Ξεκινάει άμεσα ο νέος μεγάλος αυτοκινητόδρομος της Βόρειας Ελλάδας -Ποιες περιοχές ενώνει

Σε πλήρη εξέλιξη βρίσκονται οι διαδικασίες για την κατασκευή του νέου οδικού άξονα που αναμένεται να δώσει ουσιαστική πνοή στην ευρύτερη περιοχή της Βόρειας Ελλάδας.
Ο νέος οδικός άξονας που θα ενώνει την Θεσσαλονίκη με την Έδεσσα φαίνεται να έχει πάρει το δρόμο προς την υλοποίηση.Το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών έχει ήδη ενημερώσει τους τοπικούς φορείς για το επίσημο χρονοδιάγραμμα, σηματοδοτώντας την έναρξη μιας σημαντικής αναπτυξιακής παρέμβασης για τον οδικό χάρτη της Κεντρικής Μακεδονίας.
Σύμφωνα με τις τελευταίες πληροφορίες, μέσα στο επόμενο διάστημα θα ξεκινήσει η σύνταξη του τεύχους υποβολής δεσμευτικών προσφορών. Οι προσφορές αναμένεται να κατατεθούν στις αρχές του φθινοπώρου, ενώ μέχρι τα τέλη του 2025 εκτιμάται ότι θα έχει αναδειχθεί ο προσωρινός ανάδοχος του έργου. Εφόσον όλα κυλήσουν βάσει προγράμματος, η υπογραφή της σύμβασης τοποθετείται χρονικά εντός του δεύτερου τριμήνου του 2026.
BUY NOW

Θυμίζουμε ότι ο σημερινός οδικός άξονας Θεσσαλονίκης - Έδεσσας, συνολικού μήκους περίπου 80 χλμ., περιλαμβάνει τμήματα με ανεπαρκή διαμόρφωση, μεγάλες κατά μήκος κλίσεις, κακή ορατότητα και μεγάλη κυκλοφοριακή επιβάρυνση καθώς διέρχεται μέσω πόλεων.
H αναβάθμιση του οδικού άξονα Μαυροβούνι – Έδεσσα, Παράκαμψη Γιαννιτσών, Παράκαμψη Χαλκηδόνας) σχετίζεται με τρία επιμέρους τμήματα από τα πέντε που διαιρείται η νέα χάραξη της οδού Θεσσαλονίκης – Έδεσσας ως εξής:
(α) Τμήμα παράκαμψης Χαλκηδόνας: νέα χάραξη της Εθνικής Οδού Θεσσαλονίκης – Έδεσσας από την αρχή της οδού (που ορίζεται στο τέλος του υφιστάμενου τεχνικού γεφύρωσης του Αξιού ποταμού και των παραποτάμων του) έως το κατασκευασμένο τμήμα παράκαμψης Πελλαίας χώρας της οδού, συνολικού μήκους ~6,340 χλμ.
(β) Τμήμα παράκαμψης Πελλαίας χώρας: το τμήμα αυτό αποτελεί τμήμα της νέας Εθνικής Οδού αρ. 2 και έχει ήδη κατασκευασθεί με διατομή πλάτους (11 μ.) συμπεριλαμβανομένης ΛΕΑ και (13 μ.) με τα ερείσματα. Υπάρχει πρόβλεψη αργότερα να αποκτήσει το τυπικό πλάτος της διατομής β4νσ όπως και τα νέα τμήματα που θα κατασκευασθούν με την παρούσα σύμπραξη.

(γ) Τμήμα παράκαμψης Γιαννιτσών: το έργο περιλαμβάνει την κατασκευή παράπλευρων οδών συνολικού μήκους 14.078,33 μ., κάθετων οδών συνολικού μήκους 254,19 μ., 14 γεφυρών (και κάτω ή άνω διαβάσεων) συνολικού μήκους περίπου 363,41 μ., 23 κιβωτοειδών ή σωληνωτών οχετών, ένα τοίχο αντιστήριξης 110 μ. περίπου, 2 ανισόπεδων κόμβων, 60 ισόπεδων κόμβων (οι περισσότεροι στις διασταυρώσεις των παράπλευρων οδών) , 25 ιρλανδικών διαβάσεων.
(δ) Τμήμα Μελίσσι – Μαυροβούνι: το τμήμα αυτό αποτελεί τμήμα της νέας Εθνικής Οδού αρ. 2 και έχει ήδη κατασκευασθεί με διατομή πλάτους (11 μ.) συμπεριλαμβανομένης ΛΕΑ και (13 μ.) με τα ερείσματα. Υπάρχει πρόβλεψη αργότερα να αποκτήσει το τυπικό πλάτος της διατομής β4νσ όπως και τα νέα τμήματα που θα κατασκευασθούν με την παρούσα σύμπραξη.
(ε) Τμήμα Μαυροβούνι – Έδεσσα: το προς κατασκευή οδικό έργο, αφορά την βελτίωσης της Ε.Ο.2 στο τμήμα Θεσσαλονίκη – Έδεσσα και συγκεκριμένα στο οδικό υποτμήμα Μαυροβούνι – Έδεσσα. Ειδικότερα το προς μελέτη τμήμα «Μαυροβούνι – Έδεσσα», ανήκει στο νομό Πέλλας και αποτελεί νέα χάραξη της οδού με παράπλευρες οδούς (service road), για την εξυπηρέτηση των τοπικών μετακινήσεων.