
Η Hyundai-Kia παρουσίασε έναν δίλιτρο κινητήρα που καίει αποκλειστικά υδρογόνο και υπόσχεται να φέρει την επανάσταση στην εποχή των μηδενικών ρύπων, αφήνοντας εκτός ρεύμα και μπαταρίες.
Όταν ακούμε για υδρογόνο, οι περισσότεροι σκέφτονται τις κυψέλες καυσίμου. Όμως οι Κορεάτες πάνε ένα βήμα παραπέρα, επιστρέφοντας στις ρίζες της θερμικής μηχανής. Κρατώντας την ήδη υπάρχουσα μηχανολογική γνώση, αφαιρούν την βενζίνη και στη θέση τους βάζουν το υδρογόνο, δημιουργώντας ένα θερμικό κινητήρα χωρίς την ανάγκη μπαταρία και με σχεδόν μηδενικούς ρύπους.
Η Hyundai-Kia Motor Company (HMC), σε συνεργασία με το Korea Institute of Machinery and Materials (KIMM), παρουσίασε έναν καινοτόμο δίλιτρο κινητήρα υδρογόνου άμεσου ψεκασμού. Βασίζεται σε ήδη υπάρχον μπλοκ που χρησιμοποιείται σε μοντέλα παραγωγής, το οποίο τροποποιήθηκε ώστε να λειτουργεί αποκλειστικά με υδρογόνο, χωρίς ίχνος βενζίνης ή πετρελαίου.
BUY NOW

Το καύσιμο ψεκάζεται κατευθείαν μέσα στον θάλαμο καύσης με πίεση άνω των 30 bar, μια διαδικασία που προσφέρει σημαντικά πλεονεκτήματα έναντι των «παραδοσιακών» λύσεων, όπου το υδρογόνο αναμιγνύεται πρώτα με τον αέρα στην εισαγωγή. Με την απευθείας έγχυση, αποφεύγεται η δημιουργία φτωχού μίγματος, γεγονός που βελτιώνει αισθητά τη θερμική απόδοση και την ενεργειακή αποδοτικότητα.
Το μοτέρ ταυτόχρονα εφοδιάζεται με υπερσυμπιεστή (turbo), επιτυγχάνοντας έτσι υψηλή απόδοση σε όλο το φάσμα λειτουργίας. Το αποτέλεσμα είναι ένας «πράσινος» θερμικός κινητήρας που μπορεί να αξιοποιηθεί όχι μόνο σε επιβατικά οχήματα αλλά και σε επαγγελματικά ή μονάδες παραγωγής ενέργειας.

Εξίσου εντυπωσιακά με την υλοποίηση είναι και τα στοιχεία στον τομέα των εκπομπών. Ο νέος κινητήρας εμφανίζει 99% λιγότερες εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα (CO₂) σε σύγκριση με αντίστοιχους βενζινοκινητήρες, μειώνει τα αιωρούμενα σωματίδια κατά 90%, ενώ οι εκπομπές οξειδίων του αζώτου (NOx) περιορίζονται στις μόλις 15 ppm.
Ο επικεφαλής ερευνητής Young Choi δήλωσε: «Η νέα τεχνολογία κινητήρων υδρογόνου είναι μια άμεση και οικονομική λύση για την αντικατάσταση των ορυκτών καυσίμων με υδρογόνο μηδενικού άνθρακα. Στόχος μας είναι να επεκτείνουμε τη χρήση της τεχνολογίας αυτής σε κάθε τύπο οχήματος, επιβατικό, επαγγελματικό, ακόμη και σε συστήματα ηλεκτροπαραγωγής.»