τα 50 στα 30 χλμ./ώρα, με εξαίρεση ορισμένες κατηγορίες δρόμων, όπως οι μονόδρομοι με τουλάχιστον δύο λωρίδες, οι δρόμοι διπλής κατεύθυνσης με δύο λωρίδες ανά ρεύμα ή εκείνοι με διαχωριστική νησίδα. Στις περιπτώσεις αυτές το όριο διατηρείται στα 50 χλμ./ώρα, εκτός αν υπάρχει ειδική σήμανση που ορίζει διαφορετικά.

Πρόκειται για μια απόφαση που ευθυγραμμίζεται με τη γενικότερη στρατηγική της πολιτείας για ασφαλέστερη οδήγηση και περιορισμό των τροχαίων ατυχημάτων. Στην Ελλάδα, όπου τα τροχαία παραμένουν σε ανησυχητικά υψηλά επίπεδα, τα μέτρα αυτά κρίνονται επιβεβλημένα. Ωστόσο, στη Γερμανία τα πράγματα εξελίσσονται διαφορετικά.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η Γερουσιαστής Μεταφορών του CDU (Χριστιανοδημοκρατική Ένωση της Γερμανίας), Ute Bonde, αποφάσισε την αύξηση του ορίου ταχύτητας στο Βερολίνο από τα 30 στα 50 χλμ./ώρα. Η Γερμανία άλλωστε είναι μια χώρα που έχει αποδείξει ότι ακολουθεί διαφορετική φιλοσοφία στους κανόνες οδικής κυκλοφορίας. Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί η Autobahn, όπου δεν υπάρχει ανώτατο όριο ταχύτητας, αλλά μόνο προτεινόμενο όριο στα 130 χλμ./ώρα.

Η αύξηση του ορίου εντός πόλης έρχεται ως αποτέλεσμα της διαπίστωσης ότι το μέτρο της μείωσης στα 30 χλμ./ώρα είχε ήδη αποφέρει καρπούς όσον αφορά τη μείωση της ατμοσφαιρικής ρύπανσης, που ήταν και ο βασικός λόγος της εφαρμογής του πριν από αρκετά χρόνια σε 41 μεγάλους δρόμους του Βερολίνου.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Σε κάθε περίπτωση, σημειώνεται πως δεν καταργούνται όλα τα περιοριστικά μέτρα. Σε 11 δρόμους, κυρίως κοντά σε γηροκομεία και παιδικούς σταθμούς, το όριο θα παραμείνει στα 30 χλμ./ώρα για λόγους οδικής ασφάλειας. Το ίδιο ισχύει και σε 7 δρόμους με υψηλή συμφόρηση, όπου η χαμηλότερη ταχύτητα θεωρείται πιο αποτελεσματική στη μείωση των ρύπων. Επιπλέον, από τις 22:00 το βράδυ έως τις 06:00 το πρωί, το όριο θα παραμένει στα 30 χλμ./ώραγια λόγους κυκλοφοριακής ασφάλειας. Το εν λόγω μέτρο αφορά δρόμους στο Βερολίνο, συνολικού μήκους 230 χλμ..

Η απόφαση αυτή έφερε έντονες πολιτικές αντιδράσεις στην Μπούντεσταγκ. Ο Tino Schopf, εκπρόσωπος του SPD (Σοσιαλδημοκρατικό Κόμμα της Γερμανίας), κατηγόρησε την τοπική κυβέρνηση για οπισθοχώρηση, δηλώνοντας: «Η ανατροπή του μέτρου για όριο στα 30 χλμ./ώρα είναι λανθασμένη και ακόμη και επικίνδυνη. Ορισμένα τμήματα, όπως η οδός Stromstraße, χρησιμοποιούνται καθημερινά ως δρόμοι προς το σχολείο».

Διαβάστε επίσης

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ