208

Ακόμα πιο κοντά ο νέος μεγάλος αυτοκινητόδρομος της Βόρειας Ελλάδας -Ποιες πόλεις θα ενώνει

aytokinitodromos

Ο νέος οδικός άξονας που θα αλλάξει τον χάρτη των μετακινήσεων βρίσκεται προ των πυλών, με την ανάθεση σύμβασης να είναι το επόμενο βήμα.

Σε πλήρη εξέλιξη είναι οι προαπαιτούμενες εργασίες για το μέγαλο έργο που θα δώσει πνοή στη Βόρεια Ελλάδα. Η κατασκευή του οδικού άξονα Θεσσαλονίκη–Έδεσσα δεν είναι απλώς μια ακόμα γραμμή στην άσφαλτο, αλλά μια επένδυση που υπόσχεται ασφαλέστερες διαδρομές, μικρότερους χρόνους ταξιδιού και καλύτερη πρόσβαση σε περιοχές που μέχρι σήμερα θεωρούνταν απομονωμένες.

Το έργο, που προχωρά μέσα από Σύμπραξη Δημοσίου και Ιδιωτικού Τομέα (ΣΔΙΤ), βρίσκεται πλέον στο τελικό στάδιο πριν τις δεσμευτικές προσφορές, καθώς το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών ενέκρινε τα αποτελέσματα του ανταγωνιστικού διαλόγου με τους προεπιλεγμένους υποψηφίους. Η ανάθεση θα γίνει με βάση τη βέλτιστη σχέση ποιότητας–τιμής, ώστε να διασφαλιστεί το καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα για τους πολίτες και το Δημόσιο.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
thessaloniki-edessa

Στο ίδιο μήκος κύματος κινήθηκε και η παρέμβαση του Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών Χρίστου Δήμα στο συνέδριο «Economist Fifth Thessaloniki Metropolitan Summit», όπου ανέδειξε τον στρατηγικό ρόλο των ΣΔΙΤ για τα μεγάλα έργα υποδομής στη χώρα. Μεταξύ των παραδειγμάτων που παρουσίασε ξεχώρισε και ο συγκεκριμένος άξονας που θεωρείται κομβικός για τη σύνδεση της Θεσσαλονίκης με την Πέλλα και την Κεντρική Μακεδονία.

Η διάρκεια του έργου έχει οριστεί σε 30 χρόνια, εκ των οποίων τα πρώτα τέσσερα έτη αφορούν στην κατασκευή - αναβάθμιση των υποδομών του οδικού άξονα και τα υπόλοιπα αφορούν στην περίοδο λειτουργίας και συντήρησης. Το κόστος με ΦΠΑ ορίστηκε σε 444,91 εκ. ευρώ.

Ο σημερινός οδικός άξονας Θεσσαλονίκης - Έδεσσας, συνολικού μήκους περίπου 80 χλμ., περιλαμβάνει τμήματα με ανεπαρκή διαμόρφωση, μεγάλες κατά μήκος κλίσεις, κακή ορατότητα και μεγάλη κυκλοφοριακή επιβάρυνση καθώς διέρχεται μέσω πόλεων.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Εγνατία Οδός

Ειδικότερα, το έργο αφορά στην αναβάθμιση του οδικού άξονα ΕΟ2 (Μαυροβούνι – Έδεσσα, Παράκαμψη Γιαννιτσών, Παράκαμψη Χαλκηδόνας) και σχετίζεται με τρία επιμέρους τμήματα από τα πέντε που διαιρείται η νέα χάραξη της οδού Θεσσαλονίκης – Έδεσσας (και συγκεκριμένα γέφυρα Αξιού ποταμού – Έδεσσας):

(α) Τμήμα παράκαμψης Χαλκηδόνας: Νέα χάραξη της Εθνικής Οδού Θεσσαλονίκης – Εδεσσας από την αρχή της οδού (που ορίζεται στο τέλος του υφιστάμενου τεχνικού γεφύρωσης του Αξιού ποταμού και των παραποτάμων του) έως το κατασκευασμένο τμήμα παράκαμψης Πελλαίας χώρας της οδού, συνολικού μήκους ~6,340 χλμ.

thessaloniki-edessa

(β) Τμήμα παράκαμψης Πελλαίας χώρας: Το τμήμα αυτό αποτελεί τμήμα της νέας Εθνικής Οδού αρ. 2 και έχει ήδη κατασκευασθεί με διατομή πλάτους (11 μ.) συμπεριλαμβανομένης ΛΕΑ και (13 μ.) με τα ερείσματα. Υπάρχει πρόβλεψη αργότερα να αποκτήσει το τυπικό πλάτος της διατομής β4ν*σ όπως και τα νέα τμήματα που θα κατασκευασθούν με την παρούσα σύμπραξη.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

(γ) Τμήμα παράκαμψης Γιαννιτσών: Το έργο περιλαμβάνει την κατασκευή παράπλευρων οδών συνολικού μήκους 14.078,33 μ., κάθετων οδών συνολικού μήκους 254,19 μ., δεκατεσσάρων (14) γεφυρών (και κάτω ή άνω διαβάσεων) συνολικού μήκους περίπου 363,41 μ., εικοσιτριών (23) κιβωτοειδών ή σωληνωτών οχετών, ένα τοίχο αντιστήριξης 110 μ. περίπου, δύο (2) ανισόπεδων κόμβων, εξήντα (60) ισόπεδων κόμβων (οι περισσότεροι στις διασταυρώσεις των παράπλευρων οδών) , εικοσιπέντε (25) ιρλανδικών διαβάσεων.

(δ) Τμήμα Μελίσσι – Μαυροβούνι: Το τμήμα αυτό αποτελεί τμήμα της νέας Εθνικής Οδού αρ. 2 και έχει ήδη κατασκευασθεί με διατομή πλάτους (11 μ.) συμπεριλαμβανομένης ΛΕΑ και (13 μ.) με τα ερείσματα. Υπάρχει πρόβλεψη αργότερα να αποκτήσει το τυπικό πλάτος της διατομής β4ν*σ όπως και τα νέα τμήματα που θα κατασκευασθούν με την παρούσα σύμπραξη.

(ε) Τμήμα Μαυροβούνι – Έδεσσα: Το προς κατασκευή οδικό έργο, αφορά την βελτίωσης της Ε.Ο.2 στο τμήμα Θεσσαλονίκη – Έδεσσα και συγκεκριμένα στο οδικό υποτμήμα Μαυροβούνι – Έδεσσα. Ειδικότερα το προς μελέτη τμήμα «Μαυροβούνι – Έδεσσα», ανήκει στο νομό Πέλλας και αποτελεί νέα χάραξη της οδού με παράπλευρες οδούς (service road), για την εξυπηρέτηση των τοπικών μετακινήσεων.

Διαβάστε επίσης

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ