Ντεμπούτο για το supercar Τ.33 του θρυλικού Gordon Murray

Gordon Murray T.33

Ο Gordon Murray, σχεδιαστής κάποτε της McLaren και του πιο επιτυχημένου μονοθεσίου της ιστορίας της F1, παρουσίασε μετά από χρόνια εξέλιξης το supercar T.33 των 607 ίππων, που θα κατασκευαστεί σε μόνο 100 αντίτυπα.

Το Τ.33 της Gordon Murray Automotive είναι ο μικρός αδελφός του Τ.50, αλλά ένα αντίστοιχο σκληροπυρηνικό supercar της παλιάς σχολής: αδιαφορώντας για την καταιγίδα του downsizing και πόσω μάλλον της ηλεκτροκίνησης, διαθέτει τον ίδιο ατμοσφαιρικό V12 κινητήρα 3.9 λίτρων της Cosworth, αλλά ρυθμισμένο να αποδίδει εδώ 607 ίππους.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Το παλαιάς κοπής αλλά σύγχρονης τεχνολογίας βρετανικό μοτέρ αγγίζει τις 11.100 στροφές στα κόκκινά του (στο Τ.50 φτάνει μέχρι και τις 12.100 rpm), επιτυγχάνοντας το peak της ισχύος του στις 10.500 σ.α.λ. και τη ροπή των 451 Nm στις 9.500 στροφές.

Ωστόσο, η βρετανική εταιρεία υποστηρίζει ότι το T.33 έχει τις αρετές ενός supercar που μπορεί να χρησιμοποιηθεί και στις καθημερινές μετακινήσεις στις πόλεις. Αυτό σημαίνει, όσον αφορά στον κινητήρα, ότι δεν χρειάζεται να κινείται ουρλιάζοντας στις υψηλές στροφές, καθώς το 75% της ροπής του κινητήρα αποδίδεται από τις 2.500 σ.α.λ. κιόλας.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η φιλοσοφία του GMA T.33 δεν θα μπορούσε να περιλάμβανε κάτι διαφορετικό από μηχανικό κιβώτιο (6 σχέσεων) και μετάδοση της κίνησης στους πίσω τροχούς. Η μόνη σύγχρονη υπέρβαση που έχει επιτραπεί είναι η προαιρετική επιλογή ημιαυτόματου με paddles αλλαγής σχέσης πίσω από το τιμόνι. Σύμφωνα με την αγγλική εταιρεία, το ημιαυτόματο αυτό κιβώτιο της Xtrac είναι όχι μόνο το ταχύτερο, αλλά και το ελαφρύτερο του κόσμου.

Με το χαμηλό βάρος 78 κιλών του ημιαυτόματου κιβωτίου, τον επίσης ιδιαίτερα ελαφρύ κινητήρα (που δεν ξεπερνά τα 178 κιλά) και την ευρεία χρήση ανθρακονημάτων στο αμάξωμα, το GMA T.33 έχει καλύτερη αναλογία κιλών ανά ίππο από το θρυλικό supercar McLaren F1.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Μπορεί να μην γνωρίζουμε -με αριθμούς- πόσο ταχύ είναι το Τ.33, όμως γνωρίζουμε καλά ότι ένα δημιούργημα του Gordon Murray δεν θα μπορούσε παρά να είχε κορυφαία αεροδυναμική μελέτη, ακόμα και σε ένα τόσο λιτό και απέριττο σχέδιό του.

Δεν υφίσταται εδώ ο μικρός «ανεμιστήρας» που έχει στο διαχύτη της η Τ.50 (και η παλιά, επαναστατική Brabham BT46 «fan car» του Murray), όμως το ground effect ενισχύεται στην Τ.33 με έναν αεραγωγό του ρύγχους που στέλνει τον αέρα πίσω στον διαχύτη.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Επίσης, μια ενεργή πτέρυγα στην ουρά σηκώνεται στις υψηλές ταχύτητες είτε αυτόματα, είτε κατ' επιλογήν του οδηγού. Οι τροχοί έχουν διάσταση 19 ιντσών εμπρός και 20'' πίσω και φορούν ελαστικά Michelin 4S.

Πιστό στη γενικότερη ωμή οδηγοκεντρική του φιλοσοφία και αδιαφορώντας για την ψηφιακή εποχή, το Τ.33 δεν διαθέτει οθόνη αφής στο εσωτερικό του (αν και προσφέρει συνδεσιμότητα του smartphone μέσω Apple CarPlay kai Android Auto), ενώ έχει γυμνά μέρη αλουμινίου και ανθρακονημάτων και αναλογικό στροφόμετρο στο κέντρο του πίνακα οργάνων.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Το διθέσιο κεντρομήχανο supercar της Gordon Murray Automotive τιμάται 1,65 εκατομμύρια Ευρώ και το βιβλίο παραγγελιών των μόλις 100 αντιτύπων στα οποία θα κατασκευαστεί έχει ήδη ανοίξει.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ