Ο Δακτύλιος σώζει το κέντρο της Αθήνας -Πόσο μειώθηκε η καθημερινή κίνηση

δακτύλιος

Το μέτρο των «μονών-ζυγών» έχει βελτιώσει τις κυκλοφοριακές συνθήκες στις οδικές αρτηρίες εντός του Δακτυλίου. Ποια είναι η εικόνα στους οδικούς άξονες στα πέριξ του κέντρου της πρωτεύουσας.

Βελτιωμένες είναι οι κυκλοφοριακές συνθήκες στο κέντρο της Αθήνας μετά την επαναφορά του μέτρου του Δακτυλίου, όπως δείχνουν τα στοιχεία του Κέντρου Διαχείρισης Κυκλοφορίας της Περιφέρειας Αττικής.

Από τη σχετική επεξεργασία των στοιχείων από την επιστημονική ομάδα του Κέντρου Διαχείρισης της Κυκλοφορίας προκύπτει ότι εντός του δακτυλίου διαπιστώνεται βελτίωση της μέσης ταχύτητας η οποία ανάλογα με την οδό κυμαίνεται από 0,8% μέχρι και 18%.

Ειδικότερα στους οδικούς άξονες στους οδικούς άξονες του κέντρου της Αθήνας που βρίσκονται εντός των ορίων του Δακτυλίου, στο σύνολο των σημείων μέτρησης, έχουμε αύξηση της μέσης ωριαίας ταχύτητας, μείωση των καταλήψεων (καθυστερήσεις) και μειωμένο αριθμό διελεύσεων, άρα βελτιωμένες κυκλοφοριακές συνθήκες.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Για παράδειγμα η μεγαλύτερη αύξηση ταχύτητας καταγράφεται στη Λ. Αμαλίας 17,8%, ακολουθεί η Βασ. Σοφίας προς Κηφισιά με 15,2% και η Σταδίου με 14,3%. 

 Οδικές αρτηρίες εντός Δακτυλίου: Αλλαγές στις κυκλοφοριακές συνθήκες μετά την εφαρμογή του Δακτυλίου
Οδικές αρτηρίες εντός Δακτυλίου: Αλλαγές στις κυκλοφοριακές συνθήκες μετά την εφαρμογή του Δακτυλίου

Παράλληλα, οι διελεύσεις από στη Βασ. Σοφίας προς Κηφισία έχουν μειωθεί κατά 5,1 ποσοστιαίες μονάδες και προς Κέντρο κατά 2,3%, ενώ στην Πειραιώς προς Πειραιά και Ομόνοια, κατά 5,5 και 6,0 αντίστοιχα. Στη Λεωφ. Αμαλίας οι διελεύσεις έχουν μειωθεί κατά 3,0% και στη Σταδίου κατά 2,2%.

Στον αντίποδα, το μέτρο των… μονών-ζυγών έχει οδηγήσει σε μείωση της ταχύτητας των οχημάτων που κινούνται εκτός του Δακτυλίου, σχεδόν στο σύνολο σχεδόν στο των οδικών αρτηριών, με εξαίρεση την Λ. Κηφισίας προς Μαρούσι, την Λ. Μεσογείων προς Αγ. Παρασκευή και την Λ. Κατεχάκη προς Λ. Μεσογείων.

 Οδικές αρτηρίες εκτός Δακτυλίου: Αλλαγές στις κυκλοφοριακές συνθήκες μετά την εφαρμογή του Δακτυλίου
Οδικές αρτηρίες εκτός Δακτυλίου: Αλλαγές στις κυκλοφοριακές συνθήκες μετά την εφαρμογή του Δακτυλίου
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Από την άλλη, θετικό είναι το γεγονός ότι καταγράφεται μείωση των καταλήψεων (καθυστερήσεις) και των διελεύσεων με την εξαίρεση της Λ. Βουλιαγμένης με κατεύθυνση προς κέντρο.

Όσον αφορά, τέλος, στους οδικούς άξονες της Αθήνας που βρίσκονται στα όρια του Δακτυλίου στις περισσότερες οδικές αρτηρίες παρουσιάζεται μείωση της ταχύτητας, αύξηση των καταλήψεων (καθυστερήσεις) σε κάποιες αρτηρίες και μείωση σε κάποιες άλλες, παρόλο που διαφαίνεται μικρή μείωση των διελεύσεων.

 Οδικές αρτηρίες στα όρια του Δακτυλίου: Αλλαγές στις κυκλοφοριακές συνθήκες μετά την εφαρμογή του Δακτυλίου
Οδικές αρτηρίες στα όρια του Δακτυλίου: Αλλαγές στις κυκλοφοριακές συνθήκες μετά την εφαρμογή του Δακτυλίου

Με αφορμή τα σχετικά συμπεράσματα και την ενημέρωση που είχε από την επιστημονική ομάδα του Κέντρου Διαχείρισης Κυκλοφορίας ο Περιφερειάρχης Γ. Πατούλης δήλωσε: «Τα στοιχεία που συλλέγει η Περιφέρεια Αττικής και αφορούν στα κυκλοφοριακά δεδομένα αποτελούν ένα χρήσιμο εργαλείο για εμάς, αλλά και όλους τους αρμόδιους φορείς και στόχο έχουν την λήψη εξειδικευμένων και στοχευμένων μέτρων που θα ενισχύσουν την οδική ασφάλεια και θα μειώσουν την ταλαιπωρία των πολιτών».

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Διαβάστε επίσης:

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ