208

Ο πιο σύγχρονος αυτοκινητόδρομος στην Ευρώπη φτιάχνεται στην Ελλάδα -Πώς προχωρούν τα έργα

voak-kriti

Ένα βήμα πιο κοντά στην πλήρη αναβάθμιση του ΒΟΑΚ, με το τμήμα Χανιά – Κίσσαμος να παίρνει την απαραίτητη έγκριση για να αρχίσουν οι εργασίες.

Η Ελλάδα ετοιμάζεται να υποδεχθεί έναν από τους πιο σύγχρονους αυτοκινητόδρομους της Ευρώπης. Ο Βόρειος Οδικός Άξονας Κρήτης (ΒΟΑΚ) αποτελεί ένα από τα μεγαλύτερα εν εξελίξει έργα υποδομής στη χώρα, με στόχο όχι μόνο τη βελτίωση της συνδεσιμότητας στο νησί, αλλά και την εξάλειψη των τροχαίων ατυχημάτων, όπως τόνισε ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών Νίκος Ταχιάος σε πρόσφατη τηλεοπτική του συνέντευξη.

boak
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ο ίδιος υπογράμμισε ότι ο νέος ΒΟΑΚ σχεδιάζεται με πρότυπα που εφαρμόστηκαν επιτυχώς στο τμήμα Πάτρα – Πύργος, επιδιώκοντας τον «μηδενισμό των τροχαίων».Η παρέμβαση δεν περιορίζεται σε ένα τμήμα, καθώς αυτή τη στιγμή βρίσκονται σε εξέλιξη τρεις μεγάλες συμβάσεις.

Ο χρονικός ορίζοντας ολοκλήρωσης του έργου είναι πενταετής, ενώ η κυβέρνηση δηλώνει αποφασισμένη να ξεπεράσει τα εμπόδια και να ανταποκριθεί στις ανάγκες των τοπικών κοινωνιών, με τον υφυπουργό να αναφέρει πως «στην Κρήτη βρήκαμε πολύ ώριμους συνομιλητές».

boak

Το τελευταίο σημαντικό βήμα αφορά το τμήμα Χανιά – Κίσσαμος, συνολικού μήκους 30,4 χιλιομέτρων, για το οποίο τέθηκε σε διαβούλευση η περιβαλλοντική μελέτη. Πρόκειται για τυπική διαδικασία με ουσιαστική σημασία, καθώς με την έγκρισή της από το ΥΠΕΝ το έργο θα ενταχθεί στη σύμβαση παραχώρησης για το βασικό τμήμα Χανιά – Ηράκλειο. Το κόστος για το νέο κομμάτι εκτιμάται μεταξύ 200 και 250 εκατομμυρίων ευρώ, ενώ το συνολικό κόστος του ΒΟΑΚ προσεγγίζει τα 2,5 δισεκατομμύρια ευρώ.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η υλοποίηση του έργου κρίνεται επιτακτική καθώς ο υφιστάμενος δρόμος, ειδικά το καλοκαίρι, αντιμετωπίζει προβλήματα κορεσμού, αυξημένα επίπεδα ρύπων και ελλείψεις σε θέματα ασφάλειας. Ο νέος ΒΟΑΚ θα εξασφαλίσει μέση ταχύτητα 89 χλμ./ώρα και θα βελτιώσει την πρόσβαση σε λιμάνια, αεροδρόμια, τουριστικές και βιομηχανικές υποδομές.

boak

Η χάραξη του νέου αυτοκινητόδρομου σε ποσοστό 69% ακολουθεί τον υφιστάμενο ΒΟΑΚ, ενώ το υπόλοιπο 31% θα κατασκευαστεί σε νέα τροχιά, γεγονός που απαιτεί μέτρα για την απρόσκοπτη κυκλοφορία κατά την κατασκευή.

Με τεχνολογικά προηγμένες προδιαγραφές και στόχο τη μέγιστη οδική ασφάλεια, ο ΒΟΑΚ αναμένεται να αποτελέσει πρότυπο για την Ελλάδα και την Ευρώπη, δίνοντας οριστική λύση σε ένα από τα μεγαλύτερα προβλήματα μετακίνησης στο νησί.

Παράλληλα, προχωρούν οι εργασίες στο τμήμα Χερσόνησος -Νεάπολη-Αγιος Νικόλαος του Βόρειου Οδικού Άξονα Κρήτης ο οποίος θεωρείται ο μεγαλύτερος αυτοκινητόδρομος υπό κατασκευή σε όλη την Ευρώπη τη συγκεκριμένη περίοδο.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ο Όμιλος ΑΚΤΩΡ – Intrakat συμμετέχει στην υλοποίηση του ΒΟΑΚ, μέσα από δύο ιδιαίτερα σημαντικές συμβάσεις. Η πρώτη αφορά το έργο ΣΔΙΤ, στο οποίο εμπλέκεται μέσω κοινοπραξίας «ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ – Intrakat – AKΤΩΡ Παραχωρήσεις», για τη μελέτη, κατασκευή, χρηματοδότηση, λειτουργία και συντήρηση του ΒΟΑΚ και, συγκεκριμένα, του τμήματος Χερσονήσου – Μαλίων – Νεάπολης.

έργα ΒΟΑΚ

Πρόκειται για ένα έργο αιχμής, μήκους 22,5 χλμ., το οποίο περιλαμβάνει την κατασκευή ενός ολοκληρωμένου, σύγχρονου αυτοκινητόδρομου και, μεταξύ άλλων, πέντε ανισόπεδους κόμβους και επτά σήραγγες, γέφυρες, ανισόπεδες διαβάσεις, αποχετευτικά και αντιπλημμυρικά έργα, ηλεκτροφωτισμό και συστήματα οδικής ασφάλειας.

Με την ολοκλήρωσή του, το έργο υπόσχεται να συμβάλλει στην ουσιαστική μείωση των ατυχημάτων και του χρόνου μετακίνησης μεταξύ των κύριων πόλων του βόρειου τμήματος της Κρήτης, αλλά και στη μείωση του κόστους μεταφοράς των εμπορευμάτων και των προϊόντων στο νησί, στηρίζοντας την ανάπτυξή του.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η ΑΚΤΩΡ υλοποιεί το έργο «Μετατροπή σε αυτοκινητόδρομο του Βόρειου Οδικού Άξονα Κρήτης τμήμα: Νεάπολη – Άγιος Νικόλαος στην Περιφερειακή Ενότητα Λασιθίου» προϋπολογισμού €169 εκατ. που αφορά τη βελτίωση και διαπλάτυνση του υφιστάμενου τμήματος Νεάπολη – Αγ. Νικόλαος ώστε να μετατραπεί σε σύγχρονο αυτοκινητόδρομο, με δυο λωρίδες κυκλοφορίας και ΛΕΑ, συνολικού μήκους 14,5 χλμ. Μεταξύ άλλων, το έργο θα περιλαμβάνει τρεις ανισόπεδους κόμβους σε Νεάπολη, Λίμνες και Άγιο Νικόλαο και έρχεται να συμπληρώσει το μεγάλο έργο του ΒΟΑΚ στην Ανατολική Κρήτη.

Στο βίντεο που ακολουθεί μπορείτε να δείτε εικόνες από τις εργασίες στο τμήμα
Χερσόνησος -Νεάπολη-Αγιος Νικόλαος

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Διαβάστε επίσης

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ