Οι αριθμοί πίσω από το θρυλικό τριφύλλι της Alfa Romeo

Alfa Romeo Giulia QV

To Quadrifoglio της Alfa Romeo φέτος γιορτάζει 100 χρόνια ζωής και είναι συνδεδεμένο με μερικές από τις πιο θρυλικές στιγμές στην ιστορία της μάρκας.

Πριν από 100 χρόνια, ο Ugo Sivocci θα δημιουργούσε έναν θρύλο για την Alfa Romeo, ο οποίος παραμένει σήμερα πιο ζωντανός από ποτέ. Στο Targa Florio του 1923, ο Ιταλός οδηγός θα έβαφε το διάσημο πλέον τετράφυλλο τριφύλλι στην Alfa Romeo Corsa RL του, οδηγώντας την στη νίκη και στην πρώτη μεγάλη επιτυχία της Alfa Romeo στο μηχανοκίνητο αθλητισμό.

Από τότε το Quadrifoglio θα συνόδευε αρχικά τα αγωνιστικά μοντέλα της Ιταλικής μάρκας, ενώ στη συνέχεια θα κοσμούσε και τις κορυφαίες εκδόσεις μοντέλων παραγωγής. Από την πρώτη νίκη στη Σικελία, μέχρι σήμερα στην Alfa Romeo F1 Team Stake, που συμμετέχει στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα της Formula 1 του 2023, η ιστορία του Quadrifoglio είναι γεμάτη διακρίσεις που εκτός από το συναίσθημα μιλάνε και με τη γλώσσα των παρακάτω αριθμών.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Quadrifoglio

Αριθμός 2

H Alfa Romeo έχει κατακτήσει τα δύο πρώτα Παγκόσμια Πρωταθλήματα της Formula 1. Το 1950 ο Giuseppe "Nino" Farina οδήγησε την Alfa Romeo 158 στην κατάκτηση του τίτλου, ενώ την επόμενη χρονιά, ο Juan Manuel Fangio επανέλαβε την επιτυχία στο τιμόνι της 159 "Alfetta". Και το δύο μονοθέσια έφεραν περήφανα στο αμάξωμα τους το Quadrifoglio.

Αριθμός 4

Από το 1931 έως και το 1934, η Alfa Romeo κυριάρχησε απόλυτα στο θρυλικό Le Mans κατακτώντας τέσσερις συνεχόμενες νίκες με το Quadrifoglio να κοσμεί τις -εξαιρετικής αεροδυναμικής απόδοσης- 8C 2300 «tipo Le Mans” που σχεδιάστηκαν ειδικά για αυτό τον απαιτητικό αγώνα.

Οι επιτυχίες των Howe-Birkin (1931), Chinetti-Sommer (1932), Nuvolari-Sommer (1933) και Chinetti-Etancelin (1934) συνέβαλαν σημαντικά στην ενδυνάμωση της φήμης της Ιταλικής μάρκας και της δημιουργίας του μύθου της στους αγώνες.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Αριθμός 7,32

Το 2016 η Alfa Romeo βρήκε τον ιδανικό τρόπο για να δείξει στο κοινό ότι η κορυφαία έκδοση του νέου της σπορ σεντάν, κάθε άλλο παρά τυχαία έφερε το Quadrifoglio. Η Giulia QV (Quadrifoglio Verde) βρέθηκε στη θρυλική πίστα του Nürburgring και συνέτριψε το ρεκόρ της κατηγορίας της, ολοκληρώνοντας το γύρο σε μόλις 7 λεπτά και 32 δευτερόλεπτα.

Αριθμός 7,52

Ένα χρόνο αργότερα, το 2017, ο Fabio Francia και το Quadrifoglio επέστρεφαν στο Nürburgring, αυτή τη φορά με το πρώτο SUV στην ιστορία της Alfa Romeo. Η Stelvio Quadrifoglio επανέλαβε το θρίαμβο της Giulia Quadrifoglio, ολοκληρώνοντας το γύρο σε 7 λεπτά και 52 δευτερόλεπτα, συντρίβοντας το μέχρι τότε ρεκόρ της κατηγορίας της.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Αριθμός 10

Στο Targa Florio, τον αγώνα που γεννήθηκε το Quadrifogio, η Alfa Romeo κατέκτησε συνολικά δέκα νίκες. Με αφετηρία τον Ugo Sivocci το 1923, η Ιταλική μάρκα έκοψε πρώτη το νήμα για έξι συνεχόμενες φορές από το 1930 έως και το 1935, το 1950, το 1971 και για τελευταία φορά το 1975. Στην ιστορία της διοργάνωσης που πραγματοποιήθηκε για τελευταία φορά το 1977, η Alfa Romeo είναι η δεύτερη μάρκα με τις περισσότερες νίκες.

Αριθμός 11

Ακόμα ένας θρυλικός αγώνας στον οποίο έλαμψε το Quadrifoglio είναι το Mille Miglia, ο ομορφότερος αγώνας του κόσμου όπως συνήθιζε να τον αναφέρει ο Enzo Ferrari. Με έντεκα νίκες -πάντα με το Quadrifoglio- η Alfa Romeo είναι ο πλέον επιτυχημένος κατασκευαστής στην ιστορία του αγώνα.

Αριθμός 14

Εκτός από τα αγωνιστικά αυτοκίνητα της μάρκας, ένας μικρός αριθμός μοντέλων -μόλις δεκατέσσερα- είχαν την τιμή να φέρουν το Quadrifolgio. Πρώτα από αυτά ήταν η Giulia Ti Super του 1963 η οποία κατασκευάστηκε σε μόλις 501 μονάδες. Άλλα μοντέλα παραγωγής που κατασκευάστηκαν σε εκδόσεις Quadrifoglio -εκτός από τις σύγχρονες Giulia και Stelvio- ήταν οι 90, 33, 75, 164, 145, Spider, Mito, Giulietta (2010).

Αριθμός 33

Το πλέον σπάνιο μοντέλο δρόμου της Alfa Romeo που κοσμεί το Quadrifoglio είναι η 33 Stradale. Ένα αυτοκίνητο από τη δεκαετία του 1960, το οποίο μέχρι και σήμερα αποτελεί σημείο αναφοράς για το χώρο της σχεδίασης αυτοκινήτων. Συμπαγής, με ιδανικές αναλογίες και εστίαση στην απόδοση, η 33 Stradale κατασκευάστηκε σε μόλις 18 μονάδες, από το 1967 έως και το 1969, αλλάζοντας για πάντα τον κόσμο του αυτοκινήτου.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Αριθμός 510

Σήμερα, το Quadrifoglio εκπροσωπείται από τις Giulia και Stelvio, οι οποίες χρησιμοποιούν τον ισχυρότερο κινητήρα που ποτέ εφοδίασε αυτοκίνητο παραγωγής με το τετράφυλλο τριφύλλι. Το V6 bi-Turbo σύνολο των 2,9 λίτρων αποδίδει 510 ίππους και 600Nm ροπής. Ειδικά για τις περιορισμένης παραγωγής Giulia GTA/GTAm η απόδοση του συνόλου έφτασε τους 540 ίππους.

Alfa Romeo Giulia

Αριθμός 829

Η 8C Competizione, είναι το τελευταίο μέχρι σήμερα supercar της Alfa Romeo, το οποίο φέρει το Quadrifoglio. Το εντυπωσιακό πρωτότυπο του 2003 μπήκε στην παραγωγή το 2007 με ένα V8 ατμοσφαιρικό κινητήρα απόδοσης 450 ίππων. Συνολικά κατασκευάστηκαν 500 μονάδες και επιπλέον 329 της έκδοσης Spider με την ανοιγόμενη υφασμάτινη οροφή.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ