
Tο όγδοο οχηματαγωγό πλοίο της BYD έρχεται να ενισχύσει τη παγκόσμια επέκταση της εταιρείας, με στόχο τη μεταφορά άνω του 1 εκατομμυρίου οχημάτων τον χρόνο.
Η κινεζική BYD συνεχίζει να επεκτείνει θεαματικά το παγκόσμιο δίκτυο εξαγωγών της. Στις 28 Σεπτεμβρίου 2025 μπήκε σε υπηρεσία το Jinan, το όγδοο ιδιόκτητο πλοίο μεταφοράς αυτοκινήτων, παίρνοντας το όνομά του από την επαρχία Shandong, όπου βρίσκεται μία από τις μεγαλύτερες βάσεις παραγωγής ηλεκτρικών και plug-in υβριδικών (NEV) της εταιρείας.
Μαζί με τα Explorer No.1, Hefei, Changzhou, Shenzhen, Xi’an, Changsha και Zhengzhou, η νέα ναυαρχίδα ολοκληρώνει έναν στόλο που μπορεί να μεταφέρει πάνω από 1 εκατομμύριο οχήματα τον χρόνο.
BUY NOW

Η επιθετική προσέγγιση της εταιρείας είναι ξεκάθαρη, με τα περισσότερα πλοία να μεταφέρουν έως 7.000 αυτοκίνητα, ενώ τρία από αυτά φτάνουν τα 9.200. Πρόκειται για πλοία τύπου Ro-Ro (Roll-on/Roll-off) ή PCTC (Pure Car and Truck Carrier), σχεδιασμένα ώστε τα οχήματα να μπαίνουν και να βγαίνουν μέσω ραμπών, χωρίς να χρειάζονται γερανοί και κοντέινερ. Η BYD μετατρέπει έτσι τον θαλάσσιο στόλο της σε πραγματική «γέφυρα» ανάμεσα στα κινεζικά εργοστάσια και στις ευρωπαϊκές αγορές.
Η δυναμική δεν περιορίζεται όμως μόνο στις θαλάσσιες μεταφορές. Η BYD προχωρά στην κατασκευή εργοστασίου στο Szeged της Ουγγαρίας, που θα ξεκινήσει παραγωγή το 2026 με πρώτο μοντέλο το Seagull, στοχεύοντας ευθέως την ευρωπαϊκή αγορά.
Παράλληλα, σχεδιάζει εγκατάσταση 200 με 300 υπερφορτιστών ισχύος 1 MW ανά την Ευρώπη την ίδια χρονιά όπου μπορούν να «δώσουν» περίπου 2 χλμ. αυτονομίας ανά δευτερόλεπτο ή 400 χλμ μέσα σε πέντε λεπτά. Το εμπορικό πλάνο προβλέπει πάνω από 2.000 καταστήματα σε όλη την ήπειρο έως το τέλος του 2026.
Η επιθετική στρατηγική φαίνεται ότι ήδη καρπούς. Μόνο τον Αύγουστο 2025, οι εξαγωγές της BYD έφτασαν τις 80.813 μονάδες, αύξηση 156,9% σε σχέση με πέρυσι. Στο διάστημα Ιανουαρίου–Αυγούστου, οι συνολικές εξαγωγές αμιγώς ηλεκτρικά (BEV) όσο και plug-in υβριδικά (PHEV), ανήλθαν σε 625.816 οχήματα, σημειώνοντας άνοδο 136,3% σε ετήσια βάση.
Πέρα από την Κίνα και την Ουγγαρία, η εταιρεία ενισχύει την παρουσία της και από την Ταϊλάνδη. Στις 25 Αυγούστου, η εκεί θυγατρική ανακοίνωσε ότι το εργοστάσιό της παρήγαγε και έστειλε το πρώτο φορτίο Dolphin προς την Ευρώπη, επιβιβάζοντάς το στο έβδομο πλοίο του στόλου, το Zhengzhou.
Η BYD, συνδυάζοντας υπερσύγχρονη ναυτιλιακή υποδομή, παραγωγή σε στρατηγικά σημεία και επενδύσεις σε φόρτιση υψηλής ισχύος, δείχνει αποφασισμένη να κατακτήσει ένα μερίδιο αγοράς στην Ευρώπη που μέχρι πρόσφατα θεωρούνταν σχεδόν αδύνατο, βάζοντας δύσκολα στους εγχώριους ανταγωνιστές της.