Αυτό ήταν το ελληνικό Lada Niva - Πότε σταμάτησε η παραγωγή του

Lada Niva Cabrio

Κι όμως υπήρξε μια περίοδος που το σκληροτράχηλο Lada Niva κατασκευαζόταν και στη χώρα μας από ελληνική μάλιστα εταιρεία.

Τις 10ετίες του '70 και το '80, η βιομηχανία αυτοκινήτου ήταν όχι μόνο υπαρκτή στην ελληνική επικράτεια αλλά σημείωνε και σχετική εμπορική επιτυχία που δημιουργούσε και προσδοκίες για το μέλλον της, το οποίο τελικά έληξε άδοξα και απότομα.

Αναμφίβολα στο μυαλό όλων, το πρώτο ελληνικό αυτοκίνητο που έρχεται στο μυαλό είναι το Pony αλλά και τα μοντέλα της Nissan, τα οποία συναρμολογούνταν στον Βόλο από την ΤΕΟΚΑΡ με δημοφιλέστερο όλων το Sunny.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Αυτό που μάλλον δεν γνωρίζουν οι περισσότεροι είναι ότι υπήρχε και μια περίοδος που στην Ελλάδα συναρμολογούνταν και το θρυλικό Lada Niva από την Automeccanica. Παρά το όνομά της που παραπέμπει σε ιταλική εταιρεία η Automeccanica (Αυτομηχανική) Α.Ε.Β.Ε. ήταν ελληνική και ιδρύθηκε το 1979 από πρώην στελέχη της Αυτοκινητοβιομηχανίας της Ελλάδος, η οποία μόλις είχε κλείσει.

niva cabrio

Η Automeccanica ξεκίνησε αρχικά να κατασκευάζει από το 1981 έως και το 1985 το Zebra, το οποίο με τη σειρά του βασιζόταν και αποτελούσε παραλλαγή του Daihatsu Charade εκείνης της εποχής και ευνοούνταν από την τότε νομοθεσία και την κατηγοριοποίηση του ως επαγγελματικό όχημα. Η εταιρεία συναρμολογούσε επί ελληνικού εδάφους και το ίδιο το Charade, το οποίο, προς το τέλος της παραγωγής του έφερε επίσης το σήμα Zebra.

Το ελληνικό Lada Niva

Έπειτα και από την σχετική άδεια που της παραχωρήθηκε από την Σοβιετική Ένωση και τη Lada, η Automeccanica ξεκίνησε να συναρμολογεί στην Ελλάδα το Niva το 1985. H συναρμολόγηση πραγματοποιόυνταν έπειτα στο πρώην εργοστάσιο της Αυτοκινητοβιομηχανίας της Ελλάδος στη Θήβα, το οποίο και απέκτησε η Automeccanica το 1988.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η αλλαγή στην παραγωγή από το Zebra στο Niva ήρθε έπειτα και από την αλλαγή του νόμου, η οποία έφερε επί της ουσίας και το τέλος στην παραγωγή αυτοκινήτων τύπου Zebra στην Ελλάδα.

Μάλιστα η ελληνική εταιρεία δεν έμεινε απλά στη συναρμολόγηση του μοντέλου της ρώσικης εταιρείας αλλά προχώρησε στην δική της εξέλιξη μιας ανοιχτής εκδοχής του Niva με την μεταλλική οροφή του να αντικαθίσταται από αφαιρούμενη υφασμάτινη.

lada niva cabrio
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Παρόμοιες ανοιχτές εκδόσεις του Niva κατασκευάζονταν σε περιορισμένο αριθμό και σε άλλες ευρωπαϊκές αγορές, όπως αυτή που βλέπετε στην φωτογραφία. Δυστυχώς δεν υπάρχει φωτογραφικό υλικό από την παραγωγή του αυτοκινήτου στην Ελλάδα, ενώ άγνωστος είναι και ο συνολικός αριθμός των Niva που κατασκευάστηκαν στη χώρα μας. Η παραγωγή της Automeccanica σταμάτησε ολοκληρωτικά το 1995 και μαζί με την παύση των εργασιών ήρθε επί της ουσίας και το οριστικό τέλος της παραγωγής επιβατικών αυτοκινήτων στην Ελλάδα.

Διαβάστε επίσης

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ