208

Ο «θρύλος» του tuning: Αυτό είναι το καλύτερο ιαπωνικό αυτοκίνητο για να βελτιώσεις

tuning

Ο ιδανικός σύντροφος για τους πανταχού petrolheads, που αγαπούν τις τροποποιήσεις, τα τετρακίνητα και το... made in Japan

Η αλήθεια είναι πως πολλοί ρομαντικοί της αυτοκίνησης θα πουν ότι η σύγχρονη αυτοκινητοβιομηχανία «σκοτώνει» το αγνό συναίσθημα της οδήγησης. Όλα τα προηγμένα συστήματα ασφάλειας και άνεσης έχουν απλοποιήσει σε υπερβολικό βαθμό την εμπειρία πίσω από το τιμόνι, περιορίζοντας τις επιλογές του οδηγού, την ώρα που αποσκοπούν στο να μειώσουν τον ανθρώπινο παράγοντα και τις πιθανότητες ατυχήματος.

Όμως αυτή η πρόοδος έρχεται με ένα κόστος. Το κόστος του ελέγχου. Πλέον, ο οδηγός δεν είναι απαραίτητα εκείνος που καθορίζει πλήρως την απόκριση του αυτοκινήτου ή την οδηγική του συμπεριφορά. Μάλιστα, ο έλεγχος δεν περιορίζεται μόνο στην οδήγηση, άλλα και στην ιδιοκτήσια.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Και συγκεκριμένα στις τροποποιήσεις που προχωρά κανείς για να δώσει στο αυτοκίνητο την μορφή-τόσο ως προς την αισθητική πλευρά, όσο και στις επιδόσεις- που επιθυμεί. Και ακόμα και ως προς αυτό το κομμάτι, οι δυνατότητες για το tuning σήμερα είναι περιορισμένες, τουλάχιστον σε σχέση με το παρελθόν.

Το tuning, εξάλλου, δεν είναι απλώς μια αγορά after-market εξαρτημάτων. Είναι τρόπος έκφρασης, η μεταμόρφωση ενός αυτοκινήτου σύμφωνα με τη φαντασία και το στιλ του οδηγού. Είναι μια μορφή τέχνης που παντρεύει τη μηχανολογία με το προσωπικό όραμα.

Στο πάνθεον των αυτοκινήτων που προσφέρονται για τέτοιου είδους μετατροπές υπάρχουν αρκετοί θρύλοι. Από το Toyota Supra και το Mazda MX-5 μέχρι το Nissan Skyline GT-R και το Honda Civic Type R, πολλά είναι τα μοντέλα έχουν χτίσει μια ανεπανάληπτη παράδοση στο tuning. Ωστόσο, κανένα δεν έχει ταυτιστεί τόσο με τον κόσμο των τροποποιήσεων όσο το εμβληματικό Mitsubishi Lancer Evolution.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Το Evo, όπως είναι ευρέως γνωστό , δεν είναι απλώς ένα τετρακίνητο σεντάν με τούρμπο. Είναι μια ωδή στην τεχνολογία της ιαπωνικής σχολής, ένας καθαρόαιμος «πολεμιστής» με ρίζες στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλλυ. Εμφανίστηκε για πρώτη φορά το 1992 και από την άμεσως έδειξε ότι γεννήθηκε για τις επιδόσεις.

Κάθε γενιά, από τo Evo I μέχρι τo Evo X, ενσωμάτωνε προηγμένες τεχνολογίες όπως το σύστημα τετρακίνησης Active Yaw Control (AYC), μεταβλητή κατανομή ροπής, και πανίσχυρους 2λιτρους τούρμπο κινητήρες. Οι δυνατότητες βελτίωσης ήταν σχεδόν ανεξάντλητες: από αλλαγή turbo και ECU tuning μέχρι swap συστημάτων ανάρτησης και ενισχυμένα διαφορικά, το Evo μπορούσε να μεταμορφωθεί σε πραγματικό τέρας δρόμου ή πίστας.



ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η κοινότητα του tuning το λάτρεψε. Οι βελτιωτές το αγκάλιασαν. Οι οδηγοί το λάτρεψαν για το ανελέητο κράτημα, τις απανωτές στροφές που «κατάπινε» με χαρακτηριστική άνεση και το αίσθημα σύνδεσης με το δρόμο που προσέφερε. Όχι τυχαία, έγινε βασικός πρωταγωνιστής σε δεκάδες βιντεοπαιχνίδια (Gran Turismo, Forza, Need for Speed), ενώ απέκτησε και cult status μέσα από την κινηματογραφική σειρά Fast & Furious, αφού το οδηγούσε ο χαρακτήρας του Paul Walker, Brian O'Conner, στην ταινία 2 Fast 2 Furious.

Το σημερινό τοπίο στην αυτοκίνηση, πάντως, δεν «σηκώνει» ένα τέτοιο μοντέλο. Η παραγωγή του έχει σταματήσει από το 2016, όμως το όνομά του συνεχίζει να ζει μέσα από χιλιάδες βελτιωμένα «θηρία» που κυκλοφορούν ακόμη στους δρόμους και από ο,τι φαίνεται αυτό είναι κάτι που δεν πρόκειται να σταματήσει.

Διαβάστε επίσης:

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ