Τί συμβαίνει σε τεράστιες μεγαλουπόλεις του κόσμου και τα αυτοκίνητα πρέπει να στρίβουν μόνo προς τα δεξιά
Στην σήμερον ημέρα, η ανάγκη για μείωση των ρύπων και βελτίωση της αποδοτικότητας στον δρόμο είναι κάτι που βρίσκεται ψηλά στις προτεραιότητες των θεσμών. Έτσι, οι αρχές καλούνται να βρουν ευρηματικές λύσεις που θα κάνουν την κατάσταση στις πόλεις να είναι πιο λειτουργική, τόσο ως προς το περιβαλλοντολογικό αποτύπωμα χιλιάδων κατοίκων που οδηγούν καθημερινά για τις δουλείες τους,όσο και για το πρόβλημα της κίνησης που, όπως γνωρίζουμε πολύ καλά στην χώρα μας, «πνίγει» την ομαλή κυκλοφορία.
Μάλιστα, μερικές από τις λύσεις που βρίσκουν οι θεσμοί, είναι πολλές φορές πιο δημιουργικές από τις άλλες.
BUY NOW
Έτσι ένας νέος, ιδιαίτερα ασυνήθιστος κανονισμός που κάνει την εμφάνισή του σε όλο και περισσότερες μεγαλουπόλεις ανά τον κόσμο, με στόχο τη βελτίωση της ασφάλειας και της κυκλοφορίας, άλλα και τη σημαντική μείωση της ατμοσφαιρικής ρύπανσης, είναι η απαγόρευση της αριστερής στροφής. 
    Αν και εκ πρώτης όψεως φαίνεται αλλόκοτο, το συγκεκριμένο μέτρο, που έχει ήδη εφαρμοστεί πιλοτικά σε περιοχές όπως το Σαν Φρανσίσκο, η Σολτ Λέικ Σίτι και το 
Μπέρμιγχαμ, βασίζεται σε απτά δεδομένα και έχει εμφανίσει μέχρι στιγμής ενθαρρυντικά αποτελέσματα.
Η βασική λογική πίσω από την απαγόρευση αφορά τη ροή της κυκλοφορίας και την ασφάλεια. Στις διασταυρώσεις, η στροφή προς τα αριστερά συχνά απαιτεί από τον οδηγό να διασχίσει αντίθετα ρεύματα κυκλοφορίας, κάτι που δημιουργεί καθυστερήσεις στα οχήματα που ακολουθούν, αυξάνει τον κίνδυνο ατυχημάτων και επιβαρύνει την κυκλοφοριακή συμφόρηση. Σε πολυσύχναστους δρόμους, όταν τέτοιες καθυστερήσεις επαναλαμβάνονται σε σειρά,μπορούν να οδηγήσουν σε πλήρες μποτιλιάρισμα μεγάλων αξόνων.
    Αντιθέτως, το να υποχρεώνεται ο οδηγός να κάνει μια κυκλική διαδρομή, στρίβοντας διαδοχικά μόνο δεξιά, μπορεί να σημαίνει μεγαλύτερη διανυόμενη απόσταση αλλά μικρότερο χρόνο διαδρομής. Ο λόγος είναι πως η κίνηση παραμένει πιο ρευστή, χωρίς διακοπές και «κοκκινισμένα» μέρη του δρόμου, αφού τα οχήματα δεν χρειάζεται να περνούν από τα αντίθετα ρεύματα ή να δημιουργούν συνεχείς ακινητοποιήσεις σε φανάρια και διασταυρώσεις.
Τα ευρήματα σχετικών ερευνών έρχονται να ενισχύσουν τη λογική της απόφασης. Σύμφωνα με τους ειδικούς, πάνω από το 60% των συνολικών τροχαίων ατυχημάτων αφορά διασταυρώσεις με αριστερές στροφές, ενώ αυτού του είδους οι συγκρούσεις χαρακτηρίζονται ως από τις πλέον επικίνδυνες, τόσο λόγω της συχνότητας τους όσο και εξαιτίας της σφοδρότητας.
Διαβάστε επίσης: