Έρχεται ο νέος αυτοκινητόδρομος της Πελοποννήσου-Οι δημοφιλείς τουριστικοί προορισμοί που θα ενώσει

Η ολοκλήρωση του νέου οδικού άξονα θα σηματοδοτήσει τη μείωση των χρονοαποστάσεων μεταξύ δημοφιλών τουριστικών περιοχών και την ενίσχυση της οδικής ασφάλειας.
Ένα νέο κεφάλαιο θα εγκαινιάσει για τη νοτιοδυτική Πελοπόννησο ο αυτοκινητόδρομος Καλαμάτα – Ριζόμυλος – Πύλος – Μεθώνη που υλοποιεί ο όμιλος AKTOR μέσω σύμπραξης ιδιωτικού και δημοσιου τομέα (ΣΔΙΤ).
Πρόκειται για έναν σύγχρονο οδικό άξονα συνολικού μήκους περίπου 49 χλμ. που θα συνδέει την Καλαμάτα με την Πύλο και τη Μεθώνη, δύο ιδιαίτερα δημοφιλείς τουριστικούς προορισμούς.
BUY NOW
Το έργο, ύψους 239,2 εκατ. ευρώ (πλέον ΦΠΑ) περιλαμβάνει τα τμήματα Καλαμάτα-Ριζόμυλος μήκους 16,4 χλμ., Ριζόμυλος-Πύλος μήκους 24,4 χλμ. και Πύλος-Μεθώνη μήκους 7,9 χλμ., ενώ έχει χαρακτηριστεί ως τμήμα του Δευτερεύοντος Εθνικού Δικτύου της χώρας.
Σύμφωνα με τις τελευταίες πληροφορίες, ο όμιλος AKTOR έχει στήσει εργοτάξια σε διάφορες θέσεις, έχοντας ξεκινήσει γενικές εκσκαφές και την κατασκευή των πρώτων τεχνικών έργων, όπως κάτω διαβάσεις, οχετούς, ορύγματα, διανοίξεις αρτηριών, φρέατα, μεσόβαθρα και ακρόβαθρα γεφυρών κ.λπ., σε μεγάλη έκταση του έργου.
Επιπλέον, έχουν ήδη εκπονηθεί αρκετές μελέτες, ενώ άλλες είναι σε φάση έγκρισης. Παράλληλα, όσο προχωρούν οι απαλλοτριώσεις των εκτάσεων του έργου τόσο θα αναπτύσσονται ακόμη περισσότερα εργοτάξια.

Το έργο αφορά στην αναβάθμιση του υφιστάμενου οδικού άξονα σε αυτοκινήτοδρομο ταχείας κυκλοφορίας, με αυξημένα επίπεδα οδικής ασφάλειας και μειωμένους χρόνους μετακίνησης, παρέχοντας βελτιωμένη πρόσβαση στο διεθνές αεροδρόμιο της Καλαμάτας, καλύτερη οδική σύνδεση με τη Μεσσήνη, τον αυτοκινητόδρομο Μορέα, το νοσοκομείο Καλαμάτας, αλλά και τις βιομηχανικές εγκαταστάσεις της περιοχής, καθώς και το ξενοδοχειακό συγκρότημα Costa Navarino.
Ειδικότερα, το έργο περιλαμβάνει πλήθος τεχνικών έργων, όπως κοιλαδογέφυρες μεγάλου ύψους και μήκους, πολλούς ισόπεδους κόμβους (Roundabout) για τη σύνδεση του έργου με την Καλαμάτα, τον αυτοκινητόδρομο «Μορέα», το αεροδρόμιο «Καπετάν Βασίλης Κωνσταντακόπουλος», τη Μεσσήνη (η οποία θα παρακάμπτεται από διαδρομή 4 χλμ.) και τους οικισμούς που διασχίζει το έργο, έναν μεγάλο ανισόπεδο κόμβο που θα το συνδέει με την Κορώνη, πλήθος κάτω διαβάσεων και αρκετές γέφυρες κ.ά.
Όπως επισημαίνεται, «Καινοτομία του έργου είναι ότι θα υπάρχει αδιάλειπτη συντήρηση και λειτουργία για 26 χρόνια μετά την κατασκευή και παράδοσή του, διασφαλίζοντας έτσι υψηλού επιπέδου υπηρεσίες για πολλά χρόνια».
Η ακτινογραφία του Καλαμάτα – Ριζόμυλος – Πύλος – Μεθώνη
Το τμήμα Καλαμάτα-Ριζόμυλος αφορά στη βελτίωση του υφιστάμενου οδικού δικτύου συνολικού μήκους περίπου 16,4 χλμ. Η αρχή του έργου βρίσκεται σε υδιστάμενο ισόπεδο κόμβο, στην περιοχή της εξόδου από την πόλη της Καλαμάρας και το τέλος του στη ΧΘ 16+411 στην οποία συνδέεται με το οδικό τμήμα Ριζόμυλος-Πύλος.
Το τμήμα Πύλος-Ριζόμυλος χωροθετείται κοντά στην Πύλο σε απόσταση 380 μ. περίπου νοτιοδυτικά από τη θέση γνωστή ως «μηδέν», ενώ το πέρας της χάραξης στον οικισμό Ριζόμυλος όπου συναρμόζεται με τον οδικό άξονα Ριζόμυλος-Καλαμάτα.
Το τμήμα Πύλος-Μεθώνη χωροθετείται επί της υφιστάμενης Ε.Ο. Πύλος-Μεθώνη και ταυτίζεται με το τέλος της μελέτης «Ενιαία Παράκαμψη Γιάλοβας και Πύλου (Χ.Θ. 13+266,40), ενώ το πέρας χωροθετείται στη βόρεια είσοδο της πόλης Μεθώνης.
Ο νέος δρόμος θα είναι ταχείας κυκλοφορίας, δηλαδή με πιο ήπια χαρακτηριστικά και δύο λωρίδες ανά κατεύθυνση, και στόχος είναι να έχει ολοκληρωθεί εντός του 2028.