Αλλάζει τα δεδομένα ο νέος μεγάλος αυτοκινητόδρομος της Πελοποννήσου –Πότε θα είναι έτοιμος
Οι εργασίες για τον νέο αυτοκινητόδρομο προχωρούν με ταχύ ρυθμό, με στόχο να μεταμορφώσουν ριζικά τον χάρτη των μετακινήσεων σε σημαντικούς, δημοφιλείς προορισμούς της Πελοποννήσου.
Ένα νέο έργο που αναμένεται να αναδιαμορφώσει εντελώς τις μετακινήσεις των οδηγών και να μεταμορφώσει ριζικά το οδικό τοπίο στην Πελοπόννησο, προσφέροντας γρήγορες μετακινήσεις και ενώνοντας ιδιαίτερα δημοφιλείς προορισμούς, λαμβάνει χώρα στο νοτιότερο ηπειρωτικό κομμάτι της χώρας.
Ο λόγος περί του αυτοκινητόδρομου Καλαμάτα – Ριζόμυλος – Πύλος – Μεθώνη, ένα σύγχρονο οδικό άξονα συνολικού μήκους περίπου 49 χλμ. που θα συνδέει την Καλαμάτα με την Πύλο και την Μεθώνη, και το οποίο υλοποιείται από τον όμιλο AKTOR μέσω σύμπραξης ιδιωτικού και δημοσιου τομέα (ΣΔΙΤ).
BUY NOW
Μάλιστα, όπως αναφέρει η ίδια η εταιρεία για το εν λόγω έργο, διαθέτει ισχυρή παρουσία στα εργοτάξια και τις σχετικές εργασίες, με τις εξελίξεις να χαρακτηρίζονται ως ιδιαίτερα σημαντικές κατά το τελευταίο χρονικό διάστημα. Αυτό, επιβεβαιώσε, μάλιστα, και ο Υφυπουργός Προστασίας του Πολίτη Γιάννης Λαμπρόπουλος, ο οποίος σε πρόσφατη συζήτηση που έκανε με το Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών Χρίστο Δήμα και το Γενικό Γραμματέα του Υπουργείου Δημήτρη Αναγνώπουλο, τόνισε ότι οι εργασίες έχουν εντατικοποιηθεί σημαντικά και όλες οι εργασίες βαίνουν καλώς.
Σημειώνεται πως το έργο, ύψους 239,2 εκατ. ευρώ (πλέον ΦΠΑ) περιλαμβάνει τα τμήματα Καλαμάτα-Ριζόμυλος μήκους 16,4 χλμ., Ριζόμυλος-Πύλος μήκους 24,4 χλμ. και Πύλος-Μεθώνη μήκους 7,9 χλμ., ενώ έχει χαρακτηριστεί ως τμήμα του Δευτερεύοντος Εθνικού Δικτύου της χώρας.
Ο όμιλος AKTOR έχει στήσει εργοτάξια σε διάφορες θέσεις, έχοντας ξεκινήσει γενικές εκσκαφές και την κατασκευή των πρώτων τεχνικών έργων, όπως κάτω διαβάσεις, οχετούς, ορύγματα, διανοίξεις αρτηριών, φρέατα, μεσόβαθρα και ακρόβαθρα γεφυρών κ.λπ., σε μεγάλη έκταση του έργου.
Επιπλέον, έχουν ήδη εκπονηθεί αρκετές μελέτες, ενώ άλλες είναι σε φάση έγκρισης. Παράλληλα, όσο προχωρούν οι απαλλοτριώσεις των εκτάσεων του έργου τόσο θα αναπτύσσονται ακόμη περισσότερα εργοτάξια.
Ο υφιστάμενος οδικός άξονας, στα πλαίσια του έργου, αναμένεται να αναβαθμιστεί σε αυτοκινήτοδρομο ταχείας κυκλοφορίας, με αυξημένα επίπεδα οδικής ασφάλειας και μειωμένους χρόνους μετακίνησης, παρέχοντας βελτιωμένη πρόσβαση στο διεθνές αεροδρόμιο της Καλαμάτας, καλύτερη οδική σύνδεση με τη Μεσσήνη, τον αυτοκινητόδρομο Μορέα, το νοσοκομείο Καλαμάτας, αλλά και τις βιομηχανικές εγκαταστάσεις της περιοχής, καθώς και το ξενοδοχειακό συγκρότημα Costa Navarino.
Το πλήθος τεχνικών έργων που περιλαμβάνει εκφράζονται ως εντυπωσιακά, όπως κοιλαδογέφυρες μεγάλου ύψους και μήκους, πολλούς ισόπεδους κόμβους ) για τη σύνδεση του έργου με την Καλαμάτα, τον αυτοκινητόδρομο «Μορέα», το αεροδρόμιο «Καπετάν Βασίλης Κωνσταντακόπουλος», τη Μεσσήνη (η οποία θα παρακάμπτεται από διαδρομή 4 χλμ.) και τους οικισμούς που διασχίζει το έργο, έναν μεγάλο ανισόπεδο κόμβο που θα το συνδέει με την Κορώνη, πλήθος κάτω διαβάσεων και αρκετές γέφυρες κ.ά.
Η ακτινογραφία του Καλαμάτα – Ριζόμυλος – Πύλος – Μεθώνη
Το τμήμα Καλαμάτα-Ριζόμυλος αφορά στη βελτίωση του υφιστάμενου οδικού δικτύου συνολικού μήκους περίπου 16,4 χλμ. Η αρχή του έργου βρίσκεται σε υδιστάμενο ισόπεδο κόμβο, στην περιοχή της εξόδου από την πόλη της Καλαμάρας και το τέλος του στη ΧΘ 16+411 στην οποία συνδέεται με το οδικό τμήμα Ριζόμυλος-Πύλος.
Το τμήμα Πύλος-Ριζόμυλος χωροθετείται κοντά στην Πύλο σε απόσταση 380 μ. περίπου νοτιοδυτικά από τη θέση γνωστή ως «μηδέν», ενώ το πέρας της χάραξης στον οικισμό Ριζόμυλος όπου συναρμόζεται με τον οδικό άξονα Ριζόμυλος-Καλαμάτα.
Το τμήμα Πύλος-Μεθώνη χωροθετείται επί της υφιστάμενης Ε.Ο. Πύλος-Μεθώνη και ταυτίζεται με το τέλος της μελέτης «Ενιαία Παράκαμψη Γιάλοβας και Πύλου (Χ.Θ. 13+266,40), ενώ το πέρας χωροθετείται στη βόρεια είσοδο της πόλης Μεθώνης.
Ο νέος δρόμος θα είναι ταχείας κυκλοφορίας, δηλαδή με πιο ήπια χαρακτηριστικά και δύο λωρίδες ανά κατεύθυνση, και στόχος είναι να έχει ολοκληρωθεί εντός του 2028.
Διαβάστε επίσης: