byd atto 2

Ο κινητήρας θαύμα μπαίνει στα αυτοκίνητα -Ζυγίζει 32 κιλά και αποδίδει 1.500 Nm ροπής

deepdrive

Ο επαναστατικός κινητήρας δοκιμάζεται σε πραγματικές συνθήκες, ανοίγοντας τον δρόμο για φθηνότερα, ελαφρύτερα και με αυτονομία που θα ξεπερνάει τα 800 χιλιόμετρα ηλεκτρικά αυτοκίνητα.

Πολλές εταιρείες υπόσχονται «επανάσταση» στην ηλεκτροκίνηση, όμως σπάνια βλέπουμε κάτι που πραγματικά μπορεί να αλλάξει τους κανόνες του παιχνιδιού. Η DeepDrive, μία startup από το Μόναχο με την υποστήριξη ονομάτων όπως η BMW και η Continental, δείχνει ότι ίσως βρισκόμαστε μπροστά σε τεχνολογικό άλμα που θα ανοίξει ένα νέο κεφάλαιο στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα.

Η εταιρεία δοκιμάζει σε πραγματικές συνθήκες τον νέο της ηλεκτροκινητήρα διπλού ρότορα, σε πρωτότυπα οχήματα βασισμένα σε γνωστά ηλεκτρικά μοντέλα, πραγματοποιώντας τις πρώτες δοκιμές στο Salzburgring.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
DeepDrive

Tα αποτελέσματα είναι εντυπωσιακά αφού σύμφωνα με τις μετρήσεις, οι κινητήρες της DeepDrive είναι έως και 20% πιο αποδοτικοί από τους καλύτερους που κυκλοφορούν σήμερα. Στη θεωρία αυτό σημαίνει μικρότερη κατανάλωση ενέργειας που στην πράξη μεταφράζεται σε περισσότερη αυτονομία, που μπορεί να φτάσει ακόμα και πάνω από 800 χιλιόμετρα σε ένα μεσαίο ηλεκτρικό.

Το μυστικό βρίσκεται στη δομή του μοτέρ. Πρόκειται για έναν υπερσυμπαγή κινητήρα διπλού ρότορα, ο οποίος, σε ορισμένες εφαρμογές, τοποθετείται κατευθείαν μέσα στον τροχό. Έτσι καταργούνται άξονες, διαφορικά και συστήματα μετάδοσης, με αποτέλεσμα λιγότερα κινούμενα μέρη, χαμηλότερο βάρος, μεγαλύτερη απόδοση και σημαντικά περισσότερο χώρο για μπαταρία.

DeepDrive
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Kάθε μονάδα ζυγίζει μόλις 32 κιλά, έχει ενεργειακή απόδοση 96,6%, απαιτεί 50% λιγότερα σιδηρούχα μέταλλα, καμία σπάνια γαία και μειώνει το κόστος παραγωγής κατά 20%. Με λίγα λόγια, είναι φθηνότερο να το κατασκευάσεις, πιο αποδοτικό να το χρησιμοποιείς και απλούστερο να το ενσωματώσεις.

Ακόμα πιο εντυπωσιακό είναι το φρενάρισμα. Ο διπλός ρότορας μπορεί να λειτουργήσει ανάστροφα, φρενάροντας το αυτοκίνητο ηλεκτρικά και ανακτώντας ενέργεια σε τέτοιο βαθμό που σε πολλές περιπτώσεις το παραδοσιακό υδραυλικό σύστημα πέδησης μπορεί να καταργηθεί. Αν επιβεβαιωθεί, μιλάμε για οχήματα με απλούστερη συντήρηση, χαμηλότερο κόστος κατασκευής και μεγαλύτερη αξιοπιστία , γιατί όσο λιγότερα εξαρτήματα, τόσο λιγότερα πιθανά προβλήματα.

Παρά τα άλματα, η DeepDrive ακόμα εξακολουθεί να αντιμετωπίζει μια σειρά από προκλήσεις, κυρίως στο καθορισμό των διαδικασιών παραγωγής ώστε να της επιτρέπουν να παράγει ένα αξιόπιστο προϊόν σε ανταγωνιστική τιμή. Ο στόχος είναι η μαζική παραγωγή να ξεκινήσει το 2027, με ήδη δέκα αυτοκινητοβιομηχανίες να έχουν δηλώσει ενδιαφέρον για το project.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Αν η τεχνολογία της DeepDrive δείξει σε πραγματικές συνθήκες τις δυνατότητες της, τότε ίσως μέσα στην επόμενη τριετία τα τότε ηλεκτρικά μοντέλα να μην έχουν καμία σχέση με τα σημερινά.

Διαβάστε επίσης

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ