Ο Προαστιακός μεγαλώνει - Πού θα κατασκευαστούν οι 7 νέοι σταθμοί

προαστιακός σιδηρόδρομος

Παίρνουν μπρος ο Προαστιακός Δυτικής Αττικής με 7 νέους σταθμούς που θα βελτιώσουν τα επίπεδα εξυπηρέτησης των πολιτών.

Ξεκίνησαν οι σχετικές εργασίες για κατασκευή του προαστιακού σιδηρόδρομου της Δυτικής Αττικής, όπως ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστος Σταϊκούρας, πριν μερικές μέρες.

Η σύμβαση του έργου, με συνολικό κόστος 95.742.101,92 ευρώ χωρίς ΦΠΑ, με εκτίμηση αναθεώρησης 5.331.885,23 ευρώ, και διάρκεια υλοποίησης τους 24 μήνες υπεγράφη στο τέλος Δεκεμβρίου 2023.

Ειδικότερα, το έργο αφορά στην κατασκευή νέου κλάδου Προαστιακού Σιδηρόδρομου από τα Άνω Λιόσια έως τα Μέγαρα, εντός του υφιστάμενου σιδηροδρομικού διαδρόμου της παλαιάς σιδηροδρομικής γραμμής προς Πελοπόννησο.

προαστιακός δυτικής αττικής
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η νέα γραμμή, μήκους 34,6 χλμ, θα εξυπηρετεί τον Ασπρόπυργο, την Ελευσίνα, τη Νέα Πέραμο και τα Μέγαρα, διασφαλίζοντας τη διασύνδεση των οικισμών της Δυτικής Αττικής μεταξύ τους.

Ειδικότερα οι σταθμοί θα είναι οι εξής 7:

  • ΕΛΠΕ Ασπροπύργου,
  • Ασπροπύργου,
  • Βαμβακιάς,
  • Ελευσίνας,
  • ΕΛΠΕ Ελευσίνας,
  • Λουτρόπυργου,
  • Νέας Περάμου

Παράλληλα, θα εξυπηρετεί το εμπορευματικό έργο, τις εγκαταστάσεις των ΕΛΠΕ Ασπροπύργου και Ελευσίνας, ενώ θα υπάρχει πρόβλεψη μετεπιβίβασης επιβατών στις γραμμές του υφιστάμενου δικτύου, όπως είχε αναφέρει πριν από λίγες εβδομάδες ο κ. Σταϊκούρας, κατά την παρουσίαση των οφελών του έργου.

Το τελικό έργο θα περιλαμβάνει ηλεκτροκίνηση και σηματοδότηση, καθώς και τις απαιτούμενες δι-επαφές με τη γραμμή υψηλών ταχυτήτων ΣΚΑ – Κιάτο.

Προαστιακός Σιδηρόδρομος

Η μέγιστη επιτρεπόμενη ταχύτητα της γραμμής θα είναι 80 χλμ./ώρα και θα συνδέσει τη Δυτική Αττική με την Αθήνα, το αεροδρόμιο Ελ. Βενιζέλος, τον Πειραιά και το υπόλοιπο σιδηροδρομικό δίκτυο.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Αναλύοντας περαιτέρω τα οφέλη του έργου, ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, είχε σημειώσει ότι ο Προαστιακός Δυτικής Αττικής θα οδηγήσει στην εξοικονόμηση χρόνου και κόστους για όσους μετακινούνται με ΙΧ ή λεωφορεία λόγω μείωσης της κυκλοφοριακής συμφόρησης που θα συνεπάγεται ο προαστιακός. Ακόμα, θα μειωθούν τα ατυχήματα, οι ρύποι και τα επίπεδα θορύβου, και θα επιτευχθεί καλύτερη εξυπηρέτηση των ΑμεΑ.

Διαβάστε επίσης

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ