Αυτός είναι ο νέος καταλύτης που μπορεί να «σώσει» τους κινητήρες βενζίνης

katalitis catalyst NOx

Το προηγμένο σύστημα καταλυτικών μετατροπέων μειώνει καθοριστικά τις εκπομπές NOx, αποδεικνύοντας ότι υπάρχει τρόπος να παραταθεί η ζωή των βενζινοκινητήρων.

Την ίδια ώρα που η Κομισιόν μελετά όλες τις παραμέτρους σχετικά με τις προδιαγραφές του επερχόμενου και ιδιαίτερα αυστηρού πρότυπου ρύπων Euro 7, μια σειρά από εταιρείες και οργανισμοί προσπαθούν να επινοήσουν τρόπους ώστε να δοθεί παράταση στη ζωή των αυτοκινήτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης.

Ανάμεσα σε αυτές και η Ευρωπαϊκή Ένωση για τον Έλεγχο των Εκπομπών Ρύπων μέσω Καταλυτών (AECC), η οποία συμμετείχε στο Vienna Motor Symposium που διεξήχθη το διάστημα 27-29 Απριλίου στην Αυστρία.

Η AECC παρουσίασε ένα πρωτότυπο σύστημα, το οποίο βρίσκεται σε πειραματικό στάδιο, αλλά υπόσχεται πως μπορεί να μειώσει σε καθοριστικό βαθμό τις εκπομπές ρύπων στους κινητήρες βενζίνης.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η τεχνολογία συγχρηματοδοτήθηκε από την International Platinum Group Metals Association (IPA), ενώ εξελίχθηκε από την εταιρεία IAV στο Βερολίνο, με τις δοκιμές να διενεργούνται σε συνεργασία με την Aramco Overseas Company.

Νέος καταλύτης που μπορεί να «σώσει» τους κινητήρες βενζίνης

Για τις ανάγκες της παρουσίασης, το σύστημα ενσωματώθηκε σε ένα Εuro 6d μικρομεσαίο αυτοκίνητο, και δη σε ένα ήπια υβριδικό VW Golf τελευταίας γενιάς, με 4κύλινδρο 1.500αρη βενζινοκινητήρα 150 ίππων.

Ειδικότερα, το αρχικό σύστημα ελέγχου εκπομπών ρύπων (Emission Control System) αντικαταστάθηκε με μια προηγμένη τεχνολογία που απαρτίζεται από έναν ηλεκτρικά θερμαινόμενο καταλυτικό μετατροπέα ο οποίος συνδεόταν με έναν τριοδικό καταλύτη. Ακόμα, υπήρχε και ένα φίλτρο παρακράτησης σωματιδίων τύπου GPF που πλαισιωνόταν από ένα δεύτερο τριοδικό καταλυτικό μετατροπεά, αλλά και έναν καταλύτη ελέγχου αμμωνίας ASC (δείτε την παρακάτω εικόνα).

Νέος καταλύτης που μπορεί να «σώσει» τους κινητήρες βενζίνης
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Κατά τις διενεργηθείσες δοκιμές εκπομπών σε πραγματικές συνθήκες (RDE), και συγκεκριμένα κατά την κρύα εκκίνηση του αυτοκινήτου, αποδείχθηκε ότι ο έξυπνος συνδυασμός των ανωτέρω τεχνολογιών μειώνει σημαντικά την παραγωγή σωματιδίων, η οποία είναι ιδιαίτερα έντονη κατά τη φάση προθέρμανσης του μοτέρ.

Ειδικότερα, η έκλυση οξειδίων του αζώτου (NOx) περιορίστηκε σε 3-10 mg/km, μια τιμή που είναι πολύ μικρότερη από το όριο των 60 mg/km στις προδιαγραφές Euro 6.

Παράλληλα, η η Ευρωπαϊκή Ένωση για τον Έλεγχο των Εκπομπών Ρύπων μέσω Καταλυτών (AECC) αναφέρει ότι οι εκπομπές ρύπων ήταν σχεδόν μηδενικές και κατά τη διάνυση του πρώτου χιλιομέτρου, ενώ διατηρήθηκαν σε χαμηλά επίπεδα και κατά τα επόμενα χιλιόμετρα, ανεξάρτητα από τις συνθήκες δοκιμών.

Η AECC καταλήγει ότι τα εν λόγω αποτελέσματα αποδεικνύουν ότι οι κινητήρες εσωτερικής καύσης μπορούν να γίνουν πιο φιλικοί προς το περιβάλλον και επομένως δεν απαιτείται να δοθεί τέλος στη ζωή τους.

Διαβάστε επίσης:

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ